S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Hitelre magyar

2008.06.18. 08:18 scheerti

Nem szeretem azt hallani, hogy idehaza gazdasági analfabéták élnek, akik nem képesek normális módon gondolkodni, ha autóról van szó. A használtautók mellett lándzsát törő tábor elégedetten röhögö azokon, akiktől a bank visszaveszi a nem fizetett kocsit, a másik tábor meg jön a németből behozott 5 éves, háromszázezret futott, mások seggétől büdös, füstölő, három autóból összegányolt vackokkal, amivel mindenki eljátssza a királyt. Mindenkinek más az izlése, mindenkinek más tetszik. Nemrég olvastam a Suzukis kalandokat, ahol a hölgy elsírja bánatát, hogy már 3 éves az a kurva Swift, aztán 1,2 milliót adnának érte, holott 3 guriga volt az. Tragédia, mi?

3 évesen minek lecserélni egy hitelre vásárolt autót? De tényleg, magyarázza már meg valaki? Minek autóba fektetni a pénzt, mikor az nem tartja az árát?


Azért kelll, mert a szomszéd Józsiék is lecserélték az Ignist egy fapados SX4-re, ami ugyan nem összkerekes, de már majdnem úgy néz ki, mint valami nagy autó. Ilyenkor meg az átlagemberből is előtör a szittya büszkeség, és előbb csak egyedül el-elkullog a márkakereskedés felé érdeklődni, aztán a következő nyílt hétvégén viszi az egész családot. A gyerekek majd játszanak, ő meg majd átbassza az értékesítőt, mert az csak egy majom, akinek ki lehet alkudni a szemét, azért van az ott, kérem. Pedig az esetek többségében őt basszák át, de csúnyán.

Na, pont az ilyen dühből vásárolt autókat szokta a bank másfél év után visszavásárolni. Pontosabban visszavenni. Emberünket pedig BAR listára tenni. Én nem hiszem el, hogy akad még kedves hazánkban, az orosz kapitalizmus bölcsőjében( gyk: Átbasztam-megöltem-elástam. Kiástam és megint átbasztam.), olyan ember, aki elhiszi hogy van olyan bank vagy márkakereskedés, ahol kifizetik helyette az autó törlesztőjének a felét. Pedig akad, nem is kevés. Abszurd. A versenyhivatal miatt már "csak" 120 hónapra lehet autót venni, de ha lehetne 30 évre, akkor sokan vennének, ezt bátran le merem írni. Aztán három évente kijön a fészlift, három új elemmel, 150 kilóval nehezebben, ugyanazzal a motorral, a gazdaságosság jegyében. A fogyasztás 2 literrel több, az autó nem megy, viszont új. Az kell a magyarnak.

 Félreértés ne essék, én nem azokat szapulom, akik alól kirohadt a régi Wartburg, vagy az öreg nyugati autó, és szeretnének újat, de nincs a "kötényzsebben" hirtelen 3 guriga autóra. Az egy teljesen más helyzet, az ilyen emberek sokkal megfontoltabbak, hiszen tudják, hogy nem két évig kell majd fizetniük. Ők szép lassan kifizetik a 8-10 év hitelt, aztán járnak a kocsival még jó sokáig. Mások pedig három évente eljátsszák a vetésforgót, mindig új autó, soha ki nem fizetődő beruházás, csak megy bele a pénz, hiába a csilli-villi luxus. Egyszer ki kell fizetni egy autót teljesen, a végtelenségig ezt csinálni nem lehet, ezt tudja mindenki, csak kevesen vallják be maguknak. Lásd az Il Ferro -t, amelyről mostanában nagyon hallgatnak. Ott is egy pillanatnyi haszon reményében, sok ember belevágott az újautó vásárlásba, szépen kitapétázta a kocsiját, aztán amikor a bukta az egészet, akkor a bank vitte a kocsit.

Szerencsére az emberek kezdenek fejlődni, elkezdtek egymás hibáiból tanulva nem megvenni a mocskosul drága új autót, inkább megnéznek előtte néhány használtat. Itt a Suzuki, ékes példája a nagy magyar valóságnak:

Kilóra lehet Swiftet venni, egy nagyon jól felszerelt, húszezer kilométert futott, vezetett szervízkönyves kétéves autót az új árának alig több mint a feléért haza lehet vinni. Akinek nem számít az, hogy nem a szalonból, hanem a szalon melletti murvás placcról gurul ki az autója, annak sokkal jobban megéri. És pont azért olyan olcsó a használtautó, mert telített a piac új autókkal, és az új autóikat gyakran lecserélőkkel. Annak a világnak vége, amikor a Merkúr telepről kihozott Lada két év múlva még új árban van, vagy sok esetben drágább. Akkoriban hiánygazdálkodás volt, nem volt elég autó, ma meg sok van, szinte úgy dobják az ember után. Ezt nem értik meg sokan, meg azt sem, hogy a kereskedésből kigurulva a nullkilométeres autón sikerül bukni 3-400000 forintot. Az meg elég sok, szerintem. Kétségtelen, hogy van olyan ember, akinek megéri, hogy három évente új autó legyen a feneke alatt, neki nem számít, hogy bukik rata, az bele van kalkulálva. Viszont az ilyen emberek többsége zsebből ki tudja fizetni az autót, ha kell. Számtalanszor láttam, hogy új autót vesznek Casco nélkül, mer' ott basznak át engemet, he!

Hatásos érv, hogy ő úgysem okoz balesetet, csak abba nem gondol bele az idióta, hogy éjszaka a panel előtt valaki szórakozásból felgyújta, vagy egy részeg megtöri és odébbáll, esetleg ellopják a vasat, akkor egy az egyben fizeti vissza banknak a fennmaradó hitelösszeget, mert a banknak nincs semmi biztosítéka, amit elvehetne. Elég sokszor hallani ilyet, a vége általában egy húzós kis BAR lista, se személyi kölcsön, se lakáshitel, se áruvásárlási hitel, semmi. Autó meg pláne nem. De spórolni tudni kell.

De természetesen lehetne említeni az Opel Astrát, a Skoda Fabia-t, vagy bármelyik kisautót, amelyikből elég sok van ahhoz, hogy lehessen normális állapotút találni viszonylag elfogadható áron, használtban.

A másik kedvenc buktájuk a túlvállalóknak az autóval járó költségek. Egy új autót szervíz be kell hordani, hogy a garancia érvényes maradjon. Vannak különböző intervallumok, amikor olajat kell cserélni, fékbetétet, vagy csak simán átnézni a kocsit, hogy minden műkdik-e rajta. Meghibásodásról ne beszéljünk, tételezzük fel, hogy az új autó nem romlik el( pedig el szokott néha). Elég csak ezeket a költségeket nézni, az ember lazán ottfelejt a márkakereskedésben  30-50000 forintot, amivel marhára nem számoltak a költségvetés tervezésekor.  Ilyenkor szokták azt mondani, hogy szép új autó áll a ház előtt, a gyerekek meg zsíroskenyeret esznek, mert megdrágult a törlesztőrészlet a forint ingadozása miatt, jött egy benzináremelés, és még egy kötelező szerviz is...

Én őszintén örülök neki, hogy egyre több új autó van az utakon, biztonságosabbak a régieknél, nincs velük probléma, nem hagynak cserben, és némelyik még az árát is tartja, de a 0% önerő 120 hónap full hitel dolgot azért érdemes lenne átgondlni kicsit, mert még mindig túl sok a Csekonics báró az országban, aki szó szerint belebukik az autóvásárlásba...


18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr57526614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.06.18. 09:44:24

Autót a szomszédnak!

