
Ez a hír annyira nem meglepő, sokkal inkább az, hogy 18 évvel a német rendszerváltás után még rugdosott a kis üzem, még akkor is ha maláj pénz kellett hozzá. Lássuk be, nem volt ismert sehol a világon, a keleti blokkot kivéve. A nosztalgia meg szép dolog, csak épp nem kifizetődő. Modern motort gyártani meg kész ráfizetés egy ilyen gyárnak. Mindenki örült, mikor az ezres motor megjelent, kár, hogy alig adtak el belőle. Borzasztó drága volt, meg teljesen ismeretlen is. Ezért a külföldi piac teljesen kilőve, hazánkban is jó ha 5 darab fut belőle. Kétségtelen, hogy ezek a motorok 30 év múlva aranyat fognak érni, ma csak simán drágák ahhoz, hogy az ember megvegye őket. Egy új MZ áráért ugyanis épp lehet venni egy hatszázas Hondát, vagy egy használt ezrest is, ami mégiscsak japán, és jó. Van hozzá alkaltrész, megbízható, ismerik a szerelők, ha véletlen hozzá kell nyúlni. Természetesen ott is próbálkoztak, ahol mindig nyerők voltak. Kisköbcentis motorokból is votl nekik a 125-ös SM a street moto verzió, ami alapvetően bukásra volt ítélve. Pont mint a 125 SX enduro és az utcai 125 RT. Ezek mind négyütemű motorok voltak 11 KW körüli teljesítménnyel, ami ilyen kis köbcentihez nem is rossz, de igazából ez a hajó már elment, amikor az első japán importmotorokat szállító hajó befutott a hamburgi kikötőbe, több konténernyi használt kismotorral. Még az ezredforduló utáni években uralkodó nagy Supermoto láz sem tudta őket kihúzni a szarból, hiába volt a 660-as modell. Tehát bármennyire is sajnálom ezt kimondani, de várható volt, hogy hamarosan tönkre fognak menni. Azért borzasztóan sajnálom őket, remélem jön majd valaki más, akinek fontos lesz ennek a márkának a megmentése, és kicsit komolyabban veszi a feladatot mint a maláj befektetők.