S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Ezek komolyan gondolják. LOL!

2008.03.20. 11:15 scheerti

Tegnap nem sok hiányzott, hogy a röhögéstől leessek a székről. Elég volt csak elolvasni a Totalcar híreket, az új kínai V12-es motorról. Idéznék egy mondatot, ami különösen tetszett:

A FAW-csoport tizenkét hengeres motorja állítólag az utolsó csavarig saját fejlesztés, és már jövőre elkezdik gyártani.


Muha-muhahaa! A lőpor és a selyem óta nem jut semmi eszembe, amit ne úgy másoltak volna le. Itt jegyezném meg halkan, hogy egy olyan országról van szó, ahol európai autókat másolnak le, piacos stílusban. Olyan autókat, amelyek már bizonyítottak, de ott valahogy mégsem jön nekik össze a gyártás. A legborzasztóbb az egészben, hogy komolyan gondolják a V12-es motorok gyártását, biztos vagyok benne, hogy hamarosan el is kezdik. Azért valahogy nem félek, hogy az olaszok rögtön elkezdenék becsukni a boltot, ismerve a kínai autók minőségét. Egy luxusmodellbe akarják beletenni, ami erősen emlékezet a Rolls Phantomra. De tényleg, mutasson nekem valaki egy olyan embert( lehet afrikai diktátor is) aki kínai luxusautóval fog járni. Tudom, Amerikában néhány évtizede még mindenki a japán rizsrakétákon élcelődött, aztán meg lehet nézni, hogy mennyi japán autót adnak el a tengerentúlon. De van egy olyan érzésem, hogy amíg ilyen remek törésteszteket produkálnak a kínai autók, addig nem kell aggódnunk, hogy számottevő piaci részesedést KÖVETELJENEK maguknak. Vajon mennyi idő múlva lehet majd  CA12VG hajtókarokat vásárolni a józsefvárosi piacon? Hajtóka ezeröccá, dugattyú öccá, szok dugattyú occcó! Tényleg elképesztő egy ország, ahol most zajlik az ipari forradalom, hamarosan ők lehetnek a világ urai. És sajnos van okunk félni, mert ismerve a magyar valóságot az emberek simán rácuppannának egy egymillió forintos autóra( mint az 5000 erós Dacia), legyen az akármilyen hulladék. Szerencsére az orodsz törésteszteken is megbukott kínai autóval nem találkozhatunk a közeljövőben, ezt az EU elvileg garantálja nekünk, de a híresen silány Káeurópai piacon nem elképzelhetelen, hogy húsz éven belül már kínai autók is megjelennek. Az Isten irgalmazzon nekünk, autóbuziknak!

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr68389058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zon 2008.03.20. 11:42:35

Az űrhajójuk nem esett le,úgyhogy óvatosan az előítéletekkel...

ommm 2008.03.20. 11:52:03

ehhh...kínai autót vegyen az akinek nem telik zoknira

feketenap 2008.03.20. 12:00:57

Azért ne felejtsük el, hogy az űrprogram Kínának presztízskérdés. Szó nélkül beülnék egy kínai űrhajóba, mert biztos, hogy milliónyi mérnök fejlesztette, a legmodernebb technológiát alkalmazva.
Egy közlekedési eszközre tuti, hogy nem fektetnek akkora hangsúlyt, már a tervezés során sem. Nincs benne a kiemelt pártprogramban, ha egy két szar típus kijön, nem megy a gyárvezető a tömlöcbe.
A Japán gazdaság teljesen más alapokon nyugszik, mint a kínai. Japánból származik megannyi minőségfejlesztési rendszer, Kaizen, Kairio, és termelési rendszer Just In Time, OPT, nem véletlenül vannak ott, ahol. Alázat, tisztelet, rendszeretet, elhivatottság. A mindennapi életük is ezen alapul, úgy, mint a gazdaság.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.20. 12:08:03

Így van, Kínának az űrprogram presztízskérdés volt, az is a mai napig, és a közeljövőben is biztosan az marad. Ne gondold, hogy én lenézem őket, vannak ott átkozottul tehetséges mérnökök, csak épp nem az autógyártásban. Ha az autógyártás lett volna ennyire fontos, akkor tudtak volna ők egy minimum koreai szintű autót gyártani, csak az épp nem fontos nekik. Majd az lesz. Talán.

