S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Kell a harminc?

2008.06.02. 11:02 scheerti

Tegnap a TV2 Napló című műsorában megint megnyomták a FLAME gombot, küldték is az sms-t a "zalakarosi vellnesznyarlásért" a drága nézők. Ki is jött, hogy itt bizony csökkenteni kell a zebra előtt a sebességet 30 km/h-ra. Nagy többséggel, ha jól rémlik valami 84%-kal nyertek az igenek. Fasza, mi?
Oké, de ha 84% szerint ilyet kell tenni, akkor ők ugye be is fogják tartani? Mert ha ennyien betartják majd, akkor a maradék 16%-nyi szabálytalankodót könnyebb lesz majd kiszűrni, meg átnevelni, hogy majd ők is tartsák be, mert akkor nekünk jó lesz, javulni fog a közlekedési kultúra is és boldog lesz mindenki.

Hát a nagy lófaszt.

Borzasztóan érdekelne, hogy mit csinálna az átlagos autós, ha egy zebra elé kísérleti jelleggel kitennének egy harmincas táblát, mondjuk egy iskola elé, a budapesti belvárosban. Na, vajon hányan lassítanának harmincra önként?

5%? Azok is csak azért, mert fosnak a megemelt büntitől, vagy mert épp parkolni fognak.

Na, ugye. Erről van szó. Szép és jó dolog hangzatosan megígérni, hogy itt zéró tolerancia lesz, meg vissza lesz szorítva a közlekedési bűnözés, meg a szabálytalanság, csak épp azt kéne figyelembe venni, hogy tarthatatlan és buta szabályokkal nem lehet akkora eredményt elérni, mint tudatos neveléssel.

Eddig is szentnek kellett volna lennie a zebrának, nem? De miit tanítottak az autós iskolában? Azt, hogy amíg nem lép le a gyalogos, addig nem kell elengedni. Valljuk be, mindenkinek azt tanították, hogy amíg nem lépett le, addig le kell szarni. El lehet engedni, de minek? Na, ezen kellene kurva gyorsan változtatni.

Úgy látszik már nincs meg a hülyemagyarnak az a cseppnyi esze sem, amivel eldönthetné, hogy mikor kell átengednie a gyalogost a zebrán. Ha nincs meg, akkor szabályozni kell, de nem harmincas táblával, azt eddig is leszarta mindenki, meg ezután is le fogja, ha nem lesz minden zebra mögött traffipax.

Igen, tessék kötelezni a tisztelt sofőröket, hogy MAGUKTÓL álljanak meg a zebra előtt 5 méterrel, ha gyalogos jön. Nem fékcsikorgatva a rendőr miatt, nem motort bőgetve a sánta Marika néninek, hogy igyekezzen már, nem vicsorogva az óvodáscsoportra, hogy mennyien vannak még, hanem türelemmel kivárni azt a harminc-negyven másodpercet, míg mindenki átér.

Ehhez magától értetődőnek kéne lennie, hogy a gyalogátkelőt mindenki olyan sebességgel közelítse meg, amivel még meg tud állni, ha kell. És ezt hiányolom borzasztóan a mai oktatásból. Én is olyan oktatást kaptam, ahogy gondolom sokan mások, hogy a vizsgán átengedtem a babakocsi kerekét az útra tévő anyukát, és szigorúan néztem a táblákat, meg kiengedtem a buszt is. Aztán utána már a buszos egy nyűg volt, aki mögül semmit nem látni, ráadásul nagy az esélye annak, hogy a lámpánál beszorulok miatta a kereszteződésbe, ergo nem engedtem ki. Senki nem engedte ki. A babakocsis anyuka meg nem kamikaze hülyegyerek, nem fog csk úgy átszaladni, ha nem volt nagy a forgalom, akkor átengedtem, ha nagy volt, akkor inkább arra figyeltem, hogy a seggemben lévő Ducato mikor fog mellettem kilencvennel elmenni a városban. Viszont ha lámpa volt nekik, akkor eszembe sem jutott, és a mai napig nem is jut soha, hogy átmenjek köztük. Ez ugyanis  mindennek a legalja. Nemrég a Dózsa György útról lekanyarodó, egyik kis utcában kellett egy sprintet nyomnom, hogy az index nélkül, csikorgó kerekekkel kanyarodó taxis ne üssön el. Ha lett volna nálam valami kevésbé törékeny, akkor biztosan hozzávágom, így csak egy szolid anyázásra futotta, sajnos nem állt meg.

A paraszt, amelyik gázt is ad, hogy csikorgó gumikkal kerülje ki a zebrán szabályosan áthaladó embereket utolsó szemét, ha nem okoz balesetet, akkor is mimimum 5 évre el kell venni a jogsiját, ha pedig balesetet okozva megöl egy járókelőt, akkor örökre be kell vonni a vezetői engedélyét. Nem csak itthon, egész Európában. Mindenféle járműre. Természetesen mellé még indítani egy büntetőeljárást is, és lehetőség szerint leültetni egy időre, hogy gondolkodhasson. Nem is akarom elhinni, hogy ez a birka fasz nép húsz évvel a komenizmus vége után még mindig nem tud normálisan együttélni. Ha drákói szigor kell, akkor kapja meg a magyar, abból majd tanul.

És, hogy kell-e a harminc? Szerintem nem a harminc kell, hanem a felelősségteljes magatartás. Az az ugyanis, ami hiányzik. Az, hogy ne anyázzon le a mögöttem jövő, ha megállok, hanem várjon türelemmel. Ehhez pedig nem 30-as tábla kell, hanem egy másik, Európaibb gondolkodásmód. És ezt nehezebb összehozni, mint korlátozó táblákkal teleszórni a várost..

UI: Az Index.hu-n szereplő két "kiemelt" mondatot természetesen nem én írtam, így az abban szereplő helyesírási hibákba sincs módom belejavítani...

68 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr4499014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sünbáló 2008.06.02. 11:33:26

Jahh, szerintem sem 30-as tábla kellene, hanem ilyen balesetek után hivatalból kirendelt védőügyvéd... Olyan aki sz*rik bele az egész ügybe, nem pedig valami sztárügyvédecske, mint például Zamecsnyik aki császár laptopdizsi elődöt (szándékosan nemecsek) is tisztára mosta..
Egyszóval a magyar az valóban egy lovasnemzet..
Mindig átesik a ló túlsó oldalára :-)

Balazs 2008.06.02. 11:34:36

Gratzban az egesz varosban 30-al lehet menni,
a foutvonalakat kiveve, ott tabla engedi meg az
50-et. Jo a tomegkozlekedes, es a varos nem az autosokert van. Pesten mas a helyzet. Egyebkent szerintem is butasag
a 30-as tabla, de pl. az USAban sok helyen tilos enni, mert azt nem lehet elerni, hogy a szemetet ne dobaljak szet, ezert megtiltjak az evest. Ez a 30-as tabla nekem ehhez hasonlit.

