Pontosabban robogózzon, csak ne segédmotorral. De ne szaladjunk előre az időben. Nyár végén kitaláltam, hogy szükségem van egy robogóra, egy aranyos kis mindenesre, amivel el lehet gurulni gyorsan bárhova, keveset fogyaszt, megbízható, továbbá nem kell hozzá beöltözni Valentino Rossinak, és adott esetben saját magam is tudom szerelni. A négyütemű ötveneseket gyorsan kizártam, értem én, hogy környezettudatosság, de amit azok tudnak teljesítményben, az egy vicc.
Persze, tudom én, 125-ös kell, négyütemű, ötvenes papírral. Milyen papírral? Egy darab szaros adásvételivel keménykedsz a rendőrökkel? Nem hülyék, és mesteri érzékük van ahhoz, hogy kiszúrják, ha valami nincs rendben. Egy ismerős kölyköt most kaptak le a kis Honda robogóról, volt sisakja, nem szabálytalankodott, de hamar kiderült, hogy nincs jogsija és nincs biztosítása. Szopás ez, engem is kaptak el 14 évesen, másfél lóerővel nem volt hova menekülni, a ház előtt utolértek, csoda, hogy nem vágtak szájon. Így utólag belegondolva jogos lett volna, mert a járdán menekültem. Egyébként sem tudom, hogy mi a büntetési tétele egy ilyen mutatványnak, gondolom nem olcsó, főleg most, amikor emelik a helyszíni bírság felső határát. Nem a törvény gyöngybetűje tart vissza a vásárlástól, hanem az, hogy a rendőrök a közhiedelemmel ellentétben nem teljesen idióták. Tudom én, a haver haverjának a haverja mesélte, hogy őt a 600-as CBR-rel állították meg, és benyalták, hogy ötvenes, de ez mese. Ilyen nincs. Amelyik rendőrnek van szeme, az látja, hogy mekkora a kipufogó, milyen szélesek a gumik, és akkor még be se indították.
Nem maradt más, csak az ötvenes kétütemű, azt is fel lehet húzni rendesen, egy hetvenes henger, egy jó hangos rezó, és megy, mint a barom. A baj csak az, hogy a hangos kipufogót én se bírom elviselni, anélkül meg nem sokat ér az egész. Próbáltam tehát egy jó állapotú gyári robogót találni, sikerült is, azt a Yamaha Neo's-t néztem meg, amit a Csikós otthagyott. Az eladó tényleg korrekt, a motor pöpec, de sajnos az ereje kevés, nekem kevés. Alattam a hetvenet nem érte el, 65 körül állt meg a mutató egyenes úton, felhajtott plexivel sem volt zavaró, az óra nagyjából 10 km/h-t csal, a valós sebességem tehát 55-58 km/h körül lehetett. Ez pont az a kritikus sebesség, amikor az IFA nem előz rád, de minden más igen. Mivel országúton is kéne mennie, sajnos kiesett. Ismét mondom, jó állapotú a motor, szépen húz, ennél csak a sokkal-sokkal drágább gépek lehetnek jobbak ötvenesben, ha egyáltalán. Nem kell tőle csodát várni, de egy könnyebb, 75-80 kilós ember gond nélkül mehet vele 70-et is. Ha csak városban használnám, én se néznék mást. Egy 125-ös robogó forgalomba helyezése pedig amellett, hogy drága, igazi szopás. Tudom, megkérdeztem. Ennél okosabb mégsem jutott eszembe...