S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Mázsás tahó ne robogózzon

2010.11.18. 18:00 scheerti

Pontosabban robogózzon, csak ne segédmotorral.  De ne szaladjunk előre az időben. Nyár végén kitaláltam, hogy szükségem van egy robogóra, egy aranyos kis mindenesre, amivel el lehet gurulni gyorsan bárhova, keveset fogyaszt, megbízható, továbbá nem kell hozzá beöltözni Valentino Rossinak, és adott esetben saját magam is tudom szerelni. A négyütemű ötveneseket gyorsan kizártam, értem én, hogy környezettudatosság, de amit azok tudnak teljesítményben, az egy vicc.

 Persze, tudom én, 125-ös kell, négyütemű, ötvenes papírral. Milyen papírral? Egy darab szaros adásvételivel keménykedsz a rendőrökkel? Nem hülyék, és mesteri érzékük van ahhoz, hogy kiszúrják, ha valami nincs rendben. Egy ismerős kölyköt most kaptak le a kis Honda robogóról, volt sisakja, nem szabálytalankodott, de hamar kiderült, hogy nincs jogsija és nincs biztosítása. Szopás ez, engem is kaptak el 14 évesen, másfél lóerővel nem volt hova menekülni, a ház előtt utolértek, csoda, hogy nem vágtak szájon. Így utólag belegondolva jogos lett volna, mert a járdán menekültem. Egyébként sem tudom, hogy mi a büntetési tétele egy ilyen mutatványnak, gondolom nem olcsó, főleg most, amikor emelik a helyszíni bírság felső határát. Nem a törvény gyöngybetűje tart vissza a vásárlástól, hanem az, hogy a rendőrök a közhiedelemmel ellentétben nem teljesen idióták. Tudom én, a haver haverjának a haverja mesélte, hogy őt a 600-as CBR-rel állították meg, és benyalták, hogy ötvenes, de ez mese. Ilyen nincs. Amelyik rendőrnek van szeme, az látja, hogy mekkora a kipufogó, milyen szélesek a gumik, és akkor még be se indították.

Nem maradt más, csak az ötvenes kétütemű, azt is fel lehet húzni rendesen, egy hetvenes henger, egy jó hangos rezó, és megy, mint a barom. A baj csak az, hogy a hangos kipufogót én se bírom elviselni, anélkül meg nem sokat ér az egész. Próbáltam tehát egy jó állapotú gyári robogót találni, sikerült is, azt a Yamaha Neo's-t néztem meg, amit a Csikós otthagyott. Az eladó tényleg korrekt, a motor pöpec, de sajnos az ereje kevés, nekem kevés. Alattam a hetvenet nem érte el, 65 körül állt meg a mutató egyenes úton, felhajtott plexivel sem volt zavaró, az óra nagyjából 10 km/h-t csal, a valós sebességem tehát 55-58 km/h körül lehetett. Ez pont az a kritikus sebesség, amikor az IFA nem előz rád, de minden más igen. Mivel országúton is kéne mennie, sajnos kiesett. Ismét mondom, jó állapotú a motor, szépen húz, ennél csak a sokkal-sokkal drágább gépek lehetnek jobbak ötvenesben, ha egyáltalán. Nem kell tőle csodát várni, de egy könnyebb, 75-80 kilós ember gond nélkül mehet vele 70-et is. Ha csak városban használnám, én se néznék mást. Egy 125-ös robogó forgalomba helyezése pedig amellett, hogy drága, igazi szopás. Tudom, megkérdeztem. Ennél okosabb mégsem jutott eszembe...

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr472457626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1kutya 2010.11.18. 19:50:32

először azt hittem, letahóztál valakit, aztán rájöttem, hogy csak magadat! az pedig meg van engedve:)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.11.18. 20:27:57

Simsonos fórumon is arra a kérdésre, hogy hogy lehet egyszerűen tuningolni a szimót, az volt az első válasz, hogy fogyj le 20 kilót. Megindul majd, mint a mérgezett egér.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.11.18. 20:39:08

@Csumpi Hálidéj: Az a legegyszerűbb, ha nem tudod a lovat tovább edzeni, akkor kénytelen leszel a zsokét.

Szerettem régen a 2T-t, volt másfél lóerős mopedem(meg is van még, és a múltkor mentem is vele), na ahhoz képest jó. Viszont azzal az erdőre jártam, nem az országútra. Két falu között elég az 50 köbcenti, ez tény. De a kanyargós, dombos , rossz minőségű Balaton-felvidéki utakon és olyan kétszer egysávos főutakon, ahol 100-110-es tempóval zuhan rád az autós, és minimum 90-el a kamionos, na, ott nem vicces.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2010.11.18. 20:59:51

Én is beleszerettem a robogózásba, a városi közlekedésre egyszerűen nem létezik jobb megoldás. (Főleg egy ilyen látványos vassal, mint a Talma-bike... www.hegylakok.hu/wp-content/uploads/IMG_7997.jpg :)
Az más kérdés, hogy vagy látványosan szabálytalanul nyomod (ordító rezó, nagy henger, gyakori hengercsere), vagy kevésbé látványosan (kistestű 125-ös, halk dobbal) de bukta esetén nagyobb büntetési tétellel. Mindkettőt azonnal kiszúrja a yard, ha akarja.

Kár érte.

nehogymárne 2010.11.18. 21:06:53

Az egyik szemem sírt, és csak a másik nevetett, mikor óriási bukóval (nem sisak) eladtam a 125/2T runnert, amit nem tudtam rendszámosítani, 50-es papírt meg hiába mutogatom, mikor kilencvennel jövök befele a tizenegyesen, olyankor kit érdekel a köbcenti a papíron? Azóta sajnos tudom, hogy 300 alatt alig lehet decens robogót venni rendszámmal, pedig most újra rámjött, hogy kéne egy 125-250-es.
És van ötvenesünk, de az két falu közt is halál, úgyhogy csak falun belül használom. Úgy pont jó is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2010.11.18. 21:21:46

HOGY LEHET 180 AS GILERA RUNNERT VENNI 120 ÉRT RENDSZÁMMAL???
Úgy hogy nem úgy hívják :-)))
A Piaggio Hexagon 180 as kétütemü blokkja ugyanaz ,még jó hogy nem sokan tudják:

www.hasznaltauto.hu/motor/piaggio_vespa/piaggio_vespa_hexagon_180_rendszamos-4303781
és ez mer az újjabb kasznis változat.
Ja és 130-140 et megy ..idióták,nem tudják:-))

Csokáv 2010.11.18. 21:28:30

Rendszámos Yamaha Majestym van. Teljesen jó.

alex58 2010.11.18. 21:37:11

Talán mégis van megoldás, legalábbis nekem bejött.
A gép egy Aprilia Scarabeo 50 Street /2007-es kiadás/, amin csak a gyári katalizátoros kipufugót cseréltem egy nyitottabb utcai dobra, plusz görgőcsere és egy hajszállal nagyobb főfúvóka. Így az én mázsás súlyommal 70-72 km/h a vége ( nem a mutató szerint, hanem valósan). Igaz nem nagyvárosban hanem országúton rövid és középhatótávon használom, 2,7-2,8 l/100 km-es fogyasztással.

vincent66 2010.11.19. 01:32:27

Derbi Atlantis 2T ,teljesen gyári állapotban -persze folytások nélkül - a 100 kilómmal simán tartja a valós 70-és tempót. Igaz,a fogyasztása 3liter felett van kicsivel.

sargarigo 2010.11.19. 06:51:31

Tegnap vettem egy suzuki 50-est,miután eladtam a free-t.Nagyon kellemesen csalódtam,60-ig van órázva,én 104 kg vagyok 6db 2l -es kólával és 2 kg krumplival felpakolva kiakasztottam az órát.Hihetetlen méregzsák.Mit menne egy 60-70 kilós palival? Amúgy én is 125-ösön gondolkoztam,de ha megfognak vele az gáz,nem kockáztatok.

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2010.11.19. 07:34:56

A harmincéves PK50s Vespám csont nélkül hoz 70-80-at a négysebességes kézi váltóval...

Ja, és nem műanyagból készült.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.11.19. 08:51:21

Amúgy sosem értettem ezt a sz@rvakarást. Nekem egy 1500-as Inruderem van. a 140 utazót simán tartja a pályán, és ha megállít a rendőr sincs baj - mert rendben vannak a papírjai.
Lehet venni 125-ös robogót is, csak le kell vizsgáztatni.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.11.19. 09:08:52

@newtehen: Igazad van, de elvész a rendszámnélküliség, műszakira kell vinni, jogosítvány kell hozzá, mert az sincs mindenkinek, nekem mondjuk van, de ez most mindegy. A költség részét nem számolom most, de az is jelentős. Maradjunk annyiban, hogy egy új 125-ös motor regadójából és forgalomba helyezéséből tudsz venni egy tízéves, jó állapotú 125-ös olasz importból származó robogót. Érted már, hogy miért van ennyi papír nélküli nyolcadliteres? Papp Tibi írt a múltkor a kis Kawasaki ZX130-ról, 130 köbcentis, de annyi regadót fizetsz utána, mint egy 500-as motor után. Igazságos? Nem.

alex58 2010.11.19. 12:57:22

@newtehen:

Ha nekem nem csak B-s jogsim lenne, nem is merülne fel a kérdés, hogy 50-es vagy 125-ös robogóval járjak-e, de hát momentán nincs 70.000 Forintom a motoros jogsira.
süti beállítások módosítása