feketenap 2008.03.20. 12:23:41

Én általában érzelmi alapon veszek autót (ha csak nem racionális döntésből :-) ) de kötve hiszem, hogy bármelyik módon, egy kínai autónál kötnék ki a köv. 25 évben.

feketenap 2008.03.20. 12:25:07

Ja, és a 25 év nem a kínai autóipar fejlődésére utal, hanem a magyar férfiak várható elhalálozási életévére.

rognork 2008.03.20. 12:45:33

feketenap: a japókat azért nem irigylem, a tököm se akarna még otthon is dolgozni. bőven jó ez így, hogy az ő munkamoráljukat mi élvezzük. persze nem kevés pénzért. nekik meg max egy kis csápos lolita anál képregény marad a metrón, mintegy pihenésként.

a kínaniaktól ott nem kell félni, ahol az egyszeri munkásra döntési feladat is hárul. csak olyanban tudnak árasztani, ahol rengeteteg kézimunka van: tedd rá a csavart, repeat until k>= 10000000000. ahol munkafázisonként minden dolgozónak képzettnek kell lennie (pl motorgyártás), az már nem olcsó. és nem is lehet könnyen megtanulni. pl nekünk is van egy versenytársunk, aki kb féláron ad ajánlatot, ugyanarra. természetesen nem az európai módon, költségelemzéssel. mond rá vmi olcsót. aztán utána 50-70% selejtet termel, és ugrik az egész. szal nembefosni, kínai verda egyenlőre nem lesz, főleg nem a kényes aurópai popsi alatt. a kínai belpiacot meg ki nem szarja le.

martong 2008.03.20. 12:56:53

ha lesz is V12, ha egész véletlen jó is lesz, ha talán értelmes kocsit is tudnak hozzá gyártani,...
(sok HA)
mire ez esedékes lesz, az Európai Környezetvédelmi Bizottság annyira meg fogja szigorítani az előírásokat, hogy nem valószínű, a V6 nál nagyobb motor tehát alapból nem lehet majd euróőában forgalmazni
a másik egyszerűbb érv: elfogy az olaj, tehát nem hinném, hogy volna értelme benzines/dízel V12-t fejleszteni mostanság, ha csak nem tud majd alkohollal is menni - kétlem

Zolus 2008.03.20. 13:12:41

Az űrhajóról csak annyit, hogy úgy emlékszem a közelmúltban kaptak el két kínai kémet akik az amcsi űrprogramról adtak ki infot a sárgáknak. Az ipari kémkedésben kétségtelenül profik. :)

biker 2008.03.20. 13:27:27

20 év??? Ez nagyon optimista becslés szerintem. 5 éven belül megvehetők lesznek a kínai kocsik Európában. 20 év múlva a piac 1/3-a az övék lesz itt. de lehet, hogy ettöl jóval több!

Rocko- 2008.03.20. 13:30:04

és ki fog beférni azokba a kocsikba?

Wilson 2008.03.20. 13:33:05

Sziasztok. Van már kínai autó Magyarországon, az X5, RAV4 és a Smart klónjait árulják már!!! Ezen a linken van a cég:

www.martinmotors.hu/

Ymmi 2008.03.20. 13:36:10

Evvel csak az a baj hogy az utolsó csavarig kínai.Külömben nem is értem miért fikázzuk a kínaiakat a volt szoci verdák mivel voltak jobbak vagy a hetvenes évek olasz francia termékei? Akkor meg azok voltak az istenek mára ezek is semmivé lettek.A magyarok meg mindent fikáznak ami nem német luxusautó mert ahhoz viszonyítanak mindent a seggük meg kilóg a gatyából olyan csórók.Amit meg tudnak venni az nem kell csak a státusz meg a preztizs,a legtöbbnek meg normális házuk meg ruhájuk sincs de előkelő autóval kell menni mert az a trend.A sok gyepreszaró,hagyma szagú,mezítlábas paraszt mindig többnek akar látszani.Abból kell vacsit főzni ami van akinek meg nem kell kínai az meg nem veszi meg -nekem sem.A magyarokkal ellentétben ők nem adják fel addig ügyködnek míg nem érik el a céljukat és közben nem basztatják egymást és lehet majd jó kínai autócskát venni a népnek.Afrikában is gyártanak autót az is jó vétel lehet.

