S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Csók a MÁV-ÁBE-nek!

2008.07.24. 19:02 scheerti

 

Igen, bejött az, amit várni lehetett, a tagok nem akartak pótdíjat fizetni, így megszüntetik az egész biztosítót, úgy ahogy van. Ez nem lenne baj, bármelyik biztosítóval előfordulhat, hogy anyagi gondokkal küzd, az meg pláne, hogy a fejesek szétlopják a pénzt. Viszont csak egyesületnél történhet az, hogy a vezetőség emberei egymásra mutogatnak, majd azt várják, hogy a tagok befizessék a pótdíjat. Azt a pénzt, amit ők lenyúltak. Szép történet, csak az a vicces, hogy ez nem egy afrikai banánköztársaságban történt, hanem itthon, az EU-ban, 2008-ban. Hello, Hángöri!

 

Mindez továbbra is csak annak érdekes, aki spórolni akart egy kevés pénzt és náluk szerződött, vagy annak, aki már több éve tag volt, és azért nem váltott, mert elégedett volt a szolgáltatásaikkal, vagy nem érdekelte az egész váltogatósdi. Ilyen is akadt. Jó, talán annak a tízezer embernek is érdekes lehet, akinek jelenleg a MÁV-ÁBE nem fizet, és csak reménykednek benne, hogy valaha fizetni fog. Ők nem örültek túlzottan, hogy megszűnt a MÁV-ÁBE. És annyira senki más sem, mert 195 000 jármű közlekedik innentől olyan biztosítással, amely mögött hivatalosan nem áll biztosító. Nem értek túl sokat a joghoz, de az okosok azt mondják, hogy ha MÁV-ÁBE-es hajt bele az emberbe, akkor a károsult polgári peres eljárással röpke 2-3 év alatt a pénzénél lehet, ha minden jól alakul. Ha meg nem alakul jól, akkor lehet ez 5-6 év is. Párszázezerért nem is biztos, hogy megéri. Simán el tudok képzelni néhány arcot, akik nem fognak pereskedni, inkább némi önbíráskodással vesznek elégtételt, és kegyetlenül behajtják a javítás árát.

 

Jó lenne, ha a KÖTELEZŐ biztosítás, amit az ember fizet a SAJÁT kárát térítené meg. Ha persze az ember folyamatosan húzza meg és töri össze az autókat, akkor többet fizetne, mint az, aki 40 éve vezet balesetmentesen. Tudom, hogy elvileg fizetnie kellene a MÁV-nak minden esetben, de ezt remélni legalább akkora badarság mint abban bízni, hogy majd jön egy másik biztosító, aki bevállalja a tízezer oki nem fizetett kárt, meg többmilliárdos hiányt is. A múlt héten már bebizonyosodott, hogy a MÁV-ÁBE a kutyának sem kell, pláne nem a balhés ügyfelek. De ezt leírtam már máshol. Engem messze nem az idegesít, hogy ellopták a pénzt, ilyenre már a magyar fel sem kapja a fejét. Sokkal inkább tahóságnak tartom azt, hogy mások pénzével, értékével is játszanak.

 

Épp azt számolgattuk nemrég, hogy egy laza félmilliós-milliós forintos kárt összehozni nem túl bonyolult feladat, pláne új autókban. Elég a fényezett lökös, a motorháztető, a fényszórók, a klímahűtő, a szélvédő. Simán megvan. És akkor még a motor vagy a felfüggesztés nem is sérült annyira, hogy hozzá kelljen nyúlni. Szóval összehozható egy közepes koccanással is. A szervizek pedig nem tejfölös lángosért javítanak autót, csak pénzért. Ha van Casco, akkor talán megéri az önrészt bevállalni, még mindig jobb 50-100 ezer forintot bukni végleg, mint nélkülözni a tízszeresét, évekig. Ha nincs Casco (márpedig viszonylag sok új autón nincs- hiába hitelre vásárolt nagyrészük) akkor szépen el lehet ballagni a szerelőhöz, kifizetni a javítás árát, és bízni benne, hogy néhány éven belül ezt a pénzt visszakapjuk. Ha nem perelhető az ember, pontosabban a megítélt összeg nem behajtható, akkor bukta van. Mindezt úgy, hogy az ember fizeti a KÖTELEZŐ biztosítást, pont azért, hogy ilyen esetek ne fordulhassanak elő. Németországban kb a harmadik jogtalanul visszatartott kifizetésnél szüntették volna meg az ehhez hasonló biztosítót, ha pedig TÍZEZER ilyen eset történt volna az igen kicsi, mindössze nyolcvanmilliós Németországban, akkor a helyi PSZÁF embereit a biztosítósok mellé csukták volna a börtönbe. Alig 1000 kilométer a távolság, de mentalitásban évezeredek. Mindig elfelejtem, mikor német példát hozok fel, hogy az ott EURÓPA, ez meg a kibaszott Balkán...

222 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr90584007

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Etniez 2008.07.24. 22:00:24

patrona!
Sajnos jó esélyem van, hogy egy MÁV-os nekemjön, mert Budapesten közlekedem. Nekem van Cascom az autóra és a motorra....
TE fogsz szarabbul járni, mert a házad is elárvereztetem, ha nem fizetsz.

cs.j 2008.07.24. 22:01:24

Kampfer

nem ítélkezek, és nem fikázok, de aki velük kötött szerződést az lássuk be, nagyvonalúan járt el.. Most isszák sajnos ennek a levét.
Ez van, a bűnösök persze megússzák, a nép pedig szívóágon van egy darabig.
Ennyi.
Ha számítani fog a 40 rugó, nem is lesz autóm, mert nem fogom tudni fenntartani. Közlekedésre (is) fogom használni a biciklimet, és BKV-vel is járok majd, mint teszik ezt elég sokan az országban.

ATESH 2008.07.24. 22:04:26

MÁV biztosírtóról csak annyit, hogy már 2 évvel ezelőtt szóltak szervízben, hogy annyira nehéz behajtani tőlük a pénzt, hogy a károsulttal kifizettetik a javítást, és majd hajtsa be ő a biztosítón. Persze továbbra is ők voltak a legolcsóbbak, és sokaknak csak ez számít, hiszen ha kárt okoznak, nem az ő zsebük bánja.
Nem kellene mindent csak a MÁV-os vezetőkre kenni, ez össznépi buli, olyan mint az Il-Ferro. Az ügyfelek nagy része nem akarja tudni, hogy miért olcsóbb a szolgáltatás a többi cég ajánlatánál. Ez majdnem olyan kifogás, mint a "csak parancsra cselekedtünk".

Azt sem értem, miért vergődnek azok, akik másnak kárt okoznak, utána meg szidják, hogy a vétlen miért nem fogadja el az általuk felajánlott szakik munkáját. A közlekedés is felelősséggel jár, jó esetben az anyagi részét állja a biztosító, rossz esetben állja a vétkes autós. Saját autóját mindenki ott, és olyan minőségben javíttatja, ahogy akarja, de azért a másiknak ne akarjuk már megszabni, hogy ne szakszervizben csináltassa, mert az drága lesz nekünk. Ha előtte választhatott volna, biztos nem az az álma, hogy valaki megrongálja az autóját.
Ne akarjuk már az autózást is az alapvető emberi jogokhoz sorolni, aki megengedheti magának, az csinálja, aki meg nem, az ne autózzon.

Szendwich 2008.07.24. 22:05:26

"A másik dolog pedig: igen, nem 2-5 ezer forintos különbségekről beszélünk, hanem akár 40-60 ezres különbségekről. Az én véleményem: akinek egy kocsi éves fenntartásában a mai magyar ár-környezetben évi 40000 forint (plusz) megoldhatatlan, az inkább vegyen tömegközlekedési bérletet, ill. kerékpárt, a kocsit meg adja el. Olcsóbb is lesz, biztonságosabb is lesz. Nem kell hipermarketbe eljárni vásárolni, meg lehet azt oldani a közeli "kisboltban" is..."

RENDKÍVÜL RÖVIDLÁTÓ VAGY - HOGY NE ÍRJAM AZT, HOGY BUTA

renesis 2008.07.24. 22:07:33

Csak azt nem értem, hogy mi van a közös biztosítási alappal , ami úgye arra is szolgfál ha valakinek nincs biztosítása.

Ha volna pénzem én beperelném a Pszaf-et.Szerintem ők a legnagyobb felelősek!!!

A sok erős embernek üzenném, hogy nem biztos,hogy minden mávos cingár beszari alak....nehogy a lekvár tegye el a nagymamát!

Béla 2008.07.24. 22:08:05

ATESH tokeletesen igazad van. Errol szol az egesz, mindenkinek orulnie kene, hogy van egy szabalyzas, es az kellene lennie mindenkinek az erdekenek, hogy ez a szabalyzas minel szigorubb, egysegesebb legyen, hogy esszeru osszeg aran megvedjen onmagunk hibajatol. Errol szol a kotelezo biztositas, es nem arrol, hogy kotelezo.
Termeszetesen a bizotsitok ebbol meg akarnak elni mellekesen, de hat ilyen a vilag, semmi sincs ingyen, es ez tulajdonkeppen oszinten egy kenyelmi szolgaltatas.

Béla 2008.07.24. 22:10:01

renesis te komolyan a tobbiekkel fizettetned meg amikor tobb milliardos, nem pedig kosza veletlensegbol elkovetett 1-2 ezreleknyi karosszegrol van szo ? Csak azert, mert az a biztosito egy szelhamos garda, ugyfelei pedig felelotlen idiotak voltak ?

renesis 2008.07.24. 22:15:14

Naszta · ertekel.blog.hu 2008.07.24. 21:50:36

jogállam

hihihi ,látszik

Kampfer 2008.07.24. 22:19:07

Béla!

Anyád volt idióta, mikor iderakott...!
Nehogy már az embereket okold, mert egy szar vezetőség lenyúlta a pénzt??? Neked is csak annyit, vasaljon ki egy mávos kamaz! Annak dumálj...!
Kampfer

renesis 2008.07.24. 22:20:50

Béla 2008.07.24. 22:10:01

az közös tartalék

szerintem nem a máv olcsó, hanem a többi a drága.

Ha veszteséges GFB miért kapkodnak az ügyfelek után?

szerintem a pszáf-nél kaptak egy páran az elsikított pénzből

Gaillard 2008.07.24. 22:23:49

Biztos Béla!

Én egy felelőtlen idióta vagyok, mert 5x annyi adót és járulékot fizetek, mint a nálam gazdagabb emberek, s ezért nekem az évi 20 ezer forint is jelent valamit, holott én akkor is megfizetném az általam vétkesen okozott károkból eredő valós költségeket (azt, amennyibe tényleg kerül az autó helyrehozatala, s nem a helyrehozó extra haszona), ha nem lenne biztosításom.
Arról is tehetek, hogy biztosítási csalások tömkelege zajlik hazánkban felelőtlenül.
Arról is tehetek, hogy nem komolyan honorálják a balesetmentes vezetést és valószínűleg a felelőtlen emberek ebből a buliból is jobban jönnek ki.

lufi 2008.07.24. 22:24:44

kampfer, killer: Röhögök rajtatok. Szerintem ti Il Ferrós mávosok vagytok. Csókoltatok minden hasonszőrű kisfiút.

Gaillard 2008.07.24. 22:31:30

Előbb lefuttattam egy on-line ajánlat keresőt. Az AEGON !!! jött ki legolcsóbban (50%-kal olcsóbb az Allianznál és a Generali-Providenciánál), még a Genertelnél és a KBE-nél is olcsóbb.

Akkor most ne kössek az AEGON-nál, mert olcsóbb a többinél, holott egy nem kispályás szereplő a biztosítási piacon? Vagy tudnom kellene valami újabb Kulcsár v. Princz-féle buliról, amiből kihagytak, minket egyszerű embereket?

Kampfer 2008.07.24. 22:31:54

Lufiparaszt...!

Nem baj, álmodj tovább álomvilágodban takonyagyú! Remélem jól ráharapsz egy mávos kancigányra és röhögve fogja elvágni a nyakad kiscsirke...! Jaaa, de a kocsidnak nem lesz baja ok? Faszkalap...
Kampfer

jacks_colon (törölt) 2008.07.24. 22:48:35

Olvasgatom itt mit össze fikázzátok egymást, ahelyett hogy kicsit gondolkodnátok. Szerintetek a világon máshol hogyan választanak az emberek biztosítást? Angliában ha van 300 fontért és egy másik 400-ért, akkor az angol inkább kidob egy százast, csak hogy nyugodt legyen a lelkiismerete? Lóf...szt. Csakhogy itt olyan szóba sem jöhet, hogy valaki biztosítás nélkül használja az autóját, egyszerűen tilos. (Az más kérdés, hogy mégis vannak, akik használják így, de ezt nem legalizálja nekik senki.)
Abban tuti biztos vagyok, hogy ha itt egy ilyen botrány tört volna ki, akkor az FSA-nál (lényegében a PSZÁF) magasról hullottak volna fejek.
Ne azt szidjátok, aki a MÁV-nál kötötte a kötelezőt, hanem azokat, akik lehetővé tették, hogy ez a helyzet előálljon (MÁV ÁBE, PSZÁF, meg még a f@sz tudja kik, akik érdekeltek voltak a lopásban.)

Gaillard 2008.07.24. 22:50:53

Még egy felvetés.
Ahhoz képest, hogy biztos volt lenyúlás még így is tagonként egyszeri kb. 20-25 ezer Ft befizetéssel (4-5 milliárd forint) rendezhető lenne a teljes hiány, holott több éve működik a MÁV Biztosító.

Ehhez képest némely biztosító 50-100%-kal dolgozik évek óta drágábban. Mi ez, ha nem extra profit a többi biztosítónál. Miért kellene ezt honorálnia, főként az általában nem vétkeseknek?

Valaki évi 20 ezer forintért már szarrágó, más pedig egy hónapban csak TB-járulék terén többet csal el és ebből futja több milliós új verdákra, viszont a 300,-Ft-os vizitdíjnál kiakad?

Quadrifoglio 2008.07.24. 23:02:36

A céltalan személyeskedések helyett inkább arra kéne a válasz hogy aki még nem fizette be a 3. negyedéves dijját, az tegye meg a határidő lejárta előtt vagy már a másik(ha át kell szerződni) biztosítóhoz vigye a pénzét, mivel a MÁV ÁBE-tól valószínűleg úgy sem kapja azt vissza ?

Pszt! 2008.07.24. 23:02:49

Megvan a vikinek a hiánypótlás a fideszközeli máv biztosítóból.

Foximaxi 2008.07.24. 23:07:19

scheerti:
Köszönöm. :)

macdher 2008.07.24. 23:09:02

Emberek! Tegye már fel a kezét az a sok tudatosan biztosítót választó ember, aki ha nem lenne "kötelező" felelősségbiztosítást kötni mégis megkötné. A kötelező felelősségbizotsításra egy rövid hasonlat: állambácsi előírja, hogy kötelező otthon "vendégváró italt" tartani, amiből az otthon lakója soha nem ihat, viszont előfordulhat, hogy saját hibája miatt vadidegen szomjas embereket kell belőle megkínálnia. Kérdés: bemész a teszkóba és veszel olcsó üdítőt, vagy veszel aranyáron 50 éves viszkit? Egyébiránt a MÁV-ABE Casco ajánlata 2008. januárjában a 6 hónapos, 1.6-os dízel C-Max-ra évi 200.000 HUF!!!!!!!!! volt. Gondolom a sok tudatos, előre látó náluk kötötte a cascot, mert jóóó drága...

mojoking1977 2008.07.24. 23:27:16

Trefas...
Ha jol latom, az ide irogato "borzasztoan eros" kommentelok legnagyobb reszenek nincs is autoja.
Ugyanezek a szerencsetlen birkak kommentelnek ,mas neven esetleg, a tobbi topic-ba is.
Szanalmas kis faszok, akik probaljak az elet egyeb helyein osszeszedett flusztraciot itt leadni. (Mar tisztelet a kivetelnek).
Ui: Ja, lehet kuldeni a rendszamokat, amire kulonosen vigyaznom kell holnaptol ....:))

patrona- · http://gumiketrec.blogter.hu/ 2008.07.24. 23:33:04

Nos Etniez, én biztos nem megyek beléd, mert alig használom az autót, akkor is inkább éjszaka, pont ezért igyekeztem minnél olcsóbban megúszni pl. a kötelezőt. És igen, engem nem érdekelt, hogy ha másnak esetleg kárt okozok, akkor a biztosítóm nem fizet mert egy rakás szar. Igen tudom, szemét vagyok, akárcsak a világ, amiben élünk, és ahol ilyen balfasz módon van valami kitalálva, mint nálunk a gépjármű felelősségbiztosítás.
És nem tudom milyen jogon várja el bárki is a másik embertől, hogy adott körülmények között ne a legolcsóbb megoldást válassza, ráadásul úgy, hogy abból ő semmilyen szolgáltatást nem vesz igénybe, csak megkapja a papírt, és boldogan közlekedhet.

mojoking1977 2008.07.24. 23:33:41

"jacks_colon 2008.07.24. 22:48:35
Angliában ha van 300 fontért és egy másik 400-ért, akkor az angol inkább kidob egy százast, csak hogy nyugodt legyen a lelkiismerete?"

Nem ezert, de igen. Az Irekkel egyutt az Angolok is teljesen felre vannak drotozva pont ezen a teren....

csaszu · http://csaszu 2008.07.24. 23:35:47

Igazából minden Máv -os tudta, hogy az olcsóságnak az ára a pótbefizetés. Csakhát panasznemzet a magyar, utólag azt sírja, hogy " ki gondolta vóna.... ?! "

Gaillard 2008.07.24. 23:38:12

Én MÁV-osként azt mondom, hogy mindenkire arányosan ki kellett volna róni a hiányt (bitosításonként eltérően egyenként kb. 15-30 ezer forint közötti összeg) és az év végéig hátralévő biztosítási díjat, majd év végével zárni az egészet.
Így csak megint káosz lesz, s újra és újra megismétlődhetnek hasonló események.

Ezzel összhangban pedig a díjakat kalkuláló nagyokosokat és a Felügyeletet is jól meg kellene cibálni.

Viszont még mindig tartom azt, hogy a többi biztosító extraprofittal dolgozik, hogy ha a MÁV közel 3 év alatt tagonként összesen -20.000,-Ft tartozást szedett össze úgy, hogy itt is tömérdektelen visszaélést vagy "túlszámlázást" kell elviselnie a rendszernek.

b 2008.07.24. 23:42:13

nem ugy van, hogy egy biztositonak vannak viszontbiztositoi ilyen esetre? Vagy ez az egyesuleteknel nem igy van? Ha nem, akkor gyorsan en is csinalok biztositos egyesuletet, alacsony aron biztositast arulok, es ha megkotik 200ezren, akkor jol atutalom az osszes penzt magamnak, es elhuzok tajfoldre, ahonnan nem adnak ki. Magyarisztan, Magyarisztan... aztan ezek papolnak, hogy fizess adot.

Tábornok 2008.07.24. 23:55:10

Komolyan vicc, amit itt egyesek müvelnek, kinek mi a f@sz köze van hozzá, hogy a másik ember mi alapján köt kötelező biztositást, semmi.
S még ez alapján fikázni, sőt fenyegetni a másikat, hát nevetségesek vagytok.
Mercedesszel járok, tehát az összes többi autós, aki nem ezzel a márkával közlekedik egy ruppótlan senki, mert olcsóbb autót választott, igy is lehet, nem?

Gondolom az ügyfelek nagyrésze normális ember, aki majd átszerződik máshova.

Baseball ütövel meg nem az ügyfelekt kell felkeresni, hanem a vezetőségi tagokat, két határozott ütés a térdkalácsra, majd lehet kérdezni, hova lett a pénz, miért nem fizet a biztositó.
W140 Axa Colonia biztositás van, de az 1988 Nissan Patrolon MÁV os lehet verekdni, állok elébe.

Perry Hotter 2008.07.25. 00:33:59

Szerintem a termékek baromira nem egyformák, nekünk eszünkbe sem jutott a MÁV. És igen, a boltban egy terméknél először az összetevőket nézem meg, hol gyártották stb és utána az árat, és ezek együttese ad egy döntést.
Aki 2-3 ezret vezet évente, azt megértem, hogy MÁVozott. A többieknél viszont ez szarrágás és felelőtlenség, vagy egyszerűen butaság.
Igen, bedőlhet a többi is. De valszeg az Allainzra, Aegonra, Generalira lesz is vevő, míg a MÁV szar, ahogy elnézzük, senkinek sem kell.
Miért? Mert az ügyfelek a többinél már bizonyítottak, hogy értelmesek és felelősségteljesek és kifizetik, amit ki kell fizetni.
A szarrágók meg senkinek nem kellenek.

mojoking1977 2008.07.25. 00:43:03

" Mert az ügyfelek a többinél már bizonyítottak, hogy értelmesek és felelősségteljesek és kifizetik, amit ki kell fizetni.
A szarrágók meg senkinek nem kellenek."

Bocs, elmondanad, hogy mit ittal/szivtal?
ekkora hulyeseget nagyon reg nem olvastam meg itt sem..

szaby 2008.07.25. 00:46:27

Borzalmas ami itt megy.
mojoking1977! Ha a "flusztracio"-dtól megszabadulsz, Te is észrevennéd hogy ugyanúgy csak bántottál másokat.

Csodás magyar sajátosság egymást a halálba baszogatni, itt Mindenkinek sikerült, GRAT!

Szégyelljétek magatok...

mojoking1977 2008.07.25. 00:48:48

Flusztraciom?
Vilagosits fel kerlek.
Bar off topic, de kerlek..

elgurult a gyógyszerem 2008.07.25. 01:13:33

itt egyértelmű, hogy a köcsög zsidónácigeciliberáliscigányniggerultrafehérgárdistahomokosmunkakerülőgecik hibája minden a kurva életbe mingyá belebaszok a monitorotokba oszt kifolyik az lcd nővér!! kössön le a kurva életbe

lulujo 2008.07.25. 01:34:07

Jim Raynor, már elmondták, hogy tévedtél, de azért én is elmondom: tévedsz :)

Te úgy beszélsz (írsz), mint én mikor az ártérbe építkezők házát valamiért mindig elsodorja a víz.
Igen, az emiatt sírókat énis elküldöm minig a csába (bár érdekes módon, az államtól mindig kapnak kártérítést..)
vagy azok az emberek(szintén kisírnak állami támogatást), akiknek a szél fújta el a tetőt és nem volt biztosításuk.

A mávosoknak a kocsira volt biztosításuk. Egy cég tönkremehet sokféleképpen, itt a klasszikus lopás esete áll fenn.Nem mi loptunk, mi(jobb esetben) becsületesen fizettük (fölöslegesen és ígyis vérlázítóan sokat) a kötelezőt. A vezetőség most pedig egy laza mozdulattal kirabol minket és még ezekután ők javasolják, hogy fizessünk X pénzt, pótoljuk ki a lopásukat.

Ez elvi kérdés. Nem az, hogy nem bírná kifizetni az ember azt a pénzt..egyszerűen ez így nem járja, hogy a nyilvánvaló rablást velünk fizettessék be. És utána gondolom mehet minden tovább. Végtelenül gusztustalan.

És mivel nem kötelezhetik erre a kedves szerencsétleneket(mint ahogy azt hitted, hogy igen) így a "mi" biztosítónk és a "ti" biztosítótok közt annyi a különbség, hogy a "tiétek" már akkor is szemérmetlenül rabol, mikor csak szépen működik. De ott is előfordulhat egy nagyobb lopás és hopp, mondhatják, hogy hát fizessetek be 4milliárdot, akkor nem lesz gond..minket meg Balin a pálmák alatt megtaláltok.

De, tényleg ha nem tévedtél volna és jogosan kötelezhetnének minket ilyen befizetésre, akkoris, nem gusztustalan, hogy az ő lopásukat kéne kipótolni? Mert mint mondtam, többféleképpen tönkremehet egy akármilyen cég, nem feltétlen lopás miatt..és akkor talán fizetnének is az emberek.

És valóban ne azért legyen valaki f*sz, mert az olcsóbbat választja. Ha nem Mercit vesz az ember, hanem daciát, attólmég azt el lehet várni, hogy guruljon, nem?

speci78 · http://speci78 2008.07.25. 01:49:41

Emberek!

Itt sokan el vannak tévedve, nem sok szakmai hozzászólás érkezett eddig....

Korábban is megírtam már:
1. A díjliberalizáció miatt alakult ki a verseny.
2. A szakmai felelőtlenség netovábbja volt amit az egyesületek elkövetnek a piacon (A TIP és a KÖBE is egykutya, csak megúszták, mert
3. Sokan nem tudják, h az idei MÁV portfólióban nagyon sok fuvarozó cég is benne van ( a legnagyobbaktól a legkisebbekig). Az ő nyergesvontatóikra és tgk-ikra kiszabott alacsony díj, és ezek sokkal gyakoribb károkozási hajlama (ezt ugye nem nehéz belátni, pláne több a nemzetközi, a magyar viszonylatoknál jóval drágább eset is) nagyon komoly mértékben hozzájárult ehhez a helyzethez.
Pont ez volt az egyik fő ok, amiért senkinek sem kellettek az ügyfelek (max. a magánszemélyekre volt érdeklődés..... A nemzetközi kárrendezés folyamata hosszabb, rengeteg komoly még be nem jelentett , de már bekövetkezett kár lehetőségét senki nem akarta delvállalni. Pl. Mi lesz, ha egy ilyen komolyabb kifizetés elviszi a maradék tartalék nagy részét? Azt naívság hinni, h a következő időszakban a MÁV-osok nem fognak okozni kárt Pláne a pesti 1500 ccm feletti fiatal vezetők! - t.i. ez volt a MÁV egyik célközönsége. Réadásul megnő a veszélye annak, h egyre többen rendszám nélkül közlekedve cserbenhagyják a vétlen autósokat....
Sztem két lehetőség van ennek kivédésére:
- a legbiztosabb a casco (tudom sokaknak nem jó hír ez, de ott is egyre olcsóbbak a termékek és az valóban szolgáltatásról szól)
- MÁV-os okozónál a saját védelmemben rendőrt fogok hívni. Jól jöhet egy hivatalos jegyzőkönyv majd, ha ne adj isten bíróságra kerülne a sztori.

Igen, most a MÁV-osok jöhetnek azzal, h nem ezt érdemlik, mert a piacról választottak az általuk legfontosabbnak vélt szempont, az ár alapján. Természetesen igazuk van ebből a szempontból, de a vétlen sofőr helyzetét is meg kell, h értsék!
Akár egy élet munkáját tehetik tönkre (személyi sérüléses ügyekről meg már nem is merek írni...)

Legvégül: a MÁV-os vezetők közvetlen felelősségén túl egyértelmű a PSZÁF hibája is számomra...

speci78 · http://speci78 2008.07.25. 02:00:16

Pontosítás:
MÁV-os vezetők = a cég volt vezetői (akik "sikítottak"), nem az autókat vezető egységsugarú emberkék.

lulujo!

A Biztosítók Részvénytársaságok (a legszigorúbb pénzpiaci szabályozás vonatkozik rájuk, szigorúbb, mint a bankokra...!), nem illik összehasonlítani a Biztosítási Egyesületekkel.... ég és föld
(az más kérdés, ha az EU-ban ez nem divat, nálunk miért engedték? -> PSZÁF felelőssége ismét!

De az egészből tanulni kellene:
- nem mindig a legolcsóbb a jó!
- vigyázzunk jobban egymásra, amúgy is ránkférne egy kis közlekedési morál-javulás!

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2008.07.25. 03:09:31

engem csak az érdekel, hogy ha ne adj isten holnap összetör egy mávista mi lesz velem ki fizeti meg a kárt? vagy tényleg verőembereket kell bérelni? szörnyű.... ezt a balhét el kéne, hogy vigye a bizt felügyelet vagy pénzügyi felügyelet vagy mit tudom én aki évek óta engedte ezt holott már réges rég nem fizettek!

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.07.25. 03:19:03

Nem olvastam a kommenteket, én csak azt írom, hogy az a kisebb gond, hogy loptak, hanem nem képeztek tartalékot és ezért tudtak ilyen kurva olcsóak lenni. Kicsit kéne biztosítási kultúra Magyarországon, és nem ahhoz rohanni, aki a legolcsóbb, mert esetleg így járunk.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.07.25. 03:22:00

Most nézem speci78 leírta a lényeget:

Nem mindig a legolcsóbb a legjobb...

mojoking1977 2008.07.25. 03:50:44

Na szoval, ha jol tudom:(jol tudom)
-Ha holnap esetleg beltekjon egy MAV biztositott, akkor az egadta vilagon semmi extra nem fog tortenni, be kell vinni a betetlapot, esetleg a szamlaval egyutt a MABISZ-hoz, nekik kotelesseguk kifizetni azt, majd pedig behajtjak a delikvensen...
Na, mindenki kisirta magat,megnyugodott, lehet menni aludni..

mojoking1977 2008.07.25. 03:51:18

Na szoval, ha jol tudom:(jol tudom)
-Ha holnap esetleg beltekjon egy MAV biztositott, akkor az egadta vilagon semmi extra nem fog tortenni, be kell vinni a betetlapot, esetleg a szamlaval egyutt a MABISZ-hoz, nekik kotelesseguk kifizetni azt, majd pedig behajtjak a delikvensen...
Na, mindenki kisirta magat,megnyugodott, lehet menni aludni..

kenya5 2008.07.25. 05:04:00

tudtommal Németországban már a balhé elött a MÁVos károkozónál már zürös volt a távozás a rendőri intézkedésnél lefoglalás és hasonló kényszerintézkedések történtek. Erről is szeretnék olvasni ez miért nem tünt fel senkinek a PSZÁF nál???????????

ex-MÁVos 2008.07.25. 05:36:23

Üdv!

Van 2 öreg autóm. Egy Skoda és egy Wartburg. Csak úgy. Vésztartaléknak. Nem volt szívem kidobni ezeket, amúgy üzemképesek, vizsgásak. MÁV-nál kötöttem novemberben KGFB-t mindkettőre (pontosabbna a Wartburgot csk hosszabbítottam, 2007-ben is MÁV-os volt), épp ideiglenesen ki voltak vonva a forgalomból 6 hónapra. Március végén elkezdtem nyugtalankodni, nem küldtek csekket a biztosítás befizetésére. Jeleztem, nem küldtek. Majd jött egy levél, hogy díjnemfizetés miatt felmondták mindkét biztosítást. Ismerős alkuszhoz mindkét levéllel el, forgalomba helyezéssel együtt volt lehetőség átkötni másik biztosítóhoz. Tudtam bizonyítani, hogy nem az én hibámból mondták fel a biztosítást. Valamivel többért Allianz-os most a 2 autóm, tehát nyugodtan alszom. De akinek nincs lyen lehetősége? Amúgy még a MÁV-nál is az autók értékét fizettem ki évente KGFB-re (tudom, lúzer vagyok, mi a f@sznak tartogatom ezeket ... nem iszom, nem dohányzom, ennyi pénzkidobásom már csak legyen ;-)... ), most kicsit többet, és B4-ben vannak az autók, mert kb. egyszerre (2002 év vége, 2003-tól A0) kerültek a nevemre. Vagyis nem okoztam velük balesetet, és nem is szeretnék. KOPP-KOPP !

Qti 2008.07.25. 06:12:01

Tisztelt írók és olvasók!

Szintén becsületes kötelező fizetője vagyok a fent említett tolvajoknak.(három tgk után)
Számomra a kedvező internetes szerződés volt a kedvező ajánlat, mivel nem vagyok unatkozó milliomos akinek tök mindegy hogy mi mennyibe kerül.
Iszonyú felelőssége van a felügyeleti szervnek(itt csak nemiszerv)abban hogy ez a helyzet kialakulhatott.
Most azon kívül hogy lehetelen helyzetbe hoztak bennünket biztosítottakat, egymásnak vezetnek a más biztosítóknál levőkkel.
Ez az idiótizmus ami évek óta folyik, ide is átgyűrűzödött,amit álmunkban sem gondoltunk, hiszen a biztosító az nem olyan.....
Véleményem szerint az állami beavatkozás (tőke injekció)lenne ezek után a fair, mivel az ellenőrzés hiányossága is táptalajt adott a lóvé elsíbolására.Valahol tettestársak nem?
Természetesen hajtsa majd be a tolvajokon, magyarul rendezzék el egymás között a baromságukat.

Béla 2008.07.25. 06:35:49

Lezarva reszemrol ezt a pompas ugyet elmondom, hogy volt mar fel millios karom amit nem fizetett ki semmilyen felugyelet es semmilyen biztosito az ervenyes rendorsegi vegzesem ellenere, ugyhogy a szofosas helyett csak annyit mondok, hogy a jo budos k. anyjat mindenkinek aki mukodteti ezt az egesz biztositasi rendszert kis hazankban es annak is aki par forintert olyan biztositast kot, ami, jol tudja, hogy nem fogja kifizetni az altala okozott kart, es a kart elszenvedettnek lehetosege sem lesz ertelmesen hozzajutni a karral aranyos penzehez.
Ennyi. Aztan lehet itt kampferkodni meg minden.udv.

Kurvaanyad 2008.07.25. 06:54:42

PUSZTULJATOK ROHADÉK AUTÓSOK!
FŐLEG A SZABÁLYTALANUL VEZETŐ, BALESETEZŐ NAGYMÉRTEŰ BÖMÖVÖS, MERCIS ÉS HASONLÓ GENETIKAI HULLADÉKOK!

Bala 2008.07.25. 07:21:41

Miért nem fizet a PSZÁF????
Csinált valamit? Őket ki vonja felelősségre?

Szumi 2008.07.25. 07:34:35

A pejoratív bunkók hozzászólasait nem is kell minősíteni. Bárki megértheti, hogy az egyéb biztosítók nem lelkesednek a MÁV-osok tagságáért. Semmi értelme, hogy a legfogasabbakat leigazolják, úgyis átkötik év végén, többe kerül az adminisztráció mint a várható haszon - nem beszélve arró, hogy akkor a kötelezettségeket is át kell vállalniuk, ami pillanatnyi sara van a MÁV-nak. kiss Bálint jól csinálta, legalább olyan jól, mint a Baumag vagy a libabaszó Hajdú Bét vagy a Postabank vagy az Ilferro.

Faszlajos 2008.07.25. 07:36:22

Én azt mondom, hogy a kurva anyját az összes olyan szarházi gyökérnek, aki a MÁV-nál volt biztosított. Miattuk lehet ezt így megcsinálni! Csak azért, hogy 1000 Ft-al kevesebbet költsenek!
Igazi fogtechnikusok.

Faszlajos 2008.07.25. 07:37:56

Kivéve Zovácsnak!

zsolt 2008.07.25. 08:16:09

A kommentek alapján a polgári peres út alig járható Máv-os károkozóval szemben. Marad a fizikai erőszak.
Szégyen, hogy nálunk verés kell ahhoz, hogy a pénzedhez juss..
Mindenesetre ovatosan a mávosokkal mindig rendőrségi jegyzőkönv és személyi, lakcimkártya megnézése. majd 2 hét múlva acélbetétes surrano vipera ha nem fizet....

nemvagyokmavosde 2008.07.25. 08:50:10

Olyanok vagytok mint a magyarok általában. Azt szidjátok aki nem tehet az egészről. Mindenkinek szíve joga a biztosító választás és a saját pénztárcájának a felügyelete. A biztosító felügyeletének pedig az ellenőrzés. Én a PSZÁF-al fizettetném ki a károkat mert nem tett meg mindent a megelőzésért. Nem az első év amikor vizsgálják a céget, de nem vették komolyan a jelzéseket. Így felbátorodott a cégvezető.
"Ne a vevőt szidd hanem a pénztárost aki becsapta"

lala81 2008.07.25. 08:51:09

Azok után amiket olvasok önkéntelenül is azt tudom mkivánni, hogy ha véletlenül balesetet szenved valaki, akkor a vétkes MÁV-os legyen. tudjátok mért, mert it beszáltek 2-3ezer forintrol, nekem meg minimum 10eforint lett volna negyedévente a plusz egy 30(HARMINC)éves autóra. És azok, akik igy állnak hozzá, valószínű, valamelyik extra lépcsőfokon állnak, ahová oda szülte az anyjuk és nem saját erejükből jutottak oda, hogy megtudják, hogy sokszor 5e forint is egy családnak mennyit jelenthet.
Amugy meg mit érdekel engem? Ebben az országban, már csak ez megy, és megérdemeljük, mindenki, hogy ugy lopjanak meg ahogy csak tudnak, azért mert hagyjuk. Az emberek minden sarkon panaszkodnak, mindenhol. csak nem tesznek semmit. és ne mondja nekem senki, ha egyszer, akár egy napra is, mindenki, de aztán mindenki kimenne az utcára, nem lenne itt változás. Addig amig az eus támogatásokat Aquaparkok létrehozására adják oda (csak nem értem az Eu mért nem látja)addig a szegény ember nézzen és nyeljen. csak remélem, hátha HU.is kap egy olyan szép büntetést mint Bulgária az EU-tól és akkor talán talán változni fog valami.
Szóval a MÁV csak azt csinálta amit a kormány csak neki nem jött össze. És az az érdekes, hogy megint van célpontban valaki 5 milliárdos csalással, amig közben a háttérben folyik a több százezer milliárdos csalás8megjegyzem nem csak 195000ember pénzéből hanem az összes adófizetőéből). És aztán jön majd más. De addig is drukkolok a MÁVosoknak, és azoknak akik verőlegényekben gondolkoznak, gondolják meg még egyszer. Van annál nagyobb hatalom is.
(és reménykedek, hogy ezután az emberek jobban oda figyelnek hogy vezetnek, félve attól hogy jön egy Mávos :) :) ))

Bougheau Tschichka 2008.07.25. 08:52:51

Ezek a vezérek együtt laknak két év múlva a Bahamákon az IL FERRO, a Hajdú-BÉT vezetőivel, meg a Kulcsár szomszédjaikkal, és jót röhögnek a buta magyarokon... Mert e lenyúlt lóvé az örvék marad.

XY aki szintén MÁV-B-s 2008.07.25. 08:54:24

Hát több mindenre felszeretném hívni az itt irogatva órditózó vagy órdítva irogató emberek(?) figyelmét.

1. Amikor valaki vesz vagy vásárol valamit, akkor (az általános piaci törvényszerüségek alapján) általában megkeresi, hogy melyik termék adja a legjobb ár/érték arányt. Esetünkben melyik a legolcsóbb KÖTELEZŐ biztositás. Az oriditozó fenyegetező urak(?) valószinüleg szintén a fenti szabály alapján döntöttek, csak náluk valami miatt a másik biztositó volt az olcsóbb. (Ez lehet egy CASCO, vagy több autó, de lehet hogy az előélet vagy akár a vezető életkora, de lehetett az autó tipusa vagy a szine is). Persze biztosan akadtak szép számban olyanok is, akik kifutottak a határidőből, vagy egyszerüen nem volt kedvük utána menni a biztosító váltásnak. Tehát nem hiszem, hogy bármelyik MÁV-os kötelező tulajdonosa felelőtlen lett volna amikor biztosítót választott, hanem csak követte az általános piaci magatartást.

2. Az ügyfeleknek nem kell és soha nem is ismerik az adott gazdálkodó szervezet gazdasági tevékenységét. Erre a tevéknyenységre találták ki a Biztositás felügyeletet, a Pénzügyi szervezetek Országos Felügyeletét. Tehát ha itt valakinek időben be kellett volna húznia a kéziféket akkor az a PSZÁF lett volna. Az Ő felelösségük a kialakult helyzet és szerintem megáll (bár én nem vagyok jogász) egy "államigazgatási eljárás keretében elkövetett gondatlan(?) károkozás vétsége is. Arra már gondolni sem merek hogy ez esetleg nem gondatlanság volt. Itt szeretnék mindenkit emékeztetni, hogy a Vám és Pénügyörség boritotta ki a bilit és nem a PSZÁF, tehát valószinüleg több volt ez mint gondatlanság.

3. Sajnos a média és az itt irogatok (elsősorban a PSZÁF kommunikációja okán) összekeverik a tulajdonosi(tagsági) jogviszonyt a biztosítottival. (Pesze a PSZÁF érdeke nem is lehet más a jelen esetben)

A biztosított:
- Ha valaki időben befizette a biztositási díját akkor Ő bizony érvényes biztosítással rendelkezik a hatályos jogszabályok szerint.
- Ha Ő kárt okoz, akkor a biztosítónak kell a kárt rendezni. (valjuk be őszintén, nem a MÁV biztosító az egyatlen akiből úgy kell kivasalni a pénzt)
- Ha a Biztositó fizetés képtelen lesz, akkor vagy a viszont biztosítónak vagy az ilyen célra létrehozott alapnak kell a kárfizetést megtenni.

A tag vagy tulajdonos:
- Befizeti a tagdijat vagy a tőke részt.
- A közgyülésen szavazhat az alapszabáyban meghatározottak szerint.
- A nyereségből vagy a profitból részesedhet.
- Veszteség esetén pótbefizetésre van lehetőpség, ha a kötgyülés megszavazza.

Arra a fentiek okán miért nem gondolnak a kiabálok, hogy ez a biztositás azért volt olcsóbb, mert a tulajdonosnak (tagnak) járó extra profit nincs beépítve az árba, igy év végén nem kell a tagok között szétosztani.

Az hogy a MÁV-B tőkehiányos lett az tény, de hogy azt mi okozta az még mindig nem lett egyértelműen bizonyitva. Mert ez lehetett alúlárazás, lehetett elszámolt(elméretezett)matematikai modell és persze a vezetők egyéni akciója is, amit egy ember egyedü nem tudott megcsinálni. Már az is érdekes hogyan lehet egy biztosító számlájáról milliárdokat leemelni anélkül, hogy az bárkinek feltünjön.

Szóval elöbb gondolkojunk és csak aztán ragadjunk klaviatúrát. Pesze tudom, hogy a Chat névtelensége sokaknak olyan mint az utcai balhékon a símaszk és itt egészen biztosan nem fogja a rendőrbácsi megdádázni vagy képennyomni könnygázzal.

Gaillard 2008.07.25. 09:00:35

Az erősködők esetében állítom, hogy 10-ből 8-an minimál TB-znek és közben milliós értékű kocsival közlekednek, és nem havi 70 bruttóból tartják fenn magukat, de azért a becsületes munkavállalók mindent megfizetnek helyettük, beleértve a politikai korrupciót is.

A minimál TB-zéssel vagy az EVA-val vagy az EKHO-val sokkal nagyobb "elvi csalást" követnek el egy becsületes munkavállalóhoz képest (nem évi 10-40 ezer forintról van szó, mint a felelősségbiztosításnál), de nálunk a jogi gyakorlat ezt is megengedi, akkor ne csodálkozzunk, hogy egy biztosítónál ez is megtörtént.

Azt meg, hogy tagonként a 3 éves működés után összehozott minuszt (amiben lenyúlások is vannak) fejenként 20 ezer körül lehetne rendezni (nekem sikerült az egész éves biztosítási díjjal, holott kárt sem okoztam), itt meg mindenki okoskodik, hogy a másik miért nem köt évi 20-40 ezerért magasabb díjú biztosítást, csak azt mutatja, hogy sokan természetesnek veszik az extraprofitot a biztosítóknak.

dr. Zetor 2008.07.25. 09:02:39

Gyerekek,
azon túl, hogy sok autó kára nem lesz kifizetve, gondoltatok a személyi sérültekre? A regnapi hír szerint a gondos MÁV Biztosító "elfelejtett" pénzt félretenni mondjuk annak a kiscsajnak a kárára, akinek az Árpád-hídi balesetnél vágták le a lábait. Vele mi lesz? Ő élete végéig kitől szedje be a járadékait? Menjen az okozóhoz? A barátnőjétől perelje a gyógyszerpénzt?

Szumi 2008.07.25. 09:08:31

XY, aki szintén MÁV-os:

Ti egyesületi tagok lettetek, vállaltátok és aláírtátok, hogy szükség esetén még be kell fizetni közelebbről meg nem határozott összeget. Eljött az idő, hogy Kiss Bálint lenyúlta a kasszát és be kellett volna csengetni a pénzt. De ezt a közgyűlés elhárította. Komolytalan banda, még a saját szerződését sem tartja be. Mi köze ehhez a PSZÁF-nek?
Ugyan hogyan lehetne 24 órában biztosítani a pénzhez hozzáférők megfigyelését? Aki szart vetett, szart arat. Örüljetek, hogy megússzátok egy átigazolással.

üvöltő dervis 2008.07.25. 09:13:30

Üdv!

Én MÁV-os vagyok, és azt várom mikor törlik a biztosítók közül. Akkor megkötöm az új biztosítást. És nem idegeskedek, hacsak azért nem, hogy nehogy olyan tűrhőkkel találkozzak, mint pl.: "zsolt 2008.07.25. 08:16:09
A kommentek alapján a polgári peres út alig járható Máv-os károkozóval szemben. Marad a fizikai erőszak.
Szégyen, hogy nálunk verés kell ahhoz, hogy a pénzedhez juss..
Mindenesetre ovatosan a mávosokkal mindig rendőrségi jegyzőkönv és személyi, lakcimkártya megnézése. majd 2 hét múlva acélbetétes surrano vipera ha nem fizet...."
Az elmúlt 10 évben nem okoztam balesetet, sérülést, semmit. És nem is vagyok 17 éves felelőtlen ...
Remélem kissbálintot a faszánál fogva lógatják fel a pszáf-es ellenőrök mellé.

üvöltő dervis 2008.07.25. 09:15:20

Szumi 2008.07.25. 09:08:31

Tévedsz, nem vállaltuk, most akarják az egyesületi tagok nyakába varrni. A tavalyi kötési időszakban nem volt benne a befizetés. Csak szólok.

Nick Leeson 2008.07.25. 09:15:35

Magyarországon az egyén nem feleős semmiért!
Mindent mindig rá lehet kenni a kormányra, a Pszáf-ra, a polgármesterre, stb. de maga az egyén semmiért nem felelős. Ha köztudottan szar céggel szerződik és erre rácseszik (vagy közvetetten másokkal cseszik ki) akkor sem ő a felelős. Itt mindenkinek jólétet kell biztosítani államilag.
Lehet bárki bármennyire balfék neki jár a jólét. Ha full csóró (amiről persze ő semennyire nem tehet!) akkor is kocsival kell járnia. Ki kell verni a balhét, hogy drága a biztosítás, de akkor is kocsival kell járni, mert neki ez jár. 30 évvel ezelőtt elég sok ember elvolt kocsi nélkül is. Ma már ez nem megy.

Ha ki lenne hirdetve óriás plakátokon, hogy X biztosító-nál évi 1500Ft a biztosítás és semmilyen káreseményt nem hajlandó fizetni, emiatt esetleg tönkre is mehet, akkor is egy csomó ember velük kötne kötelező biztosítást, mert ő nem tehet róla ha nem fizet a biztosító, miért nem lépett közbe az állam!

Szumi 2008.07.25. 09:17:18

Kedves mocskos tolvajbanda:

Én elolvastam a szerződést az interneten, igenis benne volt. Tavaly is és azelőtt is. Ezért egyesület.

T.J. 2008.07.25. 09:19:27

Legjobb a kötelező casco volna, mindenki az autója értékének az arányában fizessen. Ez pont az ellentéte annak, hogy "aki nem tud évi 40.000-el többet fizetni az járjon BKV-val", de legalább annyira igazságos az én szempontomból. Az ilyen idióták szempontjait meg leszarom.
Rájöhetnétek, hogy az áraknak semmi köze az előállítási és stb. költségekhez. Minden annyiba kerül amennyit hajlandó vagy fizetni érte. Ha te 50.000 ft-al többet fizetsz évente az allianz-hoz mint én a mávhoz, akkor nem én vagyok a felelőtlen, hanem Te a hülye.

Szumi 2008.07.25. 09:23:56

Nyilván én sem a legdrágább, sőt, a legolcsóbb biztosítást néztem ki - miután a MÁV-ot és KÖBE-t lehúztam a listáról. Én nem hibáztatom azokat, akik a MÁV-nál kötöttek biztosítást ( pontosabban a MÁV egyesületébe léptek be)- de most ne rinyáljanak, vagy állítsák talpra a rütyvedt egyesületüket, vagy nézzenek másik biztosítót. De az általuk okozott kárért akkor is az egyesület felel, nem pedig személy szerint az elkövető. Aki itt nagyon veréssel fenyegetőzik, megeshet, hogy egyszer jól elverődik.

lala81 2008.07.25. 09:27:40

Ilyen emberek közt kell élni? Akkor csak menjen az ország arra amerre tart (szumi Steevo stb).

Egyetlen egy mondás nálam mindig bejött.
Isten nem bottal ver, a kezedbe adja.
Csak kérdem én mi van azzal a többezer kamionnal? 8történetesen a legnagyobb cégnél dolgozom). azt hiszitek egy olyan ember miatt történt ez aki nem akart 7e-t fizetni, csak 6,5e-t. szánalmasok vagytok

Szumi 2008.07.25. 09:31:03

Nem is értem, miről beszélsz

Nick Leeson 2008.07.25. 09:32:47

lala81!

Nem érdekel ki miatt történt!
Én csak jogosan várom el, hogy ha valaki nekem kárt okoz, akkor az megtérüljön!
Ez olyan nagy kérés?

üvöltő dervis 2008.07.25. 09:42:21

Akkor csak kérdezem, miért kell szavazni a plusz befizetésről a te logikát szerint. Ha nem lenne benne, akkor csak egy levél jönne , hogy fizessetek tagok. Most sincs benne...

bocs

lala81 2008.07.25. 09:45:34

persze fizettük a biztosítást is és fizessük a javítást is. okos

Szumi 2008.07.25. 09:46:38

Mert az egyesület megszűnik, válságban van, döglődik, stb. Ha csak pl. 20 milla kéne, akkor kiküldenék a pénzbekérőket.

Nick Leeson 2008.07.25. 09:55:56

Most akkor mi helyes hozzáállás?
1. Én szeretném a kár megtérülését.
2. Más, meg tudva, hogy baj esetén nem fogják megtéríteni az okozott kárt mégis szerződik!

Melyik a rossz mentalitás?

T.J. 2008.07.25. 10:14:20

MÁV-os vagyok, de amikor szerződtem, akkor nem mondták, hogy nem fogják megtéríteni az általam okozott kárt. Én is elvárom, hogy rendezzék a káromat, tőlem is várják el. Ennyi. De önként és dalolva kifizetni biztosítók extraprofitját, csak azért többet fizetni, mert nagyon sok (főleg vidékről feljött, és ezt nem bántásképp mondom) fiatal srác a környezetemben megveszi hitelre a kocsit, baleset-baleset után, és még így is kevesebbet fizet mint én 32 évesen baleset nélkül, 15 éves autóval... Ez a jó hozzáállás? Amúgy, ha túl sok balesetet csináltunk volna és amiatt lenne hiány, akkor simán befizetném a pótdíjat, de az ellopott pénzt talán a tolvajon kéne keresni.

lala81 2008.07.25. 10:19:05

igy van t.J

Szumi 2008.07.25. 10:20:58

Keressétek: Bp, XVI. ker. Gárda u. - Békéshalom u. egyik sarka.

üvöltő dervis 2008.07.25. 10:29:17

Szuminak:

"A MÁV ÁBE 2007. október 27-ei döntése Közgyűlésének határozata alapján módosított Alapszabály (amely a letölthető dokumentumok között teljes terjedelmében megtalálható) kivonata:


A tagdíj mértéke 2008. évre 2400 Ft. Az évközben belépő tag által befizetett tagdíj a belépés hónapjától egy évig teljesítettnek számít.

A biztosító egyesület tagjait pótlólagos befizetési kötelezettség nem terheli."

Én az évvégi átkötési időszakban mentem a MÁV-hoz

Szumi 2008.07.25. 10:32:20

Megkövetlek, akkor a tavalyiban volt csak. Ez már amézesmadzag lehetett. Ez nem ad hoc pénzlenyúlás volt, jól meg lett tervezve.

Nick Leeson 2008.07.25. 10:39:00

T.J

Az ötszáz forintos kínai cipő vásárlásakor se mondja azt az eladó, hogy 3 hét múlva szarrá megy, addig meg úgy belebüdösödik a lábad hogy vallatni lehet vele...

Oké az igaz, hogy sokan nem tudhatták, hogy baszik fizetni a MÁV a kársultaknak, de hidd el, nagyon sokan tudták!!! És ennek ellenére mégis megkötötték a szerződést! Én ismerek ilyet! Egészen egyszerűen leszarja, hogy mi lesz károkozáskor.

V8 2008.07.25. 10:57:25

Érdekes... Én 25 év, ffi, Budapest, 280LE, A0 esetén is képes vagyok normális biztosítónál lenni... Pedig nincs cégem, stb, de ha esetleg én lennék hülye, akkor ne a másik szívjon miattam.

Gaillard 2008.07.25. 11:07:01

V8-ból és a 280LE-ből ítélve pedig bőven SZÍVnak helyetted:(

üvöltő dervis 2008.07.25. 11:13:46

Szumi 2008.07.25. 10:32:20
:)
Ebben látod igazad van, ezzel talán bizonyítható az előre kiterveltség, azért többet kaphatna mindegyik.
Sittre a PSZÁF-es felelőssel és a MÁV-ÁBE vezetőségével.

V8 2008.07.25. 11:14:04

@Gaillard 2008.07.25. 11:07:01
Ezt miből is gondolod?

T.J. 2008.07.25. 11:29:23

steevo: amikor a máv-hoz mentem annyit néztem utána a biztosítóknak, hogy melyik mennyibe kerül. Utána on-line megkötöttem a biztosítást és kész. Őszintén úgy voltam vele, hogy azért biztosító, hogy fizessen. Cipős hasonlat helyett inkább azt mondanám, hogy nem vettem meg a sony házimozit, hanem csak a dimarsont, mert az is lejátszik mindent. Remélem érthető amire gondolok.

speci78 · http://speci78 2008.07.25. 11:33:32

Páran írták: majd a MABISZ fizet....
A MABISZ kártalanítási számláját nem feltétetlenül ezért hozták létre. Az egyébként a többi biztosító piuaci részesdéesének megfelelő részarányos befizetéséből hozták létre -> megint a vétlen fizeti ki ebben az esetben is a más által okozott kárt.... , mert ez is be van építve a bizt. díjába (amit persze a MÁV nem volt hajlandó elfogadni, meg az informatikai fejlesztéseket sem, ehelyett felelőtlenül olcsó díjakat adtak meg tavaly év végén).

a legkeményebbe senki sem gondolt még bele:
Mi lesz, ha az egyik nagy kamion külföldön kilapít egy autót, kompletten egy családdal. Olyan járadékfizetési kötelezettség lesz belőle, h az eddigi tartalék sem lesz elég rá....

Nem tudok mást mondani: a későbbi vitás helyzetek elkerülése végett én rendőrt hívok, ha MÁV-os jön belém. Ne haragudjatok, de ahogy nektek fontos volt a kötésnél a financiális kérdés, úgy nekem is az a helyreállításnál - és ezért sztem meg sem sértődhettek.
A PSZÁF felelőssége elvitathatatlan, de akkor most megint a többiek pénzéből fizessük ki a MÁV-os károkat? Nagyon nehéz kérdés ez, mert a MÁV-os szerződő az ő szempontjából jogszerűen járt el.
Sztem a vége közös felelősség lesz, vagyis mindenkinek kerül vmennyibe (állami pénzből = adóforintjaink, MABISZ Kártalalnítási szla = vétlenek által létrehozott vésztartalék), de azért ebből valamennyire a MÁV-osok is kivehetnék a felelősségüket, legalább részarányosan...... Mert ne legyünk naívak, de ezt legkésőbb a jövő évi gfb díjakban mindenki érzékelni fogja. Itt az ideje a valódi, kockázatarányos díjak alkalmazásának - ez a szakma felelőssége.

speci78 · http://speci78 2008.07.25. 11:35:53

T.J.! Nem jó a hasonlat, sajna!
A házimozit saját felhasználásra vetted, a biztosítási szolgáltatás pedig a kötelezőnél nem téged érint (legalábbis eddig).

speci78 · http://speci78 2008.07.25. 11:39:09

Pontosítás:

MÁV-osok felelőssége: MÁV-os szerződők felelőssége

T.J. 2008.07.25. 11:57:17

Speci78:
Hát jó engedek: mindkettőnknek igaza van...:)
Mindenesetre az ilyen típusú kockázatközösségből baromira elegem van. Bár ötletem sincs, hogyan lehetne ezt igazságosabbá és korrektebbé tenni.
Egyszer megnézném egy szó nélkül fizető biztosító éves egyenlegét. Gondolom 26% a működési költségük mert kurva jó az informatikai hátterük stb, a kiadásuk pedig kb. a bevétel 30%-a. Így valószínű, hogy a haszon van annyi mint amennyit a MÁV-osok elloptak.

Nick Leeson 2008.07.25. 13:16:50

T.J.
Ha már házomozi (bár tényleg nem az igazi a hasonlat). Én hülye fejjel megvettem először egy Orion-t, 1 év mulva nem játszott le bizonyos lemezeket. Ezek után vettem egy Thomson-t ami még mindig sokkal olcsóbb mint a Sony, de már tökéletesen működik (az Orion-hoz képest főleg).
Hülye voltam, ennyi. Spórolni akartam. De másodszorra sem vettem meg a legdrágábbat, csak ésszel választva, egy kompromisszumot.

Én valahogy így látom a dolgokat. Szó sincs arról, hogy mindenki kösse meg a legdrágább biztosítást. Arról van szó, hogy legalább egy józan paraszt ésszel "működőképes" verziót válasszon mindenki. Ami még meg tud fizetni.

Még egy apró szösszenet:
Normális országokban közbeszerzési pályázatokon a beérkező ajánlatok közül a legolcsóbbat és a legdrágábbat autómatikusan bukottnak tekintik. Az egyiket a gagyiság miatt, a másikat meg a lenyúlás miatt. Ennyi.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.25. 13:20:17

steevo,

ez körülményfüggő. Például Németországban figyelembe veszik egy-egy építkezésnél, hogy mennyire környezettudatos az adott vállalkozás. Ha trágya munkát végeztek valahol állami vagy önkormányzati, vagy tartományi pénzen, akkor több ilyen megbízást valszeg nem kapnak..

T.J. 2008.07.25. 14:30:43

Az ismerettségi körömben 2 olyan ember van aki okozott már baleseteket. Az egyik egy borsod megyei kis faluba van bejelentve, a munkahelye Budapest X. ker (ez nem érdekli a biztosítót), a másik járművének az apja az üzembentartója, aki mozgássérült. Mindkettő kevesebbet fizet, mint én a mávnál, pedig már több balesetet okoztak. Aki balesetet okoz az hibás. Megsértett egy közlekedési szabályt. Csinál 2000000 Ft kárt, amit a közösség kifizet helyette. A balesetekért felelős 3% a költségek maximum 3%-át fizeti. Volt olyan, hogy céges autóval (Hyundai H100) megállítottak, hogy nem a generalinál van-e biztosítva, mert az jól fizet a volkswagenre, ad 80ezret, törjem már össze...
A biztosítók épületeket tartanak fenn, céges autó és mindenféle költségtérítés a főnököknek... Működési költség címén.
Az a véleményem, hogy balesetet mindenki elszenvedhet, de nem mindenki okoz. Én betartom a közlekedési szabályokat, nem vezetek ittasan, féltem a családomat szerintem soha NEM fogok balesetet okozni. Mindezért majd fizethetek kétszer annyi pénzt egy másik biztosítónál, mások helyett és az itt fórumozók nagy része szerint ez így jól van.

Nick Leeson 2008.07.25. 16:58:37

"szerintem soha NEM fogok balesetet okozni"
Bocs de ezt jócskán túlzásnak tartom. Balesetet Bárki okozhat!!! Elég egy rosszkor tüsszentés, műszaki hiba, vagy ha nem te vagy a hibás de utólag "úgy alakul". Ezeket képtelenség kivédeni és erre alapozni, hogy "szerintem soha NEM fogok balesetet okozni" szerintem értelemetlen.

Az hogy az ismerőseid ilyen-olyan trükkökkel kevesebbet fizetnek az egy dolog, de az ő kárukat legalább van aki megtérítse...

Egyébként nem akarok veled vitatkozni. Emberileg megértelek, valószinűleg egy jó fej figura vagy nem szarrágó. De egy koccanásnál/baéesetnél ezek a dolgok nem számítanak. És Te hiába kötöttél jóhiszeműen MÁV biztosítást, hidd el sokan tudva azt, hogy nem kártalanít a biztosítójuk, mégis megkötötték. Lehet hogy Te nem tartozol közéjük. De ettől még nagyon sok emberre áll az a sok rossz megállípítás ami ebben a blogban elhagzott.

daito 2008.07.25. 17:45:58

Jaj már.

A kgfb kötelező sarc. Tulajdonképpen adóhoz hasonlítanám; mert (ha rendelkezel érvényes műszakis-papíros autóval, járművel) akkor fizetned kell és ELVILEG nem kapsz érte semmit.

Senki sem kötelezhető arra, hogy többet fizessen annál, amire az előírások/törvények/jogszabályok/szerződések kötelezik. Ergo, ha valaki vállalja 18 ezerért azt, amit mások 30-nál kevesebbért nem s ezt választja az ügyfél: erkölcsileg ezért elítélni álszentség. Főleg azért, mert itt a tarifákat nem az állam a közösség nevében/helyett, hanem magántársaságok határozzák meg, valószínűleg csülökcsontból és csokoládépudingból. Persze, tudom én, statisztika, meg egyenletek, számítások és előélet alapján döntenek; csak akkor bizonyos esetekben más statisztikák, egyenletek és számítások szerint. Mert érdekes az, amikor az ezeréves nagy multi 15 ezerrel a legolcsóbb, a francia meg 36-ot kérne, majd másik esetben teljesen ugyanez az ár. Pedig esetek 90%-ban minden biztosítónak ugyanazok az adatok kellenek... Azért az gázos, hogy vidéki 30-as ember, több mint tíz éve vezet baleset nélkül, egyiknél ő az atyaúristen, szinte fizetnek, hogy odamenj, másik helyen csak egy nulla, harmadik helyen meg ő tartja el az üzletágat. Meg amikor éves szinten 100 ezres díjkülönbség van a legolcsóbb és a legdrágább között. Ezek mind reális és értelmezhető dolgok.

Ugye itt a visítás a biztosítótársaságok részéről nemcsak az elmaradt kárfizetések miatt van. Gondolom nem véletlenül került elő MÁV részről az, hogy itt bizony szervizek, cégek, társaságok jobbra-balra túlszámláznak.

Szerintem a fő gond itt az, hogy ilyen ellenőrzési rendszer és lehetőség mellett, ilyen piacon, ilyen közlekedési, jogi morál mellett: ekkora taglétszámú egyesületesdi gondot jelent. Szerintem az nem megoldás, hogy megtiltjuk az ilyen formájú kgfb kötési lehetőséget (mint ezt a biztosító cégek szeretnék); de a tagok (tehát az ügyfél autósok) "fegyelmezésére" szankcionálási rendszert kellene bevezetni.

Pl. ha az egyesület megszűnik (mert pl. a tagság úgy áll a dolgokhoz), akkor az új kötés díján felül 50%-ot az illetőnek a biztosítók közötti közös alapba 0,5-1 évig be kellene fizetnie.

S rögtön el lehetne hessegetni azt a (biztosan alaptalan) vádat, hogy itt a sok-sok mávos tag, tudta, hogy ez gázos, de csakazért, hogy minél kevesebbet fizessen, és sz*r a többi emberre (azért ez is érthető valahol), ezért választotta a MAV-ot.

Alapvetően nem is értem, hogy miért nem valami (fél)állami szervnek fizetünk és kezeli a pénzünket... jó, tudnék kapásból 25 ötletet, legendát, magyarázatot mögé tenni, de. Nem a mocskos kapitalistákat/********/idegeneket/kizsákmányolókat/rablókat/cégeket (mindenki válasszon ízlésének megfelelőt) támogatnánk, s az állami ellenőrzés is adott lenne. Ráadásul, amikor helyzetbe kerülünk, akkor minden autós befizetését ellophatnánk. Hm?

B 2008.07.25. 17:48:59

1. Aki nem fizeti be a júliusban kiküldött 3. negyedéves MÁV-os csekket, annak 30 nap után, vagyis július végén (ha jól tudom) díjnemfizetés miatt megszűnik a biztosítása. A szabályok szerint csak a MÁV-nál köthetné újra, de a MÁV-nál már nem lehet új biztosítást kötni. Ilyenkor mi lesz? :)

2. Azok az okosok, akik látták előre, hogy a MÁV-ÁBE tönkre fog menni, meg látták, hogy nem fizeti ki a károsultakat, és ennek ellenére nem jelentették fel a biztosítót semmilyen felügyeleti szervnél sem, azok inkább fogják be a szájukat.

B 2008.07.25. 17:54:16

Nem lehet tenni valamit azért, hogy változzon a mostani biztosítási rendszer? Ez egy vicc, hogy ha valaki rossz biztosítót választ, akkor azt mások szívják meg.

Big 2008.07.25. 20:06:53

Vajon mért nem lehet ebben a helyzetben minden további nélkül másik biztositóhoz átjelentkezni. mért kényszeritenek közel 200.000 ezer embert lényegileg biztositás nélkül közlekedni, és ezzel további százezreket veszélyeztet anyaqilag.
Kinek jó ez ?
A biztositás rendezéséig a MÁV os biztositásal rendelkezöket,a SAJÁT és a közösség többi részvevöjének a védelmében ki kellene tiltani a forgalomból mert az okozott kár értékének töredékét sem tudják megtériteni. /legalább is nagy részük/

Tisztességes biztosítós 2008.07.25. 20:43:10

hát, ha az elkövetkezendő időben egy mávos paraszt jönne belém, kurvára nem lennék a helyében!
Ráadásul ritka autóm van, ami itthon csak hosszadalmas alkatrészbeszerzés után javítható!

Első körben arconcsapom lábbal, aztán .....

Damavend 2008.07.25. 21:28:43

Hali

és mit mond ma este a híradóban Kovács Fasz Kázmér? A magyar autóklub főügyjogásza .. na mit??
Írassák át az autójukat akiknek MÁV-os kötelezőjük van.Persze kúrjanak ki 50-60-70 ezret,mert valakik elbaszták.És ez a gyökér a magyar autóklub jogásza.Neki biztos nem lenne gond az átírás,de akinek hitel van az autóján,még ha csak 100 ezer ft is ,akkor is egy átírás full szopás.
Mondjuk látszik is a klubon ,hogy egy nagy lófast sem ér.
Üdv

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.25. 21:37:45

Ja, ezt hallottam én is. Igazából üzembentartóival át lehet iratni 6000 forintból, ami egy forgalmi engedély ára. Tehát a tulajdonos továbbra is te maradsz, csak más lesz az üzembentartó. A hiteles autónál már nehezebb a dolog, mert ott kell a bank hozzájárulása is, stb, stb. Szóval egy ökörség ez is. Az államnak azonnal kellene valamit lépnie, hogy a MÁV-ÁBE ügyfelek már holnap tudjanak új biztosítást kötni.

Gaillard 2008.07.25. 21:48:52

Tisztességes biztosítós

Remélem az élet más terén is ilyen tisztességes vagy, bár kétlem a hozzászólásaid alapján.
Komoly mondom te "szugerálod" a delikvenseket és vársz már egy ilyen csattanásra.
Ha szerencséd van, akkor egy APEH-ossal akadsz össze, meg egy ezt követő vagyonosodási vizsgálattal, hogy bizonyítsd a tisztességed.

Gaillard 2008.07.25. 21:50:44

V8
A "környezettudatosságodra" értettem a szívást, több feltételezésbe pedig ne menjünk bele, ahogy egymásba se:)

Tisztességes biztosítós 2008.07.26. 17:41:25

Gaillard!
Már megvolt a vagyonosodásim, lecidázhat az apeh!
Ezek a surmók semmit sem tudtak bizonyítani, de ez most nem tartozik a tárgyhoz!

Én senkit nem szugerrálok, de nem is javaslom, hogy nem frankó biztosítással nekem csattanjon!

klinikai 2008.09.10. 10:08:17

sziasztok !
Nekem sem fizettek ki semmit, pedig megbízható forrásból tudom, hogy több, mint 2 milliárd ft van a máv ábe számláján.!!!!!!
Megkaptam annak az embernek a számát is, aki átvette a cég vezetését, de semmit nem tett annak érdekébe, hogy haladjanak az ügyek.
Íme: Gazda-Pusztai Sándor. tel: 06305712383 vagy 06209139804. Titkárnője: 06202130896 vagy 06305300033. Szerintem őket kell hivni, hogy hogy állnak a kárügyeitek.
süti beállítások módosítása