Boylepke 2008.06.02. 11:35:54

Ilyenkor mindig áldom az eszem, hogy anno a biciklizésbe szerettem bele. Ahogy a dolgok állnak és alakulnak ebben az országban, lassan ott tartok, hogy soha nem is fogom már megszeretni az autózást, noha van jogosítványom. Bringával nem idegesítem magam, a 30 pont egy kényelmes utazótempó, talán több is annál. A túllépéséhez már erőlködni kell, de ha áttépek 40-nel a zebrán, a kutya nem fog megbírságolni.

Sajnálom azokat, akik szeretnek autózni. Remélem velünk nem fognak ilyen csúnyán kibaszni, egyelőre csak a bukósisakot erőltetik, de azt meg minden épeszű bringás defaultból hord, tehát támogatom.

Nem mondom, hogy bringázzatok, mert ti sem erőltetitek, hogy autózzak. Remélem végül nem vezetik be ezt az állatságot, mert akkor itt vér fog folyni...

Boylepke 2008.06.02. 11:46:21

Ja és hogy valami relevánsat is nyögjek...kell-e a 30? Én személy szerint félek tőle. Épp elég a mostani kiszámíthatatlan, ritmus nélküli forgalomban cikázni. Mivel az új szabályt csak az autósok egy része (eufémizmus...TÖREDÉKE) fogja csak betartani, a rendelkezés gyakorlatilag abban lesz tettenérhető, hogy a szabálykövető delikvens fékez, a többiek pedig satuznak mögötte és/vagy belecsúsznak...esetleg rátolják a zebrára "azt a faszkalapot".

Nekem személy szerint ez nem hiányzik, bár jobbára sikerül külső szemlélőként tekintenem az ilyen esetekre. Viszont nekem is vannak hozzátartozóim, akik fele-fele arányban gyalogosok és autósok, úgyhogy ha baj van, engem is érinthet a dolog.

Boo 2008.06.02. 11:47:01

Hát aki az 50-re sz@rt, sz sz@rni fog a 30-ra is. Ha olyan a terület, akkor fekvőrendőrt neki és kész. A sok eszement szavazó közül vajon hányan vezetnek gk-t?

REPARATUR 2008.06.02. 11:47:42

fekvőrendőrt minden zebra elé.

Boylepke 2008.06.02. 11:48:51

Egyenruhást? :)

hacsabika 2008.06.02. 11:49:12

Ki lett adva a felső körökből, hogy pénzt kell beszedni az autósoktól!!
Sajnos a gyorshajtási bírságok is erről szólnak...
Ha nevelni akarnának, akkor nem pénzt szednének be, hanem nevelnének. Például 50.000-es bírság helyett 1 rossz pont, 3 rossz pont x hónapos jogsielvétel. Vagy pl. 300.000 helyett 1 évre bevonni tőle a jogsit.
Viszont azt nem látom, hogy a kereszteződésben, záróvonalon, veszélyes kanyarokban, kanyarodósávban előzőket, mobilozókat, piroson áthajtókat, stb., miért nem bűntetik meg?? Mert őket nem!!! Akkor ezt szabad??

avogadro00 2008.06.02. 11:51:02

kellene 100 civil rendőr, aki csak zebrákon halad keresztbe egésznap és büntetni keményen.
amúgy nem kell lelépni, ha már közelitem a zebrát gyalogosként, már nekem van elsőbbségem!!!!!!!!!!!!!!!!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.02. 11:53:31

Szerintem semmi értelme ennek a 30-as szabályozásnak, azoknak egy része fogja betartani, akik eddig betartották az ötvenet. A többi 90% meg leszarja, ahogy a többi 30-as táblát is. Iskolák előtt tegyék ki a táblát, figyelmeztessenek, az oké. De olyan helyen ne kelljen már lelassítani ami belátható és félévente jár arra gyalogos. Az meg már abszurd lenne, ha meg is kéne zebra előtt állni minden esetben...

Hoppázó Beléndek 2008.06.02. 11:54:13

"Valljuk be, mindenkinek azt tanították, hogy amíg nem lépett le, addig le kell szarni."

Valljuk be, hogy nem..

scheerti mi van veled? Egyre több a faszság.. iszol te rendesen?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.02. 11:54:23

hát igen. a 30 hülyeség. az szintemelt zebra még lehet jó megoldás iskoláknál, de az sem mindenhol, mert a figyelmetlen nem veszi észre, megdobja, és beszáll a járdára a gyalogok közé.

fegyelem kellene, azt meg a yardok érnék el. de nem. szarnak rá. azt nézik hogy a kurva EÜ csomag érvényességi ideje micsoda.

asdf 2008.06.02. 11:57:33

Megjegyzem pl. pesten is az az egyik fő probléma hogy az összes kib.szatott autópálya és főút átmegy a városon...
Szerintem a budapesti forgalom legalább 50%-át az átmenő forgalom adja, ami megfelelő elkerülőutak idejébeni megépitésével lényegesen lehetne/lehetett volna csökkenteni.

Másrészről meg adjanak már végre ki valami egyértelmü felső utasitást hogy akkor zebránál most mi a f@sz is van és kinek és mikor is van elsőbsége, mert most jelenleg a következő van:
-a zebrán a gyalogosnak elsőbbsége van
-az autós oktatás szerint csak a lelépő gyalogosnak van elsőbbsége, a zebra mellet a járdán lévőnek nincs és meg is húznak gyalogoscsalogatásért ha megállsz
-A kresz szerint a gyalogos elsőbségének a zebrán akár megállással is eleget kell tenni
-Egy csomó ember szerint a gyalogosnak akkor is elsőbbsége van ha a zebra mellet a járdán áll, és le kellene lassitani és engedni hogy átmenjen.

Na most a fenntiek egyszerüen szimpla ellentmondásban vannak egymással, mert az világos hogy a zebrán haladó vagy álló gyalogosnak elsőbbsége van, de az már egyáltalán nem ilyen egyértelmü hogy a zebra mellet a járdán várakozó gyalogosnak milyen is van, hisz egyrészt ha megállok és várom hogy átmenjen (multkor 3 percig álltam igy mire ráébredt hogy igazán átmehetne már nem piknikezni álltam meg) akkor az most gyalogoscsalogatás vagy nem, szabályos vagy nem, ha meg nem állok meg de nem lépett a zebra akkor az bunkóság-e vagy szabályos stb...

Boylepke 2008.06.02. 11:58:22

OFF:
Kerékpárosként szembeforgalomnak számítok? Ha szembe jön velem a 8-as busz és te mögötte mész, akkor kielőzheted úgy, hogy én még mindig a busszal szemben közlekedem? Köcsög vagyok, ha ilyenkor bringával kihúzodok a sáv közepére, hogy észrevedd magad?

ON:
Visszatartó ereje tényleg a fekvőrendőrnek és a pontozásnak, jogsielvételnek lehet. A kocsiját és a jogsiját a legnagyobb büdösbunkó is félti, nem?

Virág et. 2008.06.02. 11:59:49

Az X5-ös úgy megy át a fekvőrendőrön, hogy észre se veszi a sofőr. Ez máris egy bizonyos - nem a jogkövetéséről híres - réteget ki is zár a célközönségből.
Ha meg olyan fekvőrendőrt építünk, akkor azon a sportkocsik fognak fennakadni, még 5 km/h-val is, az önkori meg ráfizeti a gatyáját is a szervizekre.

A fejekben kéne változni, nem állambácsi kezét fogni állandóan.

R01 2008.06.02. 11:59:58

"amúgy nem kell lelépni, ha már közelitem a zebrát gyalogosként, már nekem van elsőbbségem!!!!!!!!!!!!!!!!"
Papíron lehet hogy igen...
De én meglepődtem, amikor az oktató óvva intett, mert vizsgán bukni is lehet gyalogoscsalogatásért, vagyis ha megadod neki az elsőbbséget mielőtt lelépne... agyament dolog...

Persze lehet túlzásba is vinni: Svédországban voltam, 10-15 m-re az átkelőhelytől, haladok felé, látom jön egy kocsi, kicsit lassítok, majd simán elmegyek mögötte. Erre ő is lassít, majd megáll. De még mindig jobb, mint itthon

kinot · http://kinot.blog.hu 2008.06.02. 12:04:34

én, mint "baromállat sportmotoros", látom a döbbenetet a gyalogosok arcán, mikor megállok a zebránál, behúzom a kuplungot, és jobb kezemmel tett vízszintes mozdulattal áttessékelem őket az úttesten...
nekem jól esik, de lehet, hogy mással nincs ilyen szerencséjük. a közeledtemkor az arcokra kiülő hideg rémület legalábbis erről tanúskodik...

Boylepke 2008.06.02. 12:06:27

kinot

Akkor ebben egyetértünk. A kétkerekűekből szerintem eleve nem nézik ki, hogy jártak/jártunk bármiféle oktatásra, mielőtt kimerészkedtünk a forgalomba. :)

kinot · http://kinot.blog.hu 2008.06.02. 12:14:35

én sem tartom be mindig a kreszt, motorral nem is lehet, nem arra van. de egy dolog az, hogy itt-ott elfér az ember, hogy merész, meg hogy kicsit gyorsabb, meg egy másik az, ha valaki bunkó paraszt, és nem törődik a többivel.
kb olyan ez, mint az egykori és a mostani maffiózók közti különbség... mindkettő megszegte a törvényt, de a régieknek legalább volt stílusuk, és nem csesztek ki akárkivel...

klu · http://www.klulab.com 2008.06.02. 12:19:07

Voltam én már olyan országban, ahol ezt az egészet úgy oldották meg, hogy a teljes zebra meg van emelve egy 10 centit, s mindkét fele prizmával kirakva 2 sorban (a bukanó alja és teteje is). Ez mindenképp megdobja az autót, ha túl gyorsan megy rá. Ja és hogy lássad este is, hogy van-e gyalogos, minden átkelőhöz tartozott egy lámpa is (pl. télen a fekete kabátos embereket is észrevedd).

Boylepke 2008.06.02. 12:23:49

"Ha meg olyan fekvőrendőrt építünk, akkor azon a sportkocsik fognak fennakadni, még 5 km/h-val is, az önkori meg ráfizeti a gatyáját is a szervizekre."

Ha szabályba foglalják, hogy mostantól fekvőrendőr lesz a zebra előtt, akkor nehogymár annak álljon feljebb, aki szabálytalankodik és odaqrja az autóját. Értem én, hogy 5 km/h-ról beszél a commentelő, de akkor ennyi erővel azok is ugrálhatnának, akiket a 130 km/h-s autópálya-sebességkorlátozás meggátol abban, hogy rendeltetésszerűen használják a vadiúj Imprezájukat....

Kisangyal 2008.06.02. 12:27:42

Van olyan hely, ahol él ez a 30as rendszer és müxik. Bár ott van közlekedési kultura és nagyon udvariasak a gyalogosokkal is.
És itthon én is folyamatosan tapasztalom a meglepödött arckifejezést a gyalagosok részéröl, amikor átengedem öket, mintha nem akarnák elhinni, hogy elengedem öket.

kinot · http://kinot.blog.hu 2008.06.02. 12:32:43

"de akkor ennyi erővel azok is ugrálhatnának, akiket a 130 km/h-s autópálya-sebességkorlátozás meggátol abban, hogy rendeltetésszerűen használják a vadiúj Imprezájukat...."
vagy yamahájukat!
bizony, no speed limits on highways! ;-)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.06.02. 12:35:44

>scheerti mi van veled? Egyre több a faszság.. iszol te rendesen?

Mostanában nem:) De tényleg, azt gondolom, hogy az oktatás is felelős ezért...


A fekvőrendőr nem baromság, de gondoljátok, hogy nem szarja le a Fiat Ducato, meg a Renault Master, esetleg az ML Merga?

Ja és egyébként a Ferrarikon például meg lehet emelni az autót 10 egész centivel, hogy járdára is fel lehessen állni vele, így nem jelentene gondot a fekvőrendőr sem..

asdf 2008.06.02. 12:38:42

Szerintem meg a fekvőrendőr a zebra előtt merő marhaság, ráadásul duplán balesetveszélyes is.
Ugyanis az oké hogy aki látja az vélhetően lassitani fog, na de mi történik ha valaki nem veszi észre?
Én nem szeretnék az a gyalogos lenni, aki azt látja hogy egy ilyen autóst mondjuk 50-el megdob a fekvőrendőr és a kocsija irányithatatlanul száguld felém mondjuk éppen keresztbe állva, mig ha nincs ilyen utakadály akkor lehet hogy nem tud megállni a zebrán de legalább irányitható a kocsi és ki tud kerülni/el lehet ugrani előle.