pkelement 2008.03.20. 13:36:53

20 év?

az áprilisi pozsonyi autószalonon már lesznek kiállítva kínai kocsik is (azt hiszem ez a legközelebbi kiállítás - és kicsi, de egész jó )

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.20. 13:39:15

Wilson, én a garancia menüponton kacagtam jót, ugyanis nem jött elő semmi. Ezzel mindent elmondtunk róla. Pedig Mitsu motor és hajtáslánc van benne, ha jól olvastam:)

rognork 2008.03.20. 13:55:41

a jó tetves anyját ennek a blogmotornak, elbaszta negyedórás értekezésemet a témában...

pkelement 2008.03.20. 14:03:43

mármint a kiállítás jó szokott lenni

oPal 2008.03.20. 14:31:31

hosszu post előtt ctrl+c :)

sztem a Kínai kocsik 10 év mulva már elfogadottak lesznek annyira mint ma a Kóreaiak. sőt. valószínűleg annyi idő se kell nekik.

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.03.20. 14:42:04

Nem féltem a kínaiakat... max. 2.5 tonnás kisautóik lesznek, ha ez kell a törésteszthez. Reaktív páncélzattal. :D

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.03.20. 15:36:57

Wilson: azér azt remélem megfigyeltétek, hogy a Ceo nincs hátulról fényképezve :D megbaszhatja mind, akkor se kellenének ha hozzámvágnák

camell · http://indafoto.hu/camell 2008.03.20. 15:44:59

Egy dolgot felejtünk ki a kínai űrkutatással kapcsolatban. Nevezetesen azt, hogy kísértetiesen hasonlít a szovjetre. Bocsánat, én nem vagyok biztos abban, hogy nekik elsőre összejött volna. szerintem próbálkoztak, csak nem mondták. Merthogy ki akar azzal hencegni, hogy "Figyi, most először állt földkörüli pályára az űrhajónk, de már eddig ötször próbálkoztunk, csak nem jött össze, és öt űrhajósunk meghalt?"
Nem, én ebben nem hiszek. Szerintem max. 10 év, és kínai autókon fog utazni az a réteg, aki most Swiften. Merthogy autó kell a magyar népnek, még ha beleszakad, akkor is. És új. És itt van egy nagy előnye a kínai autóknak: veszel egy emblémát, néhány feliratot, és máris nem egy Jangce kombid van, hanem pl. egy VW Golfod.

bad trip 2008.03.20. 21:55:00

Akkor ismerem el a kínai autót, ha versenypályán bizonyít (pl. Le Mans, hehe). Addig csak játékszer.

kívülálló 2008.03.21. 09:55:10

Mikor megláttam, szinte elbőgtem magam. Ezt nézzétek:
www.oddee.com/item_86044.aspx

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.03.21. 12:11:46

martong, a károsanyagkibocsátás az mióta a hengerszám függvénye? :P

a kínaikat meg ki lehet röhögni egy ideig még, aztán majd lehet sírni, ha túllépnek rajtunk.
nem azt kell nézni, most mit tudnak, hanem azt, hogy mit tudnak ahhoz képest, amit tíz éve tudtak.
bár extrapolálni veszélyes, de ha négyzetgyököt vonunk a fejlődésük üteméből, akkor is van félnivalónk a következő 10-20 évben.
és nem csak autós téren

rognork 2008.03.21. 12:47:06

hogy lesz gazdaságos kína, ha minőséget kell gyártani, ráadásul szakmunkával? sehol. csak bérmunkára jók egyenlőre. a szakmunkát meg bizony majd meg kell fizetni. és ha minősége lesz, akkor azt is. ha meg elég neked a suzuki helyett csengcsiang is egymilláért újonnan, akkor meg is érdemled, ha véletlenül rádcsukják.

Laczos (törölt) · http://napihulyeseg.blog.hu 2008.03.24. 19:26:04

rognork:
"a kínai belpiacot meg ki nem szarja le."
Szerintem az Audi nem viccből fejlesztette ki a kínai piacra az A6L-t és a Citroёn a C4 Pallast (bár abban nem vagyok biztos, hogy eleinte a kínai vagy az indiai piacra szánták-e). Valami jelentősége csak lehet a kínai belpiacnak...
süti beállítások módosítása