S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Autót? Ezektől?

2008.12.29. 08:00 scheerti

Egy barátom említette a minap, hogy autót szeretne vásárolni, nincs sok mozgósítható pénze, egymilliónál ne legyen sokkal drágább, ehhez még jönnek ugye a sallgangok, az olyan olcsó mókák, mint az átírás.

Van is kedvenc, a mindig szép Ford Focus. Ennyi pénzért akad is szép számmal az első szériából. 

Kritériumok:

-1.6-os benzines motornál nem nagyobb.

- 4 vagy 5 ajtós, kombi semmiképp.

-Legyen jó állapotban, előny, ha esetleg klímás.

-Ne legyen olyan autó, amit már egyszer a nullából lapátoltak össze, azt is rosszul.

Mint korábban említettem, ilyenből, rengeteg van az ország minden pontján. Mit tehet ilyenkor az ember? Nekifut az internetes használtautó hirdetéseknek, és kiválogatja azokat, amelyek szóba jöhetnek, vagy megérnek egy telefont. Így tett a cimborám is, küldött pár hirdetést, fussam már át őket, több szem többet lát alapon. Hát, legyen..

Itt az első. Csábító ajánlat 1,1 millióért:

Évjárat: 2001 / 4

Műszaki vizsga érv.: 2009 / 2

Futott km: 56200 km

Állapot: Normál

Üzemanyag: Benzin

Hengerűrtartalom: 1388 cm³


Felszereltség: Elektromos ablak, centrálzár, vezetőoldali légzsák, utasoldali légzsák, első tulajdonostól, szervokormány, immobiliser, keveset futott, ködlámpa, nem dohányzó, rendszeresen karbantartott, riasztó, rádiós magnó, szervizkönyv, színezett üveg, törzskönyv, állítható kormány, 20%-tól elvihető.

A nagyobb képhez kattints IDE.

Hűha, ugye? A kocsiról több képet azért nem szeretnék linkelni, mert nem akarom lejáratni a kesreskedőt.

Azoknak, akik nem értik, hogy mi a hiba a képen:

56200 km alatt elég nehéz így megkoptatni egy kormányt, pláne a pedálokat. A valóságban ez a kocsi első ránézésre bőven 150 000 kilométer felett futott. Ennyit erről, és a kereskedő többi autójáról is, amelyek érdekes módon mind hasonló futásteljesítménnyel büszkélkednek kortól és típustól függetlenül.

Persze ez csak egy kiragadott példa, rengeteg hasonlót lehet találni bárhol. Az, aki nem nézi meg alaposan a képeket,  elég sokat bukhat már azon is, hogy elutazik és megnézi az autót.  Nyilván a nagy profit reményében pörög visszafelé az óra, de tőlünk nyugatabbra már megtanulták, hogy az a vevő, akit nem csapnak be, lehet, hogy visszajön, és a következő autóját is náluk vásárolja. Vajon hány kereskedő gondolkodik így idehaza?

 

 



 

65 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr51843947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klacus 2008.12.29. 08:59:54

Ez nem 150 inkább 250 ezer. A ford escortom kormánya szolidabban van megkopva pedig 190 000 felett járok vele. Hozzáteszem barátod rosszul számol. A ford escort-ok túlnyomó többsége céges verdaként szolgált. Miért nem vesz inkább eggyel kossebet. A fiesták nem ügynöki verdák, általában magánhasználatban kopnak, plusz még olcsóbb is fajlagosan. Ha jól tudom ott az 1,4 benzin elég jól sikerált, fel is szerelték szépen.

klacus 2008.12.29. 09:00:44

"A ford escort-ok" helyett focust akartam írni. :-)

Közöd?? (törölt) 2008.12.29. 09:03:38

nem értesz hozzá, a ford fókuszban a szar minőségű műbőr és gumik miatt még akkor is így néz ki egy autó bizonyos idő múlva ha csak 10k-t mentek vele.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.12.29. 09:03:38

150-et én is alsó hangon írtam. Lehet jót kifogni Focusból, csak nagyon sokáig kell keresni. Szóba jött még G Astra is, amiből szintén sok van, de ott sokkal több a tulajdonostól eladó darab.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.12.29. 09:07:07

@Közöd??:

Hát messze nem így néz ki, láttam olyat, amelyikkel valóban nyolcvanezret mentek, hát ne tudd meg, hogy mennyivel nézett ki jobban az a példány..

Taktaszada Bazsi 2008.12.29. 09:09:24

7 éves Focus 220ekm-rel még nem ennyire ramaty. Már látszik rajta, de nem ennyire.
Én vennék céges autót. Amelyiket én használtam cégesként...

tuner1 2008.12.29. 09:10:33

Ne felejtsük..a ganék listája így kezdődik

- politikus
- bankár
- taxis
- autókereskedő

Közöd?? (törölt) 2008.12.29. 09:11:15

amikor én vettem a fókszt akkor 98 volt benne és ilyen állapotban volt, a kormányt nem lehetett megfogni úgy ragadt és foszlott róla a gyári anyag a váltógomb szintén. A kocsi apámé volt tehát nem volt pörgetve az óra. Bőr kormányvédőt új sportos momo váltógombot és sport pedálvédőket kapott, hogy kinézzen valahogy.:-)

Acmee 2008.12.29. 09:22:11

@Közöd??:

Nem mindegy, h mit kap az autó... Nem hiszem, h 10 Focusból 10 ennyire szar állapotban lenne 50k km után...

Én a VW csoportos autók bőrkormányát szoktam figyelgetni... (Nekünk is az van, 0km-es korától)

Hát, amit a neten zsenge 100e km-es példányként árulnak, abban valójában 240.000-280.000km lakozik (miénkben 240k van, tudom hogy néz ki a kormány... A km-adatokra is jó tippet lehet adni belőle (amúgy 160-180e-nél jönnek a kis matt foltok, ahol a bőr felső felülete lekopott...)
Simán ráhazudnak egy szétszaladt TDI-re 100e km-t, mikor köztudottan, normális használat mellett az első hibajelensége a turbó lekopása 200e km körül...

nitro1 2008.12.29. 09:25:16

Aszondja "nem akarom lejáratni a kesreskedőt". Szerintem az csak magát járatja le. Nyugodtan írd ki még a nevét és a telefonszámát is. :-)

nevem 2008.12.29. 09:25:29

Használt autót csak tulajdonostól. Azok is simliznek, de talán kevesebbet.

Honnan lehet tudni, hogy egy autókereskedő hazudik? Mozog a szája.

DEGEC 2008.12.29. 09:28:05

random kinzo kerdes?

ki az a loser aki kereskedotol vesz kocsit magyarorszagon???

a kereskedo ha kell megeskuszik hogy meg mindig szuz lany az anyja ha kell...
ki kell menni kulfoldre, meg ha 100-200 al dragabb hosszutavon akkor is megeri.

loláb 2008.12.29. 09:29:01

1 millió forint felett, ha nem elengedhetetlen szempont a klíma, akkor 2005-2006-os autókat lehet kapni, sokkal kevesebb valós futásteljesítménnyel.
Igaz, nem focust, hanem kalost, vagy hunyadi getzet, kia riot, esetleg fiatokat, de szvsz bármelyik ezek közül 3 évesen sokkal jobb vétel, mint egy 7-8 éves ford, mégha az 56ezer km valós is lenne. De tudván hogy ezek az autók jellemzően flottaautók voltak, erre tényleg nagyon kevés az esély.
Az a pár magánhasználatú focus, meg astra, ami tényleg jó állapotban marad meg az első tulajdonosnál, a legritkább esetben kerül fel a használtautós oldalakra, jellemzően a család, barátok közül kerül ki a következő tulaj.

Szerintem nyugodtan kitehetted volna az autókereskedő nevét, már csak elrettentésképpen. Viszonylag nehéz hitelrontásért beperelni egy bloggert, ha nem így lenne, akkor a homár összes szerzője régesrég a kártérítések összegét fizetgetné.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.12.29. 09:29:11

@nitro1:

Írd be az adatokat, futásteljesítményt, satöbbit a hasznaltauto.hu keresőjébe, és célodnál is vagy...

MacskaÖsszeZavaróKft 2008.12.29. 09:31:14

Namarmost aki rakeres az 56200 km-re, nem sok focust talal /egyet igen/, es maris megvan az ominozus auto.
Elso tulaj, magyarorszagi, szervizkonyves, meg kell kerni hogy muti meg a szervizeket... Es ennyi.

loláb 2008.12.29. 09:31:22

úgy értem: kicsivel 1 millió felett

movhu 2008.12.29. 09:35:18

A Suzuki Sedanomat annak idején eladtam 95.000 km-el, én használtam a 0-ról. Mivel a Suzuki órája praktikusan 100.000 felet nem tud számolni, és nullázódik, ezért 1 év múlva úgy láttam kereskedésben, hogy 39.000 km van benne...
Ismertem olyat, aki hivatalosan "órás", a gyakorlatban kilométeróra- és tachográf buherátor, egész nap ezt nyomják ipari méretekben :)

sprenczl 2008.12.29. 09:36:58

tedd ki a kereskedő nevét

movhu 2008.12.29. 09:37:45

Mégy egy érdekes kérdés:
Miért van az, hogy egy csomó kereskedésben bent lévő autó a magyarorszag.hu autókeresője szerint "körözés alatt"? Nem egy ilyet láttam, többek között a fenti Suzukim is ilyen volt hónapokig. Aztán egyszer hirtelen megint "az autó nem áll körözés alatt" státuszú lett.

loláb 2008.12.29. 09:45:47

Az a mázli, hogy az említett kereskedőnél minden autónak, még a 96-os escortnak, illetve a 200ezret futott, szintén 96-os bálnának is vezetett szervízkönyve van.
Kész szerencse, hogy csak ilyen felelősségteljes emberkéktől szerzik be az autókat...

Ronald 2008.12.29. 09:46:23

@tuner1: @DEGEC: "....ki az a loser aki kereskedotol vesz kocsit magyarorszagon???"

Már meg se haragudj - de ez egy hülye kijelentés volt. Tudod miért? Megmondom:

A kereskedő NEM GYÁRTJA !!! a használt autókat...de még nem is ő koptatja szarrá azokat. Csak árulja.

Szóval Te - aki nem vagy lúzer - ugyanazt a szomszéd Jani bácsi autóját veheted meg a kereskedőtől...mintha otthon, nála, a kert végében alkudoznál rá.

Csak nem kell végihalgasd a hajcsavarós-mama siránkozásait, hogy "ő mennyire szereti ezt az autót és a szíve szakad meg utána".

Ott az autó, meg lehet nézni, ki lehet próbálni - ki a fasz kiváncsi arra, hogy mit hazudozik a kereskedő?
Autót venni megyünk oda...vagy korrektség-felmérést végezni?

Egyébként a kereskedők rendszerint 40-60 ezer nyereséget céloznak meg egy tranzakciónál...de sok setben 20-al is megelégszenek.
És ez brutto - mert ezért rendszerint kiganézzák, kivikszolják - fogy a szilikon, a pedálgumi, stb.

No, meg az "autó-kuplerájt" is fent kell tartani ám valamiből - ami nem vicc-költség manapság.

nevem 2008.12.29. 09:55:33

@Ronald: Egyébként a kereskedők rendszerint 40-60 ezer nyereséget céloznak meg egy tranzakciónál...de sok setben 20-al is megelégszenek.

Viccelsz, ugye? Egy ötszörös szorzót gondoljunk csak hozzá.

Egy ismerősöm cége most adott el két régi autót egy kereskedőnek, hatszáz-, illetve kilencszázvalamennyiért. Most 900-ért és 1300-ért hirdeti őket. És ahogy hallom, ő még a tisztességesebbnek tűnő kereskedők közé tartozik.

loláb 2008.12.29. 10:03:05

@Ronald:

"...Egyébként a kereskedők rendszerint 40-60 ezer nyereséget céloznak meg egy tranzakciónál...de sok setben 20-al is megelégszenek..."

Már ne is haragudj, de te ezt honnan veszed? (Már csak azért sem, mivel ott a hitel után kapott jutalék, ami 5-10%, hitelösszegtől függően)
Nyilván az 500 ezres autón 50-et keresnek tisztán, de egy többmilliós autón nem.

Nem is a kopott szar autókkal van a probléma, hanem azzal, hogy a 300ezret futott vackokat kiganézva 50 ezresként adják el (és az autóvásárlók nagyobbik hányada nem ért az autókhoz, hogy tetten érje őket).
Ez ugyanis normális országban csalás, büntetőjogi kategória.

Dr. Lüke Szkájvókmen 2008.12.29. 10:09:58

Most lehet hülyeséget kérdezek, de a fordoknak nem 5 számjegyű a kilométer számlálója?

blügy-blügy 2008.12.29. 10:11:35

Mi az Iveco teherautónkat meghirdettük hibátlan motorral, néhány rozsdaszeplővel az ajtókon 805000Km-el (9 éves) 1,3M+AFA -ért, és 25 perc múlva folyamatosan csöngött a telefon, másnap de. 10h-kor az első telefonáló már vitte a kocsit. A többi hirdetés között a mi hirdetésünkről sugárzott az őszinteség :)

Ronald 2008.12.29. 10:15:15

@nevem: Nananaaaa, álljunk meg egy szóra!
Ha a kereskedő benyúlt a kasszába és kifizette a csotrogány árát a barátodnak...az már se nem "bizományosi" kereskedés de még nem is "közvetítői".
És már elnézést: a saját pénzén mindenki úgy játszik, ahogy akar. Vagy ahogy tud.

Beleverte a pénzét saját kockázatra - és ahogy te is mondod: most "HIRDETI" az autókat...vagyis cseppet sem biztos, hogy el is adta már annyi felárral !

Egyébként rátehetett volna akár 1 milla hasznot is - úgyis a piac mondja meg, hogy ér-e annyit ?
Mert azt azért ne cáfoljuk, hogy PIAC azért van - csak a hülye nem látja.

Labasmaz 2008.12.29. 10:18:50

Angolhonban megoldottak a dolgot. Az atiratasnal a torzskonyvon, bar nem kotelezoen, de meg lehet adni a futasteljesitmenyt, ill. a muszaki vizsgak alkalmaval is kotelezoen rogzitik a pillanatnyi erteket. Azutan ha egy kereskedo sok autot ad el ugy, hogy a korabbi adatokkal nem passzolnak ezek az adatok, akkor ellatogatnak hozza es eleg szigoruan osszevont szemoldokkel kerdore vonjak. Ez altalaban eleg sok penzebe szokott kerulni ahhoz, hogy ne kockaztassa senki... Ogyan ez sem 100%-os dolog, de harom autot vettem 14 honap alatt odakinn, es a hasznalat + szerviztapasztalatok alapjan teljesen biztos vagyok benne, hogy mindegyikben annyi volt az ora mutatta ertek, mint amennyit valojaban futott.

Ronald 2008.12.29. 10:21:19

@loláb:
"....a 300ezret futott vackokat kiganézva 50 ezresként adják el (és az autóvásárlók nagyobbik hányada nem ért az autókhoz, hogy tetten érje őket)."

Az emberek egy liter olajfestéket sem vesznek meg úgy, hogy ne kérdeznék meg előtte valakitől, hogy mégis milyen fajtát vegynek.

Akkor egy nem-hozzáértő ember honnan a lófaxból veszi magának a bátorságot, hogy egy többszázezres (vagy többmillás), nagyon-komplikált
dolgot (mint egy autót!) - úgy vásároljon meg, hogy ne kérdezzen meg senkit?

Egyébként az 1 milláig terjedő autókon a haszon (magán az autón !!!) ritkán több 50 ezernél. Az enyémen 40-et keresett a kupec.
Kiderült, ugyanis.

tygger 2008.12.29. 10:25:07

ronald biztos egy bizniszét védő kereskedő :)

DEGEC 2008.12.29. 10:26:24

@Ronald:

kereskedo-e vagy???

gondolom te sem hiszed el amit irsz..20 ropiert nem fektetnenek be ennyit..
mikor el akartam adni (beszamitani)az omegam, megalltam messze a kereskedestol, besetaltam, es elkzdtem nezni azt a 2 (hasonlo)omit ami bent volt..
jott a jofej kereskedo, hogy k. jo vetel, 7 litert eszik, elnyuhetetlen, nagyon jo hitelt tud intezni..legjobb vetel a piacon...
mondom, jo mert nekem epp van egy amit be kene szamitani...( nem lelakott zodcsegszallito volt) megnezte kiprobalta...aszongya kurva jo allpotban van, igy ad erte 6 kilot...
mondom, neki hogy 1.2-1.3 ra van kiteve a masik ketto, erre a valasz?????
nekem is meg kell elnem valamibol???

kosz...

nem akartam magam hirdetni, meg szarakodni vele, meg a sok okos lomis sved telefonjaira valasozlni, de kenytelen voltam, es egy szimpatikus fiatalember masnap elvitte 1.2 ert..

abban igazad van hogy nem korrektseg felmerest megyunk oda vegezni, de nem arra vagyok kivancsi, hogy ki tudtak e cserelni a pedalon a gumit, meg 3 kilo szilikonnal ki van nyomva e a kocsi...de ha hazhoz megy latod ki vezette, hogy el, milyen az elado stb...jobb kepet kapzs mit egy kereskedotol.
A mostani kocsimat kulfoldon vettem kereskedesbol, 9 eves vas...
megegyeztunk az arban, kiprobaltam, klimaban nem volt gaz, fekbetetek kopottak voltak, de a kocsi jo allpotban volt.( ezek a hibak a fajdalom kuszobomon belul voltak)
2 nap mulva elkeszultek a papirok, elmentem a kocsiert. Kellett varmon, 20 percet, amit nem tudtam, hogy mire...de kiderult, meg atadas elott lemosatta a kereskedo. Otthon szemugyre vettem az uj jarganyt, hat lass csodat, uj betetek, tarcsa felszabalyozva, olaj kicserelve, kilima feltoltve...eleg fotoshopp szagunak tunt, de mondtak, hogy erre ez a szokas...hat van meg mit tanulni...
nyilvan M.o -on nem csak a kereskedok, hazudoznak meg mutyiznak, mert ez kezd magyar szokassa valni, de nekem nagyon jo volt a szajam ize...

DEGEC 2008.12.29. 10:34:21

@Ronald: Ja eas az erdekes lenne, ha vegeznenk egy felmesest hogy a "hajcsavarós-mama" vs keserkedok szoktak e kmer orat tekerni, meg olyan rommatort autokat arulni aminek ket bal oldala van...milyen eredmeny jonne ki....

egyebkent sajnalom a tisztesseges kereskedoket, mar ha van ilyen, de ezt maguknak kell lejatszani, es kitakaritani a szemetet a soraikbol...hasonloan mint a taxisok stb...
sajnos az embereknek eleg sok rosz tapasztalata van.

Bambano 2008.12.29. 10:40:09

Azt a marhaságot ki ne találd már, hogy egy kupec 20-50 ezret akar keresni egy autón... akit én ismerek, az 150-300 között akaszt egy szekéren.

loláb 2008.12.29. 10:47:46

@Ronald:

"...Akkor egy nem-hozzáértő ember honnan a lófaxból veszi magának a bátorságot, hogy egy többszázezres (vagy többmillás), nagyon-komplikált
dolgot (mint egy autót!) - úgy vásároljon meg, hogy ne kérdezzen meg senkit?..."

Mert ha autót kell venni, akkor KELL venni. Nekem pl. az ismeretségi körömben nincs olyan autószerelő, akinek a véleményében megbíznék. Persze alap dolgokat én is meg tudok állapítani, de tudom, hogy ez édeskevés. Ezért nem is veszek használt autót. (Persze bemehetnék egy útbaeső autószerelőhöz, aki valószinüleg eljönne velem mondjuk 20ezerért békéscsabára megnézni a kiszemelt autót, csak ezt háromszor-négyszer eljátszom, és még mindig nem biztos, hogy vettem kocsit, viszont elb@sztam egy jelentősebb összeget)
De valszeg sokan mások (fiatal nők, tanárok, idős bácsikák, a "humánértelmiség") hasonló cipőben járnak, szóval ha autót akar venni, akkor nem tud mást tenni, mint elmegy a barátjával, testvérével, apjával-anyjával (akinek volt már korábban 2 autója, ezért "ért" hozzá), és megbízik a véleményében. Aztán vagy átkúrják őket, és szív az autóval, mint a torkosborz, vagy nem. Persze ez szokott a ritkább lenni.

záp 2008.12.29. 11:02:02

@Ronald: peldaul mert nincs kit megkerdezni...?

TottaKár 2008.12.29. 11:19:09

külföldről hozatni kocsit egyértelműen jobb

namármost csak egyet nem értek

mivel tudok németül szoktam nézegetni a mobile24.de-t
ott olyan árak vannak, hogy ha a regadót hozzácsapom kb. a hazai ár jön ki

azt nem értem az egészből, hogy akkor miként lehetséges az h behozzák a kocsit a hazai ár alatt 6-7-800 ezerrel és még haszon is van rajta???
nem a töröttre gondolok természetesen
pl. havernak így hoztak fullos 320d-t és teljesen rendben volt

de tényleg nem értem hogyan csinálják...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.12.29. 11:28:24

@TottaKár:

Úgy, hogy borzasztó olcsón hozzá lehet jutni a régebbi motorral szerelt autókhoz, hiszen a német örül, ha el tudja adni, mert az euro nullás motor miatt sok adót fizet utána, és inkább vesz valami korszerűbbet. De a másik út a gyakrabb, mikor Jóskapista összetöri a 15 éves BMW-jét itthon tk-ra, jön valaki, aki megveszi a roncsot fillérekért, és hoznak mellé németből egy ugyanolyat szintén fillérekért. Ha lehet javítani, akkor a roncsot javítják, ha nem, akkor a számokat cserélik át, és az autó vígan megy tovább.

b-max 2008.12.29. 11:28:42

Azért én azt mondom, erről a jelenségről nem csak a kereskedők tehetnek.

Volt egy családi autónk, amit el szerettünk vonlna adni, lévén lett helyette egy másik.
Az autót újonnan vette édesapám, 95%-ban hosszútávon használta, gyári szervizbe hordta, vezetett szervizkönyvvel.
Pár (tipus)hibája volt az autónak, rohadó perem, más talán nem is nagyon, viszont volt benne 290e kn, de a motorja és egyéb részei kifogástalan állapotban voltak.
Kimentem a piacra több mit 20%-al a piaci ár alatt kiraktam.
Jöttek is az emberek .
Egészen addig minden okés volt, mig megkérdezték hogy "hány kilométer van benne ?"
Mikor mondtam mennyi, no akkor menekültek az emberek...
Volt aki szinte már lefasisztázott, hogy képzelem azt hogy egy ennyit futott autót egyáltalán el merészelek adni !
Teljesen fel volt háborodva (nő volt) .
Szóval a végén már 750-ért árultam, de csak a neppereket érdekelte.
Végülis el is adtuk egy kereskedőnek, akit adott érte 700e-ret, majd miután toltatott vele 150e kilómétert, kigittelte és kivaxolta, 1 hét alatt eladta 1,1 millárért.....

Ronald 2008.12.29. 11:31:58

Több kollegának is tisztelettel válaszolnék:

1) A túró se kereskedő. Sőt, pont most nézegetem a használtauto.hu -t (hírlevelet is kapok) mert vennék nyárára valamilyen kombit 1 milláig. Opelt vagy Fordot.
Lenne is egy két nagyonjó vas - magánszemélynél- csakhogy ott nem megy a "cserebere", mint a kereskedőnél.

2) NEM ÉRDEKEL a gazember kereskedő parasztvakítása...csakúgy mint a "hajcsavarós mama" lamentálása sem.
Ha nem vagyok biztos a dolgomban, viszek valakit magammal.
Vélhetően azt a leinformált szerelőt - akivel a továbbiakban is bótolni szeretnék.
Mert nem az a nagy-marha, aki kereskedésből vesz hasnáltautót - hanem aki valaha is átlépi egy márkaszerviz küszöbét.

3) Én elhiszem, hogy a barátaitok fel sem állnak a bőrfotelből 150-200 ezer haszon alatt. Csakhogy ezt a vevők is el kell hogy fogadják.
Én Fehérváron vettem az autómat 2 éve. Ott 500 méteres körzetben még van 5 ugyanolyan kereskedés.
Na, ott lehet ám rakni a százezres hasznokat - mit ne mondjak?...az Internetes konkurenciáról nem is beszélve.

Egyébként a nagyhaszon akkor van, ha bemegy "Vastag Béla" és azt mondja: "Szabadícs meg ettől a vastól, eccsém...nem pálya, hogy mennyiért".
Ezen lehet kaszálni...na de az eladási áron????

Bilux67 2008.12.29. 11:37:52

Na, én pl két rokonnal mentem autót venni, akik saját bevallásuk szerint jól értettek a kocsikhoz.
Úgy átvágott az eladó, mint sz_rt a palánkon. Bő százast buktam a dolgon, és még a hajukat sem ordíthatom le, mivel rokonok.
A kocsikhoz azóta sem értek.

Boka1 2008.12.29. 11:42:04

Én azt nem értem, hogy egy suzukinak vagy toyotának vagy hyundai-nak miért kell pörgetni az óráját !

Ha a próbaúton nincs semminek feltünő hangja, akkor utána sem lesz semmi baja. A márkakereskedő meg úgyis ad állapot lapot, ami feljogosít garanciára, ha olyan dolog romlik el, amit nem soroltak fel. Nekem így cseréltek komplett kormányoszlopot a ritka
toyotámon. Nekem is késett a kilométeróra, és előttem bélyegezték visszafelé a szervízkönyvet, de addig jártam vissza, amig a törésből összegányolt autó minden zörgő elemét meg nem csinálták. A toyotánál nagyon vigyáznak a jó hírnévre, mert a márka legynagyobb értéke az elégedettség, amit a központ állandóan ellenőriz (
szervíz után kétszer is felhívnak független cégtől, hogy elgedett voltam -e ). Murvás telepről autót venni rizikós . Érdemes vásárlás előtt taxis véleményét is kikérni, mert meg tudja mondani, hogy mik a taxizásra utaló jelek ( bár nekik évente kell szigorú vizsgán átmenni, tehát lehet előny is )

Boka1 2008.12.29. 11:46:12

Női tulaj.....

A feleségem azt sem tudja, mi az olajcsere !

tt_tt 2008.12.29. 11:57:58

Nekem van egy eladó 1.4-es Renault Meganeom, 2003-as kombi, és tényleg 86000 km van benne, nem törésből lett összelapátolva és nagyon vigyáztunk rá. Kinőttük (nem fér el benne 4 gyerekülés...)
Az ára nagyjából annyi, amennyiért keresel. Szólj ha érdekel.

tt_tt 2008.12.29. 12:00:27

ja, és lakáscsere miatt sürgősen eladó, ezért olcsóbban adom, mint amibe hasonló korú és futásteljesítményű társai kerülnek...

PioDVD 2008.12.29. 12:07:58

@Ronald:
Szerintem úgysem akarod érteni, de azért leírom:
1. Tisztesség is van a világon. JQA-t annak, aki más hozzá nem értésén akar meggazdagodni.
2. Ha értesz is hozzá és nem tud átvágni, de esetleg elb.sztál 1-1 autó megnézésére 10-10 e ft-ot, időt, akkor Te is morcos lennél.

kamasuka 2008.12.29. 12:25:21

Úgy, hogy ami kint 290k km futott, az itthon 90k kmt mutat. Na így jön ki az ár.

Ronald 2008.12.29. 12:28:43

@Bilux67:

Nem ROKONNAL kell szakértetni...hanem gyakorló szakemberrel - és lehetőleg azzal, akihez az elkövetkezőkben járni akarsz.
Vagyis: működő műhellyel rendelkező autószerelővel !!!!

Mert az már nagyondurva, hogy valaki vesz egy használt autót - de meg sem fordul a fejében, hogy azzal majd el is kell járni valahová - karbantartatni.

Akinek nincs 1-2 milla elbukni való pénze egy újautóra - mert ennyit simán buksz ha újat veszel - az előbb egy jól leinformált műhelyt nézzen magának - és csak azután autót.

Aki ezt kihagyja - az simán elő fogja adni a "borzos mutatványt".
.

TottaKár 2008.12.29. 13:06:55

@scheerti: köszi a választ

Gondoltam, hogy azért lesz valami trükk a dologban. Így már értegetem a szitut. ;-)

Én amúgy valami olyasmire gondoltam, hogy valahogyan a regadval trükköznek...

misa72 2008.12.29. 13:13:45

@tuner1: Az ügyvédeket ki felejtetted!

nevem 2008.12.29. 13:37:59

Az alap, hogy megvétel előtt el kell menni a megbízható szerelőhöz. Ha az eladó nem hajlandó, elköszönök tőle.

Aki inkább újat vesz, minthogy pártízezret ráköltsön a megfelelő használt kiválasztására, az belegondolt, hogy mennyit bukik abban a pillanatban, amikor kihajt az új autóval a kereskedés kapuján?

hafnyi 2008.12.29. 13:54:56

Úgy látom jó sok "szakértő" van a témában. Valóban igaz, hogy a használtautósok jó része egy simlis disznó. De tegyük hozzá azt lehet csak átejteni aki hagyja... Meg kell nézni a gk szervízkönyvét, vinni magunkal egy hozzáértőt (pl. másik kereskedőt vagy autószerelő havert), lehet kérni hivatalos szakszervízes állapotfelmérést (kb. 10-15ezer Ft)... És nem kellene olyan naívnak lenni!!! Aki elhiszi, hogy a legtöbb középkategóriás kocsi évente 5-10 e. Km-t fut az már bocsi de hülye. Min. 20-25 e Km a reális. Eleve gyanus ha egy kocsi mondjuk az első 5 évben ment 125e Km-t -azt igazolják szarvízkönyvvel- aztán a következő 3 évben meg megtett mondjuk 18e Km-t persze ez utóbbi három évet már nem igazolja a szervízkönyv...
Megjegyezném, hogy sok autóm, volt melyeket 100-200e Km futás után vásároltam meg és évekig szolgáltak még minden hiba nélkül. Persze előttem és nálam is rendesen szervizelve voltak, és nem akadtam ki az elkopott kuplungtól, fékektől. Aki hibátlan autót akar az vegyen újat és fizesse meg azt hogy 3 évig a seggét nyalják bár a kopott fékbetét nem tartozik itt sem garancia alá.
Van azért rendes kereskedő is aki nem hazudik ezeket kell megtalálni. Sajnos ezekből egyre kevesebb lesz mert nem tudnak versenyezni az óratekergetős, szervízkönyvhamisítgató nepperekkel. Ők röhögnek a markukba mert kispénzű, hiszékeny, bamba embereket továbbra is át fogják verni és adott esetben tényleg keresnek 2-300e Ft-ot egy milió körüli kocsin. Tisztességesen max 50-100 ezer között lehet keresni és a normális kereskedésa a banki jutalékot sem 10-15%-ban határozza meg... Simán le lehet az árból alkudni, különösen most amikor az eladások nagyon visszaestek.
Lényeg, hogy ne legyen senki naív és ne sajnálja az állapotfelmérésre a pénzt -megéri!

hafnyi 2008.12.29. 14:01:48

@Bilux67: Mit sírsz??? Én a fateromtól vettem át a kocsiját és még azon a héten elfogyott a kuplung. Javítás kb 80.000.- Ez van kopó alkatrész, ki kell cserélni. Csak nem gondolod, hogy valaki eladás előtt full nagyszervíz után, mindent kicseréltetve adja el neked a kocsiját??? Átlagos áron???
Szerintem Te sem így fogod tovább adni...

Norden 2008.12.29. 14:10:59

Ez az új autón milliókat buksz dolog már nem teljesen igaz. Már most is le akcióztak kifutó modelleket. pl.: G Astra újonnan klímával stb. (nem fapad) 2.6 millió, ehhez képest van aki a 3 éves ugyanilyet 2.5 millióért akarja adni, na ja ő még 3.2-ért vette ;-). Mellékesen a java még most jön az új autós piacon. Egyébként a költségek tervezhetősége is előnyös: lehet választani elmegy a kocsi szervízelésére 100e, de nem több vagy 50% eséllyel 30e 50% eséllyel 300e.

loláb 2008.12.29. 14:19:11

@nevem:

Bele, de mivel nem 2 évre vette az autót, ezért leszarja.
Plussz lehet rá normális áron cascót kötni, plussz ha esetleg hitelre akarod venni, akkor nem 25%-os THM-ű személyi hitelt kapsz rá (bár még így sem az ügyfélnek jó bolt a hitel, de azért a legtöbben új és használt autót is hitelre vesznek-én nem).
Plussz, ha törik, akkor fizet a biztosító (mivel nem derül ki róla, hogy előtted páran már lebiztosítózták), még az értékcsökkenést is, plussz igaz, hogy csak drágább szakszervízbe viheted X ideig az autót, de azon kívül extra szervízlátogatásod igen jó eséllyel nem lesz, viszont a kocsi -15fokban is pöccre indul, illetve bármikor nekiugorhatsz vele egy 6000km-es európai körtúrának.

Amit "kifizetsz" az értékcsökkenésen, azt bőven behozza használati értékben egy új autó. Persze, ha már a kapun kigördüléskor az eladást fontolgatod, meg hogy majd hogy "szállsz ki" belőle, akkor tényleg kár új autót venni. Minden más esetben viszont érdemes.
Még hitelre is, bár itt azért fontos a szerénység, amikor a saját fizetőkepességünket mérjük fel.

Rocko- 2008.12.29. 15:22:08

hafnyi 2008.12.29. 14:01:48
"Csak nem gondolod, hogy valaki eladás előtt full nagyszervíz után, mindent kicseréltetve adja el neked a kocsiját???"
autofilia.blog.hu/2008/09/30/elado_az_audim

hafnyi 2008.12.29. 15:23:17

@loláb: Hát ebben azért nem vagyok biztos:
Értékvesztés: normál kis és középkategória a 3-ik év végére 50%-át vagy az alatt ér a használtpiacon (normál állapot)
új szervízelése szakszervízben: alkalmanként 30-60e. Ft. (sima olajszervíz szűrőkkel) + egyéb esetleg fékek, egyéb folyadékok cseréje vezműszíj csapágyakkal görgőkkel stb. stb... Simán bekarcolható évi 100-200e közötti költség a 3 év átlagában. Valódi garanciális szervíz meg szinte semmi egy átlagos felhasználást feltételezve.
A használt kocsi szervízköltsége ennek kb a fele hiszen nem márkaszervízbe" kell hordani, 3 évesen a vételár is kb. fele és, ha kellően körültekintő volt a vásárláskor az ember nekiugorhat ezzel is bármikor a 6000 Km-es europai körútnak. És ehhez a vételhez nem vagy csak kevesebb hitelt kell felvenni. Ja persze ha tellik 3-4 évente új autóra akkor nem szóltam természetesen az a normális ha ezt megteheti valaki. Csak sajnos mi egy nem normális ország nem normális körülmények között élő többnyire nem tul jó jövedelemmel bíró polgárai vagyunk.

DEGEC 2008.12.29. 15:25:24

@TottaKár:

vagy ahogy elottem mar leirtak, vagy ha vesