S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

MZ aus DDR

2008.06.08. 10:50 scheerti

Olvasom az Indexen, hogy végleg bezárják az MZ gyárat Zschopauban, mert a maláj befektető is bebukott. Ezt nagyon sajnálom, hiszen az MZ minden hazai motorosnak ismerős lehet, "az NDK CBR-jei" sok örömet nyújtottak mindenkinek persze a parttalan szívások mellett, ami jellemezte a kétütemű motorok összeszerelési minőségét.

Ez a hír annyira nem meglepő, sokkal inkább az, hogy 18 évvel a német rendszerváltás után még rugdosott a kis üzem, még akkor is ha maláj pénz kellett hozzá. Lássuk be, nem volt ismert sehol a világon, a keleti blokkot kivéve. A nosztalgia meg szép dolog, csak épp nem kifizetődő. Modern motort gyártani meg kész ráfizetés egy ilyen gyárnak. Mindenki örült, mikor az ezres motor megjelent, kár, hogy alig adtak el belőle. Borzasztó drága volt, meg teljesen ismeretlen is. Ezért a külföldi piac teljesen kilőve, hazánkban is jó ha 5 darab fut belőle. Kétségtelen, hogy ezek a motorok 30 év múlva aranyat fognak érni, ma csak simán drágák ahhoz, hogy az ember megvegye őket. Egy új MZ áráért ugyanis épp lehet venni egy hatszázas Hondát, vagy egy használt ezrest is, ami mégiscsak japán, és jó. Van hozzá alkaltrész, megbízható, ismerik a szerelők, ha véletlen hozzá kell nyúlni. Természetesen ott is próbálkoztak, ahol mindig nyerők voltak. Kisköbcentis motorokból is votl nekik a 125-ös SM a street moto verzió, ami alapvetően bukásra volt ítélve. Pont mint a 125 SX enduro és az utcai 125 RT. Ezek mind négyütemű motorok voltak 11 KW körüli teljesítménnyel, ami ilyen kis köbcentihez nem is rossz, de igazából ez a hajó már elment, amikor az első japán importmotorokat szállító hajó befutott a hamburgi kikötőbe, több konténernyi használt kismotorral. Még az ezredforduló utáni években uralkodó nagy Supermoto láz sem tudta őket kihúzni a szarból, hiába volt a 660-as modell. Tehát bármennyire is sajnálom ezt kimondani, de várható volt, hogy hamarosan tönkre fognak menni. Azért borzasztóan sajnálom őket, remélem jön majd valaki más, akinek fontos lesz ennek a márkának a megmentése, és kicsit komolyabban veszi a feladatot mint a maláj befektetők.

4 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr69509346

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: csoki 2008.07.03. 21:01:05

MZSajnálom. Én nagyon szerettem az MZ-ket, volt 125-ös meg 251-es ETZ-m is, olcsó és igénytelen járgányok voltak. És nem volt luxus velük a motorozás, mert ma igenis luxus egy motort megvenni és fönntartani!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wannabe motoros 2008.06.08. 13:03:21

A 11 Kw legyen inkabb 11 kW :)

Sajnos az MZ-nek nem volt jovoje, ezt lehetett tudni regen.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.06.08. 13:11:06

Ó, elnézést, a véletlen és a Caps Lock furcsa játéka űzött belőlem gúnyt. Ha látnád a billentyűzetem, akkor te sem csodálkoznál ezen:)
süti beállítások módosítása