S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Egyedi vasat szeretnél?

2008.12.21. 22:32 scheerti

Felejtsd el gyorsan az OCC enyhén giccses "choppereit", és a katalógusokból összelegózott motorokat. Ha tényleg egyedi motorra van szükséged, akkor a megoldást az olaszoknál kell keresni, pontosabban Maranelloban, a Ferrari szűkebb hazájában. Az olasz autógyár valamiért sosem gyártott motort, ami talán érthető, hiszen az öreg Enzo talán csak akkor engedte volna, hogy kétkerekű Ferrari készüljön, ha az imádott Scuderia sorsa múlott volna rajta. Később sem törtek ilyen babérokra a fejlesztők, ők a legkiválóbb sportkocsikat gyártják, híres olasz motorokból van épp elég. 

 

 

1995-ben azonbana David Kay Engineering úgy döntött, hogy a Ferrarival egyeztetve legyárt egy motorkerékpárt, amibe a Ferrari bele is egyezett. Egyetlen darab készült, hivatalos típusjelzéssel: SF-01M

A 900 köbcentis négyhengeres motor forgattyúsházát és kipufogóit feketére festették, maga a motor természetesen piros (egy Ferrari motort más színben el se tudnék képzelni). A forma még a 90-es évekhez viszonyítva is inkább a retró irányzatot követi, a levegőbeömlőkkel nyilván a sportkocsiját akarták utánozni, több-kevesebb sikerrel. Lényegében ezek, és az ágaskodó paripa azok, amelyekből kiderülhet, hogy nem egy egyszerű japán custom vassal van dolgunk.

Állítólag néhányszor ki is próbálták, a végsebessége 256 km/h, ami ugyan nem világcsúcs egy ekkora motortól, de minképp említésre méltó teljesítmény. Talán nem titok, hogy a kor legmodernebb anyagait használták fel az építésénél, ezért a súlya mindössze 172 kg. A jó hír, hogy eladó. A rossz az, hogy 60 millió forint körüli árat remélnek érte.

Ezt a motort soha nem ismerné fel senki az utcán, nem fordulnának utána a lányok, és a custom műsorokon cseperedő kiskölykök sem vennének körbe kamerás mobillal, hogy készíthessenek egy képet a motorodról. De a tudat, hogy tiéd az EGYETLEN kétkerekű Ferrari...na az, odabasz!

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr39835842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gzurti 2008.12.23. 00:31:05

Felesleges 60 milla esetén nem kérdés.
Volt szerencsém közlekedni egyszer-kétszer az egyik Ducati Foggy-val, az sem volt semmi, de azért egy olyan, amiből csak egy van...
Kérdés, hogy hol van a szaGszervíz, ha netán baja lesz. Persze ennek a rendeltetésszerű használata a fűtött garázsban tartás (esetleg nappaliban)

lally 2008.12.23. 12:04:54

Vajon van-é a DKE csapatában olasz dizájner?
Szerintem, a motort elnézve, nincs.

ZON 2008.12.23. 20:05:18

Volt egy riport a mókussal jó pár éve a hazai lagnagyobb példányszámú motoros magazinban.Ő azt mondta, hogy a Ferrari iránt érzett hódolata indította a projektre, szó sem volt a gyár jóváhagyásáról.Azt állította, hogy az emblémákat is törött autókról pattintotta le...
süti beállítások módosítása