Gaben 2008.06.18. 12:03:27

Én sem vennék magamnak új autót. Az ára miatt sem, meg amiatt sem, mert valszeg megölne méreg, ha én húznám rá az első karcot. Az 1-2 éves megbízható forrásból származó vasakra esküszöm, ilyenből eddig kettőt sikerült beszerezni, mindkettőt jó áron és csalódásmentesen.

A dolog másik oldala (nem én találtam ki, csak olvastam), hogy ha mindenki ezt az elvet követné, akkor nagyon jól járnának azok az autógyárak, akik eleve használt autót gyártanának. Érted...

A hitelre szerintem sokan úgy tekintenek, mint valamiféle bérleti díjra. Nem is tervezi, hogy valaha kifizeti és 'ővé lesz' az autó. Egyszerűen van egy havi keret, amit rászán, hogy autója legyen. Ha majd lecseréli, a másikét fizeti.

Amikor meg a bankok sírnak, hogy mennyi a visszavett autó, akkor el kéne gondolkozniuk, hogy miért adják oda a hitelt ilyen feltételekkel szinte bárkinek. Ők gerjesztik a folyamatot.

ndr 2008.06.18. 13:55:31

Valóban van egy olyan réteg aki, 3 évente cseréli az autót, mindig részletre veszi, és az előző autó a fedezet nagyrésze. Ők kalkulálnak egy havi összeggel, körülbelül ugyanannyival. És ők jól is csinálják. Külföldön rengeteg ilyen van, nálunk nagyon kevés. És valóban nagyon sokan vannak akik nem tudnak számolni, de a többség egyszerűen túlvállalja magát. Most úgy néz ki, hogy ki tudja fizetni, aztán két év múlva történik valami és már nem. Sajnos nem lehet előre látni. Nekem mindig olcsó autóim voltak, mert csak kp-ért egyben veszek autót. Sajnos volt már, hogy felkentem az oszlopra, kiszálltam megállípítottam, hogy hülye vagyok, aztán kész. Borzasztó rossz érzés lett volna azt az autót még 3 évig fizetgetni a banknak, és közben a megállóban ázni!

Dervenkál Egon · http://dervenkal.blog.hu 2008.06.18. 17:54:09

Én azért veszek hielre autót, mert:

1. nincs kedvem félrerakni a pénzt, hogy majd összegyűlik azt lesz.
2. nekem megéri a hitel költség azért, hogy ne most adjak ki egy összegben 2-3 milliót, hanem ezt a pénzt hosszútávon másra költsem, és még hosszabb távon kifizessem azt, hogy most más fizet helyettem.
3. Akármilyen hitelről van szó: járműre 60 hónapnál hosszabb hitelt felvenni őrültség!!! Mert az autó szerencsére kezd olyanná válni mint a porszívó, meg a mosógép. Gondoljatok bele: 3 éves használt Electropool mosogépemet eladnám 55 ezerért (70-ér vettem). Na az milyen lenne? Az autók miért nem használati tárgyak????

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.06.18. 19:15:01

Kimaradt a postból a 300.000 önrészű, óccsó havidíjú Casco, ami szinte felesleges. Vagy kicsit törünk, akkor megáll az önrész alatt a kár, vagy k*rvára, akkor meg TK :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.06.18. 22:39:26

prokee, 300000 forintos kárt nem nehéz összehozni szerintem. Elütsz egy kisebb őzet, és meg is van.

Klímahűtő, motorháztetőt, szélvédő, lámpák, fényezett lökhárító, és már bőven túl is léptük.

Ettől függetlenül teljesen jogos a felvetésed, mert sok olyan autót látni, amelyik azért nincs kijavítva, mert túl drága a Casco, vagy MÁV-os volt a másik fél:)

Atom · http://atom.blog.hu 2008.06.18. 23:02:06

Én sem vennék hitelre kocsit, pláne 120 hónapra. Mindig ahhoz igazodtam, amire volt keret, Fiat 127; Trabant 1,1; Seicento. Bár sok haverom hitelre vett (használtat!), ami szerintem annyira nem gáz, 2-3 év alatt kipengetni vagy akár kinyögni is jobb, mint 60-120 hónap alatt. De mindenki a saját pénztárcájához és lehetőségeihez igazodik.

Gaben 2008.06.19. 09:12:50

scheerti,

Nekem egy nagyobb kutya is elég volt a 300e+os számlához (Focus I).
Lökhárító, hűtő, klímahűtő, meg egy-két műanyag biszbasz a kocsi elejében.

Egyébként a nagy önrészű casco pont arra jó, hogy ha 100-200e a kár, azt még ki tudod nyögni, viszont ha TK, vagy ellopják, nem kerülsz anyagi csődbe.

yenoee 2008.06.19. 14:52:04

Nem az autóhitellel van baj, sőt, nemrég mi is majdnem beleugrottunk egy Cougarba - itt jár Veszprémben, Scheerti, biztos láttad már te is -, feleségem erősen csodálkozott, mert lényegesen jobb feltételekkel hitelezték volna be, mint a mostani kocsinkat, ami szintén használt és hiteles volt, de nemrég tehermentessé vált. Mivel az asszony egy időben pénzügyi vonalon dolgozott, elhiszem neki, ha azt mondja, jobbak a mostani hitelek, mint pár éve.
Tehát nem a hitel a baj önmagában, az egy jó dolog. Is lehet. A sötétség, ami a sok proletár fejében kavarog, miközben hosszú évekre kiható döntéseket hoz, na, az inkább a baj.
Egyébként az lenne még felettébb tanulságos, ha létezne egy olyan - nyilvános! - adatbázis a banki visszavett autókról, amiben szerepel az autó típusa, a márkakereskedés, ahol a hitelt intézték, és a hitel efféle adatai: futamidő, kezdőrészlet, THM.

Grafithuszár 2008.06.19. 15:41:47

Őszintén szólva én is inkább vennék új autót, mert egyszerűen nem tudom megállapítani egy használtról, hogy az most tényleg egy megkímélt darab vagy egy sz@rrá tört összefoltozott hulladék. Jó persze, a szembetűnő dolgokat észreveszem, de egy profi nepper simán átvágna. Ha esetleg akad a családi/baráti körben egy eladó használt, azt persze szivesen megveszem mert ismerem az autót.
A solog másik része a hitel. Véleményem szerint új autót vennni hitelre egyáltalán nem hülyeség, csak a bejegyzésben is említett min. befizetés + 500 év hitel a baromság.
3 évnél nagyobb autóhitelt még soha nem vállaltam be és nem is fogok, meg szerintem sem kell 3 évente új autót venni, hacsak nincs valami extrém ok pl jön egy gyerek a családba vagy valami ilyesmi.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.06.22. 18:28:49

Grafithuszár: fogsz egy hozzáértőt és elviszed magaddal, ilyen egyszerű :) alá kell bújni, kész...amugy meg globálisan nem éri meg újautót venni, magyarisztánban legalábbis...

tamaska 2008.06.24. 07:06:00

miluman: az a baj, hogy az emberek többsége nem tud hozzáértőt hurcolni magával. Azért használt autó vásárlásnál nem két helyre mész el nézelődni, általában 7végén, esetleg az ország másik végébe. Meg aki nem ért annyira az autókhoz, az nem is ismer sok hozzáértőt. Én pl max azt az 1 (esetleg 2) szakit ismertem, aki az autómat szerelte. Így már nehezebb.
Szerintem nem az a baj, h a nép hitelre vesz autót. Az, hogy mellette hitel van a házon lakáson, hitelre veszi a mosógépet, a tvt, a hifit, meg van egy kis részlet a mobilon is. Így a havi 30-40 autóhitel mellé (ami még vállalható is lehet akár), a kisebbekből összejön a másik 20-30, meg a lekáshitel 30-40 (akinek van). Ez meg így már húzós. Meg persze a sokak által említett 10 éves futamidjű autóhitel is csak annak jöhetne számításba, aki télleg 15-20 évig akarja hajtani a verdát. De ilyen ember szerintem ma már nem létezik...

Rocko- 2008.06.24. 07:23:36

szakértelemről: én se értek kocsikhoz, sőt, nincs is, de:
1) nem hitelre veszek.
2) még nincs meg a kocsi, de már van hozzá szervízkönyv, és utánaérdeklődtem mindenhol, h mi hol merre. mert érdekele, és mert pénzem lesz benne.
ha meg nem ért hozzá, akkor vegyen ocsóér' biztonságosnak mondható új kisautót, és megoldódik a problémája.

Johnny336 2008.06.24. 10:41:51

5 évnél hosszabb időre mesügeség bevállalni autóhitelt. Hány évig tervezed használni a kocsit? (pontosabban meddig fog menni komoly meghibásodás nélkül, aminek javítására már nem szándékozol költeni)

Vagy egy 20 éves, még elfogadható motorikus állapotban levő rozsdaboglyát vegyél, hordjad levelezőn műszakira/ződkártyára, és a vételár 100-200E (ne adj isten 3, de az már istenes paripa! :)).

Vagy keress egy két éves, keveset futott autót (sokat esik az ára szegénynek addigra), bizonyos részét önerőből, maradékot 3-5 év hitellel. Fél millát, 1 millát hitelben 5 év alatt, nagyon alacsony törlesztővel megúszol, tehát lesz pénz benzinre, olajcserére, gyereknek cipőre, új iskolatáskára, ablakzsiráfra.

Én vagyok 2008.06.25. 13:04:24

Amíg minden használt autó "svájci nyugdíjasoktól való, akik garázsban tartották", és 5 évesen is csak 10.000 km-t mutat az óra, addig nem bízok a használt autókban.

Johnny336 2008.06.26. 11:18:23

Én vagyok 2008.06.25. 13:04:24

Sajnos ez is elég erős érv...

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.06.27. 21:45:56

Scheerti:

100%-ban igazad van,én mint autókereskedő nap mint nap ilyen 0%-os hülyékkel küzdök, tisztelet a kivételnek....

fm! 2008.07.08. 14:01:30

Nekem az első autóm 8 éve egy 10 éves alfa 33 volt, meglepő módon csak 1 év után kezdett el besz@rni rajta minden. :) Sikerült a 800e-ért vett autót 1,5 év után 300-ért beszámíttatni egy új FIAT puntoba, mondjuk AF-es volt. ;) (Persze amikor megvettem, nem tudtam mi az, hogy AF, ezt ki is használta a kereskedő természetesen.)
Az akkor 2,7M-s autót mire kifizettem 5 év alatt 3,5M lett az ára, az értéke pedig lecsúszott kb. 1,4M-ra. Az autó azóta is megvan és nem is tervezem az eladását, 10-15 éves koráig biztos, hogy meglesz. Ami a durva, hogy amikor vettem (2002-ben) még 8%-os hitelre adták (CHF) és a CASCO rá 5 éven keresztül 13-15000 Ft között mozgott! Mindennel együtt kb. 70000 Ft-ba került havonta az autó. Ma már jobb a helyzet, mivel 5 év újraköthettem mindent, így már csak 6500 Ft CASCO + 1700 Ft kötelező a havi fix kiadás.
Ezek után 100%, hogy nem vennék új autót, sőt 3 hónapja vettem a cégünkbe egy 2,5 éves használt VOLVO-t megbízható forrásból olcsóbban, mint a punto kifizetett ára. :) Persze ehhez szerencse is kell, ha ez nem jött volna, még mindig a Puntot nyúznám...
süti beállítások módosítása