S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Zöld van, lökjed!

2012.03.30. 12:19 scheerti

A magyar motorosok többsége még emlékszik a segédmotornak nevezett szoci borzalmakra, a mindig elromló Rigákra, a sosem induló Komarra és Rometre, az elképesztően lassú Babettára és a Simsonos kalandokat is talán csak az idő szépíti meg. A következő képek nekik különösen ismerősek lehetnek: a Jawa Ideal leáll, az utas tolja amíg beindul, majd felpattan a motoros mögé.  A videó Lengyelroszágban készült,  egy amerikai oldalon  találtam, ahol senki nem értette, hogy miért csinálja ezt az utas. Nos, ők valószínűleg nem találkoztak a szocialista ipar gyöngyszemeivel. Szerencséjükre. 

 

Ti milyen motorral játszottátok el ugyanezt? 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr944349942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kontratibi 2012.03.30. 18:07:37

Ja, lehet, hogy az amcsik csodálkoznak, de mi nem.
Mi az összes szart kipróbáltuk kamasz korunkban.
De jó nosztalgiázni... Rigák- Verhovinák melyeken csak lassító fék volt. A rendőr azzal szívatott minket, hogy behúzott fékkel toljuk meg a motort. Pestig eltoltuk volna, annyira szar volt rajtuk a fék. De úgy tettünk, mint aki erőlködik a tolásnál. Volt még betegségük a szovjet mociknak. Harmat gyengék voltak, havonta szaggatták a bowdeneket és a lámpájuk pislákolt csak. De volt Komárom is. Az egy kicsit jobb volt. Bár, berúgni is alig lehetett, annyira csúszott a kuplungja. 46-nál már visszapofázott. Volt szerencsém az egy és a két sebességes Babettához. Az egy sebességes lényegesen megbízhatóbb konstrukció volt, bár harmat gyenge az is. Induláskor talpalhattál mert el nem indult a nagyobb termetű emberrel. A karburátoruk alatt állandóan állt a benzin. Ezt az újabbak, a két sebességesek is elmondhatták. Azok jobban gyorsultak, jó volt a lámpájuk és a földig boríthattad őket, annyira el volt találva a vázuk.
de motorikusan megbízhatatlanok voltak. 45-nél végük volt. Szerettek megragadni, gyakran elnémult a gyújtásuk, hullott szét a hajtásláncuk. Volt még Riga Deltám is. Az nem lett volna rossz ha 3 sebességes lett volna és a kuplungja nem hullik szét hetente. Szóval, megszenvedtem a motorozással addig, még lett egy Simsonom. Azok voltak a legjobbak. De torony magasan. Tartósabb és megbízhatóbb motorokkal azóta sem találkoztam.
" kár, hogy azok a régi jó dolgok már..."
a mai fiatalok már ezt nem tudják..
süti beállítások módosítása