![](http://scheerti.blog.hu/media/image/trafi_m1.jpg)
MER' RENDŐRÖK, HE!
Félreértés ne essék, 134 km/h-val menni a városban nem szép dolog, meg felesleges is. Jár a büntetés, nem vitatkozom. Az eddigi rendszer szar volt, aláírom. A rendőrnek is idegesítő lehetett a héten már harmadjára beidézni a 'zállampolgárt, mert fénykép készült róla, mikor az M7-es autópályán kétszázzal repesztett. Állampolgárunk ilyenkor megnézte a képet, és közölte, hogy olyan közeli családtagja vezette az autót, akire nem köteles vallomást tenni. És röhögve távozott, a rendőrségi előadó meg nyelt kettőt, és betette az anyagot a "baszhatjuk" fiókba. Hohó, de az nem úgy van, hogy a rendőrséggel csak úgy szívózunk, jött is az okos gondolat, fizessen a tulajdonos. Vagy vezessen menetlevelet mindenki, aki kölcsönadja a kocsiját másnak. Mert az teljesen életszerű. Kitalálták azt is, hogy nem kell már megállítani a szabálytalankodó autóst, elég ha a traffi dolgozik. Igazuk van, ilyen melegben még hőgutát kap a rendőr, ha kiszáll a kocsiból, télen meg fázik, ezzel spóroltak az egyenruhán is. De igazából a rendőrök ne trafizzanak már, jó biznisz ez másnak is, gondolták. És tényleg. Az önkormányzatoknak is legyen traffipax, meg a vállalkozóknak is lehessen. A kapitalizmus ilyen. Mindenkinek joga van profilt váltani. Van jobb biznisz egy önkormányzatnak mint egy traffipax? Talán az aranytojást tojó tyúk, de azt meg jól eldugták, még a Raiffeisen bankos tahó család se találja meg. Stipi-stopi.
Szóval önkormányzaték vesznek fix traffit, telepítik, aztán kasza. Felvétel megy a rendőrségre, onnan a tulajdonoshoz, ő fizet, az önkormányzat meg a tárgyév végén kap egy valag lóvét a büntetésekből. Fogalmam sincs mennyibe kerül manapság egy traffipax, de az biztos, hogy hamar behozza az árát. De természetesen én vagyok a barom, hogy olyat gondolok az önkormányzatokról, hogy pusztán anyagi megfontolásból vennének mérőműszert. Nekik az a céljuk, hogy az után gyerekét sétáltató kismamát ne gázolja el a száguldó teherautós. Ha ez megvalósul és mellé még jön egy kis pénz is, az csak jó, nagy duzzogva azért elteszik. Csak nem tudom mi lesz akkor, ha itt mindenki szabályosan kezd el közlekedni, üzemi ötvennel a városban, kényelmes kilencvennel lakott területen kívül, és mindenki udvariasan áll meg a pirosnál, nem előz záróvonalon. Mert ugye ez lenne a cél? Vagy az, hogy lehessen kaszálni? Ezt mindenki döntse el maga. Addig marad a villogás, meg a füstölős satuzás minden felbukkanó fehér autó láttán. Azért remélem, hogy az OBB mutatóiban is megjelenik a nagy szigor eredménye, elvégre az lenne a cél, hogy a balesetek számát az EU által előírt mértékben csökkentsük, aztán ha eljön a Kánaán, és minden magyar autós valódi európai lesz, akkor engedünk majd a nadrágszíjon. Már ha marad rajtunk gatya.
Az utolsó 100 komment: