S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Végre Swift népítéletek!

2008.03.19. 08:03 scheerti

Olvasgattam a napokban a Swift népítéleteket, igaz nem sokat, mert annyira azért nem érdekel. Mégsem találtam kirívóan lehúzós népitéletet róla. Csak egy olyat ami reális. Nem is értem, mindenkinek bejött? Nagyon hülyét viszont nem volt nehéz találni, talán az ötödik amit elolvastam nagyon megható volt. Annyira gáz, hogy kötelességem kitenni azt is. Nem, ez nem Suzuki fikázós poszt.

1.0 GLX Kifogtam vazzze!


Elözö autónk egy Fiat Uno 1.7 D volt, de mindig csak költeni kellett rá, így hát döntött a család, kell egy új autó. Hosszas vacilla után egy új Swift lett. Nagy volt az öröm, de nem sokáig. Elöször a jobb elsö ablaktömítés gyürödött fel, de rögvest cserélték. Pár hónap múlva kopogni kezdett a motor! Hoppá, irány a szervíz, kiderült, elöfordult már mással is, húzassuk meg autópályán, tisztító adalékkal. Na nem jött be. Ekkor cserélték a dugattyúkat, ugyanis kiderült, a gyárban rossz fajtát raktak bele. Kezdett gyanús lenni a dolog. Kissebb tünetmentes idöszak után kezdett a motor szívózni, azaz piros lámpánál leállás, hosszas indítózások hidegen. Szervíz, injektor tisztítás kiszereléssel, semmi. Jött a következö, egy nap nem indult, assistence-es kollega telefonos segítségével elindítottuk (20 Perc!!!) a lenyeg a motor átszellöztetése. Irány a szervíz, ott megint megtisztították az injektorokat. (Ekkor már rutinosan idönkent a benzint adalekolva autóztam, ugyanis a szervízben ez volt az elsö kerdes mar a kopogásnál is!!) Pár nap múlva Húsvét volt, autó bedöglött, assistance ki, szellöztetés, következö munkanap irány a szervíz, injektorszelep csere. Bírta vagy egy hónapig, ekkor újra döglödni kezdett a motor párás idöben. Szervíz, semmi baja. Szervíz újra, elosztófedél csere. Nemsokára el kezdett valami rohadtul zörögni a kocsiban. Most mar ismeröshoz vittem, a katalizátor esett szét, de mivel nem volt külsérelmi nyom, újra garis csere lett a vége a szervízben egyúttal az ismerös megjegyezte, hogy rossz a hangja a motornak is! Na eddigre telt el 2,5 év és valamiért rohadtul pikkeltünk az autóra. De már egy ideje megszabadultunk töle!!!!! Még mielött lejárt volna a gari!!!

Ja és ha valaki a Fiatok megbízhatóságát szapulja megjegyzem 3 év alatt 1 alkalommal nem indult 5-6 napon keresztül -30 fokos hidegben, de a többi dízel sem! Költeni csak a kopó-fogyó alkatrészekre kellett, meg vizsga elött kicsit kasztniztatni (14 éves volt).



Mellesleg megtudhatjuk belőle, hogy a Fiat nem rossz autó. Ha nekem valaki 2003-ban azt mondja, hogy cseréljem le az akkor 18 éves Unomat egy vadonatúj ezres stiftre, hát biztosan körberöhögöm. Sok ezres Swiftet vezettem, igazából a három henger miatt úgy remeg az egész autó, mintha a mosógép tetjére tették volna a vezetőülést. De ettől még nem voltak szarok. Szerintem.

És akkor jöjjön a kedvencem, az idióta, aki a népitéletben akarja kompenzálni, hogy Suzukija van. Olvassuk. Mulatságos.

A pofára esés

 
Modell

1.3 glx

Szöveges ítélet

mindenki lenézi pedig gyorsuláson lenyomtam vele pár autot pl: Honda 1.5,Fiat
ez egy Suzuki swift 1.3 GLX sedan 68LE központi befecskendezö 8 szelep
a gyári végsebesége az vicc mert
1 sebeségi fokozatba megy 60km/h
2 sebeségi fokozatba megy 105km/h
3 sebeségi fokozatba megy 160 km/h
4 sebeségi fokozatba megy 195 km/h de még nem szabályzot:)
5 nem probáltam mert jött a kanyar
mindent öszevetve nagyon megy 6 literböl
igaz 160felett ne akarjon az ember kanyart bevenni de most jönn a 4cm ültetés mer a 14-es kerék és igy már ok.
A lényeg az hogy ha bárhi beül az autoba akor beszarik nem a tejesitmégy miatt hanem azért mert suzuki és a köztudatban nincs az élen.


Hibalista

2 küszöb az rohad meg a kipufogo rendszer de a mostani forgalomba lévö kipufogo rendszer az már savállo acél az ára 6ezer az eredeti meg 9ezer


Aha, értem én. Muhahaha! Remélem nem sűrűn kapcsolsz harmadik fölé, ki tudja mi jöhet még!


Kérem valaki fejtse ki nekem, hogy a Suzukisok egy része miért viselkedik sértődött kisgyerekként ha szóba kerül az autója?

35 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr24387239

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bergoni 2008.03.19. 09:07:00

szerintem meg érdemes volna gps-sel megnézni hogy télleg megy az a suzi 160-at... ? kétlem :-)

nekem alfa 146 1.6 boxerem van, de ennyire nem húzattam ki soha sem. Autópálya 5. 130 km/h-nál a fordulatszámmérő 4200-on álldogál (6250-nél letilt)gyárilag max seb 187 km/h na ezt sem próbáltam ki. A suzinál még a fékekre lennék kíváncsi!!!

vancello · http://vancello.hu 2008.03.19. 09:14:21

Scheerti!
Ma is egyre gondoltunk, én is Suzukit posztoltam, csak én videót. :-)))
Nagyon jól megfogalmaztad a kérdést, tényleg komoyan így viselkednek a tulajok, mintha valami kisebbségi komplexusuk volna, vagy nem tudom. Pedig már többségben vannak. Talán mert mondják, h úgy megy, mint az állat. Az előző Wartburghoz képest persze, hogy megy... aztán nevetsz rajtuk. Jó városi kisautók azok, de nem sportkocsik, meg nem terepjárók, csak mert mondjuk magas építésűek, némelyik Wagonr-en még gallytörőt is látni a lángnyelves matrica mellett. Bele kellene törődniük, hogy ezek használati tárgyak, nem sport, meg hobby kocsik.

oPal 2008.03.19. 09:32:45

Suzuki nem jo sportra? ugyan már :) kis sebességeknél, hegyen lefele azért lehet vele ügyeskedni :) még az a 3hengeres mosógép is morog hogy már fun kategória :)

és ócsó, és nem eszik igazán. :D
de a trabival akkor is jobban lehet ökörködni :)
(jó kis 3felömlős blokkocska, szépen forgott... rest in pieces :) )

prokee · http://www.prokee.hu 2008.03.19. 09:44:31

Éppen tegnap gondolkodtam el rajta, hogy Suzukis postot is kellene írnom. Milyen szép Trinity lett volna a Külsőségen, Vancello-Scheerti-prokee :)

Gyakorló 1.0 tulajként, meg autós közegben dolgozó-élő emberként igyekszem kicsit tárgyilagosabban szemlélni a Suzukikat. Én azt mondom, helyváltoztató eszközként tökéletes, élvezeti cikknek viszont korlátozottan sem alkalmas. A 195 km/h meg egyértelműen Urban Legend. Én tapostam óra szerinti 165-öt az 1.0-án, valahol itt volt a vége. GPS meg mutatott 145-öt, hehe. Tegyük hozzá, hogy Németországot megjárva, végig közel padlógázzal, 1800 km-en egy tankkal többet kellett töltenem, mintha 100-110 körül mentem volna.

A fékekkel egyébként semmi gond, legalábbis a 98 utáni, Bosch nyergessel. Persze adagolni kell tudni, de amíg egy autón van null és full állás, tehát fékezetlen és blokkoló állapot, addig csak láb kérdése, hogy ki mennyire tudja adagolni.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.19. 09:49:09

Meg tudom erősíteni prokee-t, a fékek nem rosszabbak mint bármelyik korabeli típusnál. Meg 7-800 kilót megállítani nem kell olyan fék, mint egy Ducatoba.


És, hogy off is legyek:

Vajon mi lehet a Totalcar háza táján, hogy előhúzták a biztonsági Karotta-kártyát?

vancello · http://vancello.hu 2008.03.19. 09:56:40

Karotta-Kártya! :-))) Én szeretem a totalcart, egyikük írásaival sincs bajom, (sőt!) de gondolom csökkenhetett a nézettség. Gondolom mi is azért kerültünk be, hogy sokszínűbb legyen az oldal. Nem volna jó, ha ellaposodna...

rakpartiróka 2008.03.19. 09:59:34

A sebességmérő progresszíven csal. Szándéskosan. Ezt minden júzer tetten érheti, aki használ gps-t.
Nekem óra szerint 150-en van a tempomat és amúgy meg pont nem sértek szabályt.

ommm 2008.03.19. 10:04:00

scheerti · scheerti.blog.hu 2008.03.19. 09:49:09

semmi, őt érdekelte. megírta :)

swiftet meg hagyjuk. ahogy prokee írta, helyváltoztató eszköz.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.19. 11:13:13

omm, és milyen jól tette. A változatosság gyönyörködtet!

DR!FT3R 2008.03.19. 11:26:19

Bátyjámnak volt 1.6-os Swift sedan-ja és elég jól ment - 200-at mentünk vele úgy hogy nem volt halálfélelmünk és nem akart szétesni a kocsi - az tény, hogy nem sportolni való még a GTi-sem, de arra, hogy A-pontból B-be eljussunk vele arra tökéletesebb nem is lehetne.

bergoni 2008.03.19. 11:46:10

hát igen kilométeróra csalása :-)
rokonnak van egy golf 1 1.5 benzinese, 82-es vas, városban - nem gps-sel mérve - 50-est betartva mögötte szinte kígyózó sor, valójában már itt is csal az óra, nem keveset 10 km/h-t azaz csak 40-nel zötyögünk az én órám szerint, majd országút ott ő 90-en gurul mi meg 70-nel mögötte... gyalázat

bergoni 2008.03.19. 12:24:50

bocs nem 82-es csak 80-as - és mindig panaszkodott hogy lenyomják az útról ... hááát nem csodálkozom

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.19. 12:48:32

Pedig szerintem a hetven az korrekt tempó:) Viccen kívül, ha nem sietek sehova, akkor én sem tolom le a z üzemi kilencvennel haladó anyukát vagy nagypapát, elférek én mögötte is, persze nem a lökhárítóján:) De általában nem nézem a kilóméterórát, lehet érezni is, hogy az ember épp mennyivel vánszorog..

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2008.03.19. 13:54:23

A mostani 1.3 GLX kb. 170-et tényleg megy, utassal. Bár üvölt szegény, de szerintem élvezi. :D

bergoni 2008.03.19. 14:07:00

scheerti! igaz ő is üzemi 90-nel halad de az neked üzemi 70!!!! hát nem csoda hogy letolják ha ő a belső sávban a saját üzemi 90-nel halad a kapaszkodósáv meg tök üres :-)

Tommi 2008.03.19. 14:17:58

Anyámnak 1,3-mas Swiftje van... Szép piros, de érezni, hogy nyeklik-nyaklik és nem is merük vele gyorsan közlekedni, holott GS Sport :DDD

madbalee 2008.03.19. 16:16:05

A Fiatos is érdekes. Azt írja, hogy azért szabadultak meg a Fiattól, mert mindig csak költeni kellett rá. Aztán a post végén meg azt írja, hogy csak 1X volt vele gond.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.19. 16:34:45

Én sejtem ,hogy értette: A Fiatot valszeg műszaki elött rendbe kellett szedni, több kopó-fogyó cuccra volt szükség, ezért úgy gondolták, hogy vesznek egy új autót amire nem kell költeni mindenvizsga elött, kopó fogyó alkatrészekre is csak ritkábban.

azlk 2008.03.19. 17:04:07

1.0ás swiftet vettünk és a kereskedésből nagyfater hozta haza. moszkvához volt szokva, és nem értette, miért nem tud elindulni vele. hát, a féket taposta gáz helyett, olyan "puha" volt a rásegítés miatt, hogy gázpedálnak nézte. na azon a hazaúton komolyan halálfélelmem volt. kispók és moszkvics után ez a 16sec/100-as gyorsulás azért ott volt. Lada-párti vagyok, de Ladából az 1.0-es swiftbe átülve mindig nagy volt a változás. hihetetlenül gyorsan vette a fordulatot, nemúgy mint az új swift, amihez képest a Ladicsek gázreakciója is sportautós. 1.0ás swifttel semmi bajunk nem volt, sose hagyott cserben. télleg nem speedgép, de speciel én szeretem ezt a 3hengeres "singer varrógép" hangot és amikor a hegyi szerpentinen az ívbelső kerék folyamatosan csikorgott... :) haver meg 1 lityós swiften tanult meg driftelni. egyszerűen nem tudom, hogy maradt a hátsója alatt egyben a kocsi, mert mint egy barbár úgy kínozta.

bad trip 2008.03.19. 17:15:09

Loll, na a másodikról beugrott a régi papír 1.3-as swift élményem.... A motorján nagyon meglepődtem, mert tényleg strapabírónak tűnt, és bőven elég volt ahhoz a könnyű kis dobozhoz. Annak kettesben 110 a vége :) Viszont ilyen tesztelgetésből nem volt sok, mert a halálfélelem sajnos igen erős közben. Gondolom, ehhez képest az új szuzuk már autószerűbbek belül, ezért is a nagy sztereotípia-hessegetés.

RWD 2008.03.19. 17:37:47

azlk:
haver meg 1 lityós swiften tanult meg driftelni


azt hogyan?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.19. 18:42:58

RWD, ezt a kérdést már én is fel akartam tenni:)

rognork 2008.03.19. 18:53:48

rükvercbe, hogyan. ne legyetek bénák.
ami hiteltelenné teszi az uno sztorit: -30 fokban. hol a gennyben volt magyarországon -30???? kicsit rendbe kell szedni műszaki előtt???? anyám, az komplett kaszni ganajozás, teherviselő elemek, fékek, futó, kipuff. hát ez nem a kicsit kategória. az inkább úgy néz ki, hogy:
lengőkar 2*8e
betét+tárcsa: 18e

amúgy sport célokra korlátozottan alkalmas a stift, gyertek el a szlalom kupára.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.19. 18:57:11

rükverc drift kupáról még nem hallottam:)

RWD 2008.03.19. 19:49:00

rognork, te hogy "driftelsz" NORMÁLISAN egy elöl hajtó autoval?

Rocko- 2008.03.19. 20:47:39

asszem most már nekem is le kell írnom a házi sárkányt. meg AP-éra lennék kíváncsi. :}

bergoni 2008.03.20. 07:30:19

rwd! hát úgy lehet driftelni vele mint a NídFosSpídben :-)

rognork 2008.03.20. 09:35:44

na akkor suzukisok, alapítsuk meg a rükverc drift kupát! gyorsan, mielőtt eladom!

bergoni 2008.03.20. 10:18:44

én meg nyitok majd egy féltengely-kereskedést :-) ha beindul a kupa

Farky 2008.03.22. 16:06:09

Nekem is régebbi 1,6os stiftem van és így a 9,13as kg/le aránnyal tényleg nincs semmi gond.
Sose mertem még kipróbálni a "határon" autózást, mert szerintem a futómű gyér hozzá. Szar úton üt, kanyarban elpattog, ha túl gyorsan megyek.
160at mentem vele autópályán gond nélkül, de többet nem mertem, mert hátha meg is kell állni :)
Ha megyek a németekhez, biztos kipróbálom mi a vége, hogy levilloghassanak amint erőlködöm a belsőben :D

AP (törölt) 2008.03.23. 22:44:05

Nos kérem.
A futómű kis úthibán nagyot üt, nagy úthibán elpattog. Kétszer megállsz 120-ról, és elmelegedett a fék.
Az ezres motorral 16.5 alatt van százon legalább. Inkább 17 alatt.
A gyári 155-ös gumival viccesen gyorsan megcsúszik, igazából a fékerőt se lehet adagolni.

Fostalicska, na.

AP (törölt) 2008.03.23. 22:56:47

..és még én akartam kagylóüléses-gti motoros-nagyfékes-ültetett sunyi alázókocsit építeni belőle.
Ugyan már.
Amennyiből kijönne, annyiért már autót is adnak. :)

csiky944 2008.03.24. 07:33:05

tegyél rá 195-öst,bár akkor ugrott az 5liter

Rocko- 2008.03.24. 09:48:48

és most vissza a Ladához vagy stage 2, azaz e30? :)

trainmodeller · http://trainmodeller.freeblog.hu 2008.03.25. 12:00:16

Suzukis vagyok, ráadásul spanyolországi gyártású Suzukival (Santana), oszt' mégsem fáj ha szidja valaki :)))
Súlyosbítom, az előző autóm is Suzuki volt... :)
süti beállítások módosítása