És azért azt tegyük hozzá hogy nem minden zebra van teljesen jól látható és indokolt helyen, például egy csomó főuton is van, és most tegye fel a kezét aki még nem szaladt át ugy zebrán hogy igazából nem is tudatosult benne hogy zebrán ment át.

asdf 2008.06.02. 12:40:45

Ehelyett inkább tegyen olyat mint ami a vasuti átkelőhelyek előtt van, ami nem üti szét a kocsit, nem dobja meg, csak hallod a kerekek felő az ütemes kopogást amikor rámész a "csikokra".

veszély 2008.06.02. 12:43:39

A zebrákat előre jelzik veszélyt jelentő háromszögtáblával, amin a zebra ábráját tüntetik fel. namost ilyen tábla után úgy kell megközelíteni a helyet, hogy minden előfordulható veszélyhelyzetet kezelni tudjunk. Ez nem kimondva a sebesség csökkentést jelenti. Felesleges a 30 kötelezővé tétele tehát. csak arra lenne jó, hogy még többet kaszáljanak a "gyorshajtókon". Figyelni kell oszt kész. De a gyalogosnak is.

lápi lidérc 2008.06.02. 12:47:34

Boylepke 2008.06.02. 12:06:27
"A kétkerekűekből szerintem eleve nem nézik ki, hogy jártak/jártunk bármiféle oktatásra, mielőtt kimerészkedtünk a forgalomba. :)"

Mert úgy közlekedtek, mint akinek fogalma sincs a KRESZ-ről. És őszintén szólva a többségeteknek nincs is.

Boylepke 2008.06.02. 12:23:49
Láthatóan szövegértési problémáid vannak.

"Visszatartó ereje tényleg a fekvőrendőrnek és a pontozásnak, jogsielvételnek lehet."
És a szabálytalan biciklisek esetében vajon minek lenne visszatartó ereje? Mert az arányuk nagyjából 100%. Nincs lámpa - biciklielkobzás, zebrán áthajtás (nem áttolás) - 30 ezer forint stb? Piroson áthajtás - 100 000 Ft?

Balazs 2008.06.02. 11:34:36
"Gratzban az egesz varosban 30-al lehet menni"
Nem tudom, Gratz mekkora falu lehet, de már az osztrák Graz is kisváros, ahol meg lehet ilyet oldani. Budapesten nem lehetne.

lápi lidérc 2008.06.02. 12:50:11

veszély 2008.06.02. 12:43:39
"A zebrákat előre jelzik veszélyt jelentő háromszögtáblával"

Hány olyan zebrát mutassak, ahol nincs ilyen tábla? Melyik budapesti kerületben?

jozicsenko 2008.06.02. 12:52:35

he-he-he

Erdélyből jött haza ismerős

ott rendőrök fix bevétele, hogy zebre elött várnak, egy úton több is (ha lelépsz, a köv azonnal megfog), ha nem állsz meg / nem lassítasz, 300-1000 Euro viszlát! :-))

és EZT bőven megérdemlik az itthoniak is (akinek meg sír a szája, gondoljon arra, hogy az ő gyereke is bármikor átszaladhat egy zebrán...)

Johnny336 2008.06.02. 12:52:38

Elvileg most is fokozott körültekintéssel, a sebesség mérséklésével kell megközelíteni a gyalogosáteklőt. Mivel ezt nem tartja be senki, ezért a 30-at sem fogja senki. Minden zebránál nem lesz traffipax (max. civil de ez most off-topic :))!

Nemrég beszéltem egy rendőrrel, és megkérdeztem tőle, egyetért-e ezekkel a változtatásokkal. A zéró toleranciával igen, de az objektív felelősséggel, illetve az emelt büntikkel nem. Szerinte pont azért lett a kettő együtt bevezetve, hogy mindenképpen behajthassák a pénzt, mert ez csak zsebpénz-növelés céljából van. A rendőrök nagy része így vélekedik. Normális dolog, hogy a rendőrök is így viszonyulnak ehhez? (Megjegyzem nem a rendőrök hozzáállásával van a baj. Az ország nagyobbik része is ezt gondolja ezekről a "szigorításokról".)

veszély 2008.06.02. 12:54:11

mutass lidérckém, mutass! Képeket okés?

Boylepke 2008.06.02. 12:54:30

lidérc

"Mert úgy közlekedtek, mint akinek fogalma sincs a KRESZ-ről. És őszintén szólva a többségeteknek nincs is."

Igazad van, körülbelül annyi kerékpáros tanult KRESZ-t, mint ahány gyalogos, ezt aláírom. Viszont a gyalogosokkal ellentétben minket sem a járdán sem az úttesten nem látnak szívesen, ezért mindkét "térfélen" ugyanazzal a daccal és vehemenciával közlekedünk :)

lápi lidérc 2008.06.02. 12:59:02

Boylepke 2008.06.02. 12:54:30
Mondjuk a járdán nem is közlekedhettek a KRESZ szerint, ezért még szép, hogy ott nem látnak szívesen.

Virág et. 2008.06.02. 13:02:13

Vannak olyan típusú autók, amik eleve mélyebbek. Az ilyenekkel is lehessen már közlekedni. Igen, egyes (!) Ferrarikat meg lehet emelni pár centivel a parkoláshoz. De ha olyan brutális fekvőrendőrt akarunk, ami odavágja a 4x4-eket is, akkor azon még a megemelt Ferrari is fenn fog akadni, akkor is amikor szabályos sebességgel hajt rá. És akkor még ott van pl. a Pagani Zonda, Lamborghini, Porsche, Corvette stb.

És, de. Ha én lépésben sem tudok sérülés nélkül átmenni az érvényes forgalmi engedéllyel rendelkező autómmal a fekvőrendőrön, akkor igenis fizesse a káromat az útszakasz üzemeltetője. És bizony fizeti is.

Miért van az, hogy mindenki kívülről várja a megoldást, pedig csak egy dolog kellene: betartani a jelenlegi szabályokat és lassítani a zebránál, majd pedig átengedni a gyalogost. Nem a szabállyal van a baj, hanem az emberekkel.

helikopter 2008.06.02. 13:08:45

"A paraszt, amelyik gázt is ad, hogy csikorgó gumikkal kerülje ki a zebrán szabályosan áthaladó embereket utolsó szemét, ha nem okoz balesetet, akkor is mimimum 5 évre el kell venni a jogsiját, ha pedig balesetet okozva megöl egy járókelőt, akkor örökre be kell vonni a vezetői engedélyét."

egyik ismerősömnek lazán elvették amiatt a jogsiját két évre, mert egy babakocsit toló anyukára a zebrán ráküldött egy gázfröccsöt (persze álló helyzetben). a nő mindenkit megkért, hogy maradjon tanúskodni, hívott rendőrt, és feljelenttték a srácot, aki amúgy simán megérdemelte, mert paraszt volt. van ilyen példa is, csak hát eléggé szélmalomharc jellegű. ezt a sztorit kellett volna benyomni a naplóba, ettől talán egyrészt a vehemensebb járókelők vérszemet kapnának, másrészt a vehemensebb autósok tudnák, hol a határ.

Don 2008.06.02. 13:09:30

Ha csak tudok, megallok, ha gyalogosok varakoznak az ut szelen, zavar, ha at akarok menni az uton, de az egymas seggeben vonatozo autok kozott keptelenseg atjutni, a sok zebrangazolos hir megdobbentett.
Aztan mondtam a felesegemnek, hogy ennek az lesz a vege, hogy mindenhol bevezetik a 30-as korlatozast a zebra elott, aztan majd lehet fekezgetni a semminek hajnal kettokor atmenve a varoson, vagy jon a szazezres csekk.
Mit ad isten, ket nap mulva mar kezdtek rebesgetni a 30-as korlatot. Radikalis felmegoldas, vagy ures a kassza, es fel kell tolteni?
Tenyleg, most mi itt az ok es az okozat? Mert allitolag csak iden volt vagy 40 zebras gazolas, aztan csak ket hete kapta fel a sajto a temat.
nem is tudom, melyik topikban irtak, hogy Romaniaban szarnak a szabalyokra, de a zebran kokemenyen betartjak, kb. mint Svajcban, az elmult egy-ket evben belejukvertek. Szoval lehet mondani, hogy ami mukodik a nemeteknel, osztrakoknal, az itt nem fog mukodni, na de konyorgom, Romaniaban jobb a moral, mint nalunk? Csak meg kell nezni, hogy ok hogyan csinaltak, atvenni, es kesz (latatlanban tippelem, merlegeles nelkuli jogsielvetel, ha varakozo gyalogos elott nem lassitott/allt meg. Vagy kamerakkal, vagy kirendelt rendorokkel ellenorizve)

madbalee 2008.06.02. 13:11:30

Teljesen egyetértek Veled. Én is éreztem már hogy a mögöttem lévő qrvara nem örült ha valakit beengedtem, vagy gyalogátkelőnél megálltam.
1 eset nagyon megmaradt bennem: be akartam engedni 1 szemből balra kanyarodó autóst. Épphogy lassítottam, meg megálltam a mögöttem lévő már nyomta is a dudát. Erre fel átengedtem még vagy 7-8 autót, pedig eredendően csak 1-et akartam. Mellettem ülő kollégám helyeslően bólogatott.

Gaben 2008.06.02. 13:13:30

Én úgy tudom, Romániában 30 nap jogsibevonás, ha nem állsz meg a zebránál.
Rokonok voltak nemrég, nekik fel is tűnt, hogy a gyalogos "szent".

Haszprus · http://blog.haszprus.hu 2008.06.02. 13:14:47

> Valljuk be, mindenkinek azt tanították, hogy amíg nem lépett le, addig le kell szarni

neked tényleg ezt tanították?

Boylepke 2008.06.02. 13:18:47

lidérc

Te szívesebben látsz odakint a nyílt úttesten? Például akkor, ha a belső sávba igyekszem, hogy bekanyarodhassak mondjuk jobbra a Hungária körútról az Ajtósi Dürer-re (nem biztos, hogy jót mondtam, de valahol a környéken él ez a szitu)?

Szerinted milyen érzés átnyesni azt a 3-4 sávot? :)

Boylepke 2008.06.02. 13:19:31

bazeg...update...BALRA!

na ezt hogy mosom le magamról...azt se tudom, melyik kezem melyik...:)

Artus 2008.06.02. 13:24:46

Szerintem nem a vezető megy át a zebrán, hanem az autó, tehát az autót kell megbüntetni, ahogy Lengyelországban el akarják kobozni a visszaesők autóját, meg Svájcban is valami ilyesmi van. A büntetés lehetne egy hét, két hét fél év, örök, az autó őrzött parkolóban jó díjért áll (céges is), majd amikor letelt a bünti, kfizetve kiváltható. Sok embert kapnak el jogsi nélkül (részegen), lehet hogy a jogsi bevonva. Ha nincs autó, hogy megy át hetvennel a zebrán? Gyalog?

uszilard 2008.06.02. 13:26:26

Szerintem inkább a bűnözésre kellene öszpontosítnai nem az emberek kirablására. Hányingerem van attól ami ebben az országban folyik. Minden téren!

lápi lidérc 2008.06.02. 13:28:48

Boylepke 2008.06.02. 13:18:47
Leszarom, milyen érzés átnyesni az akárhány sávot, szállj le, és told át a biciklidet a zebrán.
Jobbra kanyarodáshoz meg nem tudom, miért kellene akárhány sávot is átszelni, elég szélsőből a szélsőbe.
Balra meg nem kanyarodhatsz az adott helyen. Biciklivel sem.
Egyébként meg igen, szívesebben látlak az úttesten. A járdán ne biciklizz, az a gyalogosoké.

Avatar 2008.06.02. 13:32:55

"Szerintem meg a fekvőrendőr a zebra előtt merő marhaság, ráadásul duplán balesetveszélyes is.
Ugyanis az oké hogy aki látja az vélhetően lassitani fog, na de mi történik ha valaki nem veszi észre?"

Aha, és kanyarokat is marhaság építeni az útra, mert mi van, ha valaki nem veszi észre és emiatt balesetet szenved...
Hát kérem az autósnak úgy kell vezetnie, hogy az út és látási viszonyoknak megfelően, biztonságosan haladjon. Aki nem veszi észre a fekvőrendőrt (amit mellesleg ki is szoktak táblázni) az adja vissza a jogsiját.

Boylepke 2008.06.02. 13:35:08

lidérc

Akkor tiszta sor, mert a járdán nem is nagyon fogsz találkozni velem, mivel (városban) 99%-ban az úttesten közlekedem, abban a sávban, amiben te és ugyanazokat a szabályokat követve, amiket te. Ja igen, igyekszem betartani őket és szerintem azon kevés kerékpárosok közé tartozom, aki nem érzi úgy, hogy lépten-nyomon ki akarnák nyírni az autósok. Lehet, hogy ez abból ered, hogy alapvetően ésszel megyek :) Mégeccer bocs a balra-jobbra dologért...mint mondottam volt, nem biztos, hogy jó kereszteződést jelöltem meg :)

xt (törölt) 2008.06.02. 13:39:50

A körülményekre érzéketlen 30-as korlátozást senki sem fogja betartani. Ahogy ma nincs semmi visszatartó ereje a büntetésnek, később sem lesz, mindegy meddig emelik. Egyszerűen nem tudják megfogni töredékét sem a gyorshajtóknak, és kicsi a matematikai esély, hogy pont én belefutok egy ellenőrzésbe. A gyalogosokkal szemben pedig akkor lehet nagyobb figyelemmel lenni, ha csökken majd azoknak az aránya, akik vagy a saját életükre, vagy az autósokra nincsenek minimális figyelemmel sem. Aki a zebra mellett telefonál, és b.szik átmenni, vagy aki körül sem nézve leugrik az autók közé, arra nem lehet tekintettel lenni. Álljon meg, nézzen körül, és ha egy-két kocsi jön csak, várja meg. Ha folyamatos sor van, én megállok, és nem vagyok ezzel egyedül. Ha gyalog megyek, érdekes módon mindig át tudok menni. Néha kell egy kis határozottság, de az is igaz, hogy nem verem a mellem a zebrán, hogy én vagyok "A gyalogos", és nem okozok indokolatlan hátrányt az autósoknak.

lápi lidérc 2008.06.02. 13:48:08

Boylepke 2008.06.02. 13:35:08
Akkor jó. Csak vegyél lámpát - előre is! -, mert eléggé utálom, amikor a barom biciklis éjszaka próbál mellettem jobbról elhúzni, amikor jobbra kanyarodom, és a tükörből rohadtul nem látszik, mert nincs lámpája. Vagy előttem halad ugyanígy.
Vagy mondjuk a keresztező bringaúton jön lámpa nélkül. És az rendben van, hogy ő lát, de fel kéne fogni, hogy kurvára nem látszik!
(És ma már vannak LED-es első (fehér fényű) lámpák is, és kb. 1 évig bírják 2 elemmel.)

User1 2008.06.02. 13:52:00

Egyetértek a poszttal, ez egyszerűen a szabályozáson túl, intelligencia kérdése. Zebrához közeledve figyelni kell a gyalogosra és kész. Ha meg már lelépett a zebrára, onnantól egyértelmű.

Szerintem is fekvőrendőr kell. De nem rejtőszínnel, ahogy nálunk divat, hanem sárga-fehér csíkozással. Ez egy úttestbe épített (vagy rácsavarozott) fémdarab. tehát alacsony építésű autókbak sem gond.

Az, hogy a 4x4-es meg sem érzi, nem érdekes, elméletileg a piros lámpán is bárki átmehet. Ezt vegyíteném olyan megoldással, hogy a város sok részén ne lehessen 30-nál gyorsabban menni, pld. a teljes belvárosban, kerületi központokban, lakóterületeken, kivéve a be-kivezető utakat, de ezeknél a gyalogosátkelő úgyis lámpás.

Azt mondanom sem kell, hogy ne lehessen lámpanélküli gyalogátkelőt kivilágítatlanul építeni.

Boylepke 2008.06.02. 13:53:17

lidérc

Olyat használok :) De ne offoljuk szét a topicot...remélem, azért nincs harag :)

Avatar 2008.06.02. 13:56:59

"aki körül sem nézve leugrik az autók közé, arra nem lehet tekintettel lenni. Álljon meg, nézzen körül, és ha egy-két kocsi jön csak, várja meg."

Hát ez nem így működik a jelenlegi szabályok szerint. A gyalogosnak a zebránál elsőbbsége van. Pont olyan elsőbbsége, mint a főútvonalon jövő autósnak a mellékúton jövő, mackósajttal korlátozotthoz járműhöz képest. Ezért is van kinn a zebrát jelző tábla és az útfestés is, hogy erre felhívják az autósok figyelmét.

Ha a főútvonalon mész autóval, akkor nem lassítgatsz az autóddal minden mellékút előtt, hogy körülnézz, éppen valaki leszarja-e mackósajtot, és pláne nem engedsz el 1-2 kocsit, ha csak éppen annyi jön.
Na, a gyalogosnak éppen így nem kötelessége körülnézelődni, és elengedgetni senkit, merthogy a zebránál neki van elsőbbsége. A KRESZ szerint az autósnak a zebrát úgy kell megközelítenie, hogy szükség esetén meg tudjon állni előtte. Már a zebra felé közelítéskor fel kell mérnie, hogy áll-e a zebránál valaki, vagy épp halad-e a zebra felé valaki, aki _esetleg_ át akarhat majd menni, mert bizony akkor neki is meg kell adni az elsőbbséget.
Persze Mo-on csak egy álom hogy az autósok így gondolkozzanak, magamat is elég nehéz erre ránevelni, de próbálom. A gyalogosok féltik az életüket, az autósok meg "erősebb kutya baszik" elven nem adják meg az elsőbbséget a zebránál sem.

asdf 2008.06.02. 13:58:10

""Szerintem meg a fekvőrendőr a zebra előtt merő marhaság, ráadásul duplán balesetveszélyes is.
Ugyanis az oké hogy aki látja az vélhetően lassitani fog, na de mi történik ha valaki nem veszi észre?"

Aha, és kanyarokat is marhaság építeni az útra, mert mi van, ha valaki nem veszi észre és emiatt balesetet szenved...
Hát kérem az autósnak úgy kell vezetnie, hogy az út és látási viszonyoknak megfelően, biztonságosan haladjon. Aki nem veszi észre a fekvőrendőrt (amit mellesleg ki is szoktak táblázni) az adja vissza a jogsiját."

Ja tényleg... ezek szerint te még a büdös életben nem vezettél autót. Fasza lenne ha nekem úgy kellene autóznom hogy arra készüljek hogy bármikor felbukkanhat előttem egy olyan fekvőrendőrt ami egy 4x4-es terepjárót is megakaszt és ne vegyél mérget arra hogy ki vna táblázva mindenhol a fekvőrendőr (én kapásból több helyet is tudok ahol nincs).
Birom az ilyen vadparasztokat (bocs) mint te is, aki legszivesebben kidobna az autópályára is a szögesdrótot csak hogy szerinte megfelelően hajtsanak az autók, minden más meg le van tojva.

Avatar 2008.06.02. 14:08:43

Én meg az olyan vadparasztokat brom, akik azt hiszik, ha beteszik a seggüket a kocsiba, akkor minden őértük van, körülöttük forog a világ, és még azt sem veszik észre, hogy az egész úton keresztbe egy kibaszott nagy fekvőrendőr van.

Ja, kezdheted sorolni a ki nem táblázott fekvőrendőröket, szigorúan csak kapásból!

GMP 2008.06.02. 14:20:34

Avatar! Millió helyet ismerek, ahol az alvózsaru nincs kitáblázva! Sőt! Sötétben (mivel nem fehér, vagy világos anyagból van) fel sem tűnik. A ráfestett csík lekopik, tehát anyagában kellene színezni ezeket. Amúgy az sem volt normális, aki kitalálta. A 30-as szabályról meg annyit, hogy, ha nekem pl. a Budafoki úton (ahol 60 a megengedett!) minden zebránál 30-ra kell lassítanom, akkor meghal a környék forgalma, akár van gyalogos, akár nincs. Nöni fog a környezetszennyezés, mert állandóan lassítani - gyorsítani kell, ebből adódóan nő a fogyasztás is. Nem a korlátoztás ellen vagyok, mielőtt valaki félreértené. Az ÉSZ NÉLKÜLI, általános korlátozás az, ami zavaró.

Adamfark 2008.06.02. 14:20:58

Jelenleg a Kreszben az van benne, hogy a gyalogosnak akkor van elsőbbsége, ha lelépett a zebrára.
Az autósnak meg a zebrát fokozott figyelemmel ÉS mérsékelt sebességgel kell megközelítenie.
Emiatt egyáltalán nem kellene 30-as táblára költeni: Egyezrűen már most is fel lehetne 1-2 trafipaxot szerelni. Ha az autós egyáltalán nem lassít 50 alá, azonnal birságolni!
Más kérdés, hogy a gyalogosoknak is felelősséggel kell közlekedni. Mert ha rendes körbenézés után (tehát nem féktávon belül lelépve) határozottan lépnénk a zebrára, meg sem fordul a legutolsó soffőrnek sem a fejében, hogy esetleg mi csak a csajunkra várunk a zebra mellett.
Gyakran kerülök a zebra "mindkét oldalára"! És a probléma mindkét oldalát ismerem. Speciel pont hétvégén ütöttem el majdnem egy görkorist jobbrakanyarodás közben. Mindkettőnknek "zöldje" volt este 10 körül az Oktogonnál. A közvilágítás félig ki volt kapcsolva. Egy picit elbambultam, és amikor elindultam, már régen zöld volt mindkettőnknek. Azonban rajta kívül nem volt senki, aki át akart volna menni az úton. Elindultam, de állóhelyzetből, így nem is tudtam nagyon felgyorsulni (szerencsére). Ekkor robbant be a srác a látómezőmbe. Pont egy olyan esetről volt szó, hogy a franc sem gondolt volna arra, hogy megjelenik egy lassítás nélkül az úttestre guruló görkoris. Fékcsikorgás...Még kb. 1,5 méterre volt tőle, úgyhogy semmi komoly, de Ő is érezhette, hogy egy picit szét kellett volna néznie, mert gyorsan visszagurult a járdára. Ezek után vártam még 5-6 mp-et, de mivel a zöldlámpa ellenére nem mozdult senki, elhajtottam.
Szóval mindenképpen az autósoktól ígényel nagyobb odafigyelést, de a gyalogosoknak sem ártana picit felelősségteljes hozzáállásá.
Gyalogosként szerintem a követhető viselkedés. Szétnézés, majd ha még egy nem lassító jármű is érkezik, óvatosan lelépni a járdáról, miközben szemkontaktust teremtünk a közeledő jármű vezetőjével. Hogy lássa, hogy komolyan gondoljuk az átkelést. Majd normál tempóban átkelni. Az nem megoldés, amit a TV2 is bemutatott, hogy a mamák a kocsijukkal, cekkerrel rohannak át a zebrán. Ebből lesznek a balesetek! Egyrészt az autósok nem lassítanak megfelelően, mert arra számítanak, hogy a futó gyalogos már átkelt előttük, mikorra a Ők odaérnek. Viszont ha ez 2 sávos út, akkor mondjuk a külső sávban csak kicsit lassítanak, a belső sávban jövő esetleg nem is érzékeli, hogy lassítania kell, mert mondjuk a külsőben épp hogy lassító kitakarja a gyalogost. A gyalogos ekkor már rohan, és pont a belsőben lassítás nélküli elé ér ki......
És amiről az összeállítás alig emlékezett meg:
A közút kezelőjének óriási felelőssége:
- az összeállításban szereplő összes esetben erősen kopott zebrákon történtek a gázolások, esetleg "jólelrejetett" gyalogátkelő táblákkal.
- A pécsi esetben pedig különösen szembeötlő, hogy egy töbszörös baleseti gócpont minimum azt megéremelné, hogy egy rohadt lámpát odategyenek. Az lenne a minimum, hogy 2x2 sávos utakra kizárólag lámpás zebrák kerülhessenek! Pénzkérdés? Egy nagy lószart! Egy elütött ember gyógyítása, rehabilitációja, munkájának kiesése sokkal komoylabb összeg, mint az a rohadt lámpa!

Hoppázó Beléndek 2008.06.02. 15:02:30

scheerti: csak arra próbáltam felhívni a figyelmet,h bizony úgy tanítják a zoktatóurak,h le sem kell lelépnie a gyalognak, ahhoz, h figyelembe vegyük. ha jól emlékszem, nekem pontosan azt tanították,h ráutaló magatartásnál (ti. a zebránál áll 90fokkal elfordulva a menetirányomhoz képest és rettegve tekinget jobbra balra, próbálván megtalálni azt a 20 méteres lyukat a száguldó autók közt, ahol majd élete kockáztatásával átrohan) le kell fékeznem és átengedni.
ha nem teszem, megbasznak a vizsgán. megtettem.

másoknak mást tanítottak volna?

Avatar 2008.06.02. 16:32:13

"21. § (7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad."

"43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.
(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.
(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti."

"III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában."

Mit nem lehet érteni azon, hogy elsőbbsége van? Ugyanazt a fogalmat kell alkamazni, mint az "elsőbbségadás kötelező" tábla esetén, csak itt nem útkereszteződésben kell elsőbbséget adni másik járműnek, hanem gyalogosátkelőhelyen gyalogosnak.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.06.02. 16:50:27

Azt tanították, hogy a beetetéssel ne próbálkozzak vizsgán( ti. a lassú haladást a gyalogos úgy veszi, hogy itt egy balfasz tanuló, na majd előtte átmegyek),mert ha nem tudok megállni, vagy vészfékezni kell, akkor bukta. Én is szemét gyalogos vagyok, tanuló előtt simán átmegyek, akkor is, ha közel van. Főleg azért, mert akkor talán arra is van esélyem, hogy a másik sávban üzemi hetvennel közlekedő konzumdroid is lassítson két telefonálás között, és átengedjen. Egyébként erre esély sincs..

Rocko- 2008.06.02. 17:14:32

Avatar 2008.06.02. 16:32:13
haha, a III/b jármûrôl beszél, nem gyalogosról. :)

Avatar 2008.06.02. 17:35:13

Rocko: a végigolvastad te azt? Kiemelem a kedvedért: "Azt a _gyalogost_, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában."

Rocko- 2008.06.02. 17:54:11

nem, az a része valóban kimaradt. viszont nem kéen szeparálni, h gyalog meg autó meg bicikli meg náncsi bácsi. elsôbbség. csók.

Hoppázó Beléndek 2008.06.02. 18:12:55

scheerti: látod, ez a baj. azt tanították, hogy okosba oldd meg a zebrát, különben bukta.
ahelyett,h azt tanították volna,h zebra + gyalogos kombó esetében megállok, átengedem -> segítem a közlekedését. pont.
a te szemszögedből tehát jogos és igaz az írásod, a szabály szerinti világban meg egy szava sem állja meg a helyét, hisz maga a felvetett probléma sem létezik.

Avatar 2008.06.02. 19:15:56

Rocko: azért így van, mert a KRESZ szerint a közlekedésben résztvevők vagy járművek, vagy gyalogosok. Alapszabályként a gyalogosoké a járda, a járműveké az úttest.
"II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak
a) Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek."

Na persze a szabályzás nem tökéletes, hiszen -szerintem - ez alapján a görkorcsolya és a gördeszka is járművek, tehát ezekkel is az úttesten kellene közlekedni, és míg a kerékpárral sok helyen külön foglalkozik a kresz, ezekről egy szót sem szól. Pl a Kresz szerint kerékpárúton csak kerékpárral szabad közlekedni más járművel nem, tehár szabálytalan ott görkorizni is.

Audi Achtzig 2008.06.02. 19:52:18

Igazunk van.
De nem működik a visszacsatolás a döntéshozók felé. Menni fog minden a maga útján.

Logikailag el lehet gázolni valakit a zebrán úgy, hogy nem érezzük hibásnak magunkat. De gondolkodni fárasztó.

Tele pofával ordítani hogy 30, az nem fárasztó! Hogy is mondta a házigazda? "Zsúrpubi" 2. rész.

Esetleg felfesteni...? zebrát is...? felfesteni előtte a táblát is...? zenélő útburkolati jel jó sok...? Két kék tábla...? neonzöld szöveges tábla...? Logikusan, ahol kell? á! őrjöngeni, hogy HAARMINCC!

Azt demagóg lenne mondanom, hogy aki kitalálta, kékvillogós Audival úgyis az arcomba nyomja a villamossínről a port reggel fél hétkor, ennyire érdekli a dolog kb.

Továbbá:
A KRESZ csak a sebességhatárból fog állni, csak mi még nem tudjuk. Már gyakorolnak, mást nem is ellenőriznek.

(Nem hiszek a sebességmérés mindenhatóságában, mióta a mindig lassú apám egy napos vasárnap reggel, a sokadrendű nyílegyenes alföldi országúton, a napi talán tucatszor használt vasúti mellékvonal háromcsíkos táblájánál még 65-tel ment, a bokorból pedig előlépett a rendőr, és nem sokon múlt, hogy nem vették el a jogsiját.)

A cikkek zengenek: zéró toleranciát bevezették.
Ennek hatására tegnapelőtt kisütött a Nap!! Másik lap átveszi, még nagyobb a hülyeség. Végén csoda, hogy nem érted?

Rocko- 2008.06.02. 20:45:00

Avatar 2008.06.02. 19:15:56
na igen, vannak itt hülyeségek. :)
"Alapszabályként a gyalogosoké a járda, a járműveké az úttest."
és a zebra? :D

helikopter 2008.06.02. 13:08:45
"egyik ismerősömnek lazán elvették amiatt a jogsiját két évre, mert egy babakocsit toló anyukára a zebrán ráküldött egy gázfröccsöt"
helyes. zebrán csak ne sürgesse.
nekem az a halálom, amikor pont két zebra közt kóvályog a nyomorult hülyéje. én ezt általában egy kinymott kuplung melletti gázfröcssel jutalmazom, jó esetben megugrik az adrenalinja, átrohan, és soha többet nem csinál ilyet. egyébkénz zebrán bármikro átenegdem, de ne az út közepén rohangáljon, az nem arravaló. (egyébvittá megelőzendő: a járda se parkolásra való)

Virág et. 2008.06.02. 13:02:13
"De ha olyan brutális fekvőrendőrt akarunk, ami odavágja a 4x4-eket is, akkor azon még a megemelt Ferrari is fenn fog akadni, akkor is amikor szabályos sebességgel hajt rá."
ó mert hát az a legnagyobb bajunk, h Ferrari msot leér, ha átmegyek a gyalogos mögött az emet zebrán v sem. nem mint ha a suzuki törlesztőit nyögnénk.

diesel killer 2008.06.03. 14:08:39

Az ilyen TV-s véleménnyilvánítás senkit sem reprezentál,maximum azokat, akik nézték a műsort, de az ilyen ingyencirkusz során kialakult véleményt semmiféle lényeges döntéshozási folyamatban nem szokták figyelembe venni.

bergoni 2008.06.04. 23:55:11

Én azt a fekvőrendőr-fektetőt és kivitelezőt szoktam szídni, aki nem a lecsavarozható fémes lassítót szögezi le az úttestre, hanem azt a fajtát, aki leönt egy halom bitument az út közepére, úgy hogy azt pl egy zebra után önti le és az amúgy is 30-as táblás úton az ált.isk előtt még 20-ra lecsökkenteti a sebességedet, majd 60 méter múlva ismét fekszik a yard, majd 20 méter múlva körforgó....
Akadt egyszer olyan is hogy egy A6-os fennakadt ezen a leöntött bitumenen, szép volt. (a tulaj zokogott)
A befoglaló mérete az alvórendőrnek 2 sáv széles , közepén 20-25 cm magas és kb egy középkat. autó (opel astra) tengelytávjától hosszabb egy 15 centivel. Esküszöm csinálok fotót/videót róla. És persze az előjelző táblát az eldobott melltartóval és a 30-assal a bukkanó előtt kb 10 méterre teszik ki. és két napig nem volt felfestve.(észrevehetetlen volt) Ha már leöntötték ezt a rengeteg bitument, nemlehetett volna pölö a kátyúkat megoldani helyette az utcában?
Szerintem is minél lassabban halad egy autó annál nagyobb a fajlagos károsanyagkibocsájtása, nem is beszélve arról, hogy jó magyar szokáshoz híven az összes belárosi "zöld" területet már eladták, helyükön szuperlakások és plázák épülnek, szmog szmog és még mindig szmog.
Amúgymeg se iparunk, se mezőgazdaságunk, se idegenforgalmunk, hát bevételhez csak így tud jutni a kormány hogy adóztat + büntet, de nem old meg. Miskolc - Harsány - Bükkábrnyi úton az útburkolat javítása helyett inkább kiteszik a 40-es korlátozót - merugye olcsóbb. Na ott tartsd be a 40-et... marhaság
süti beállítások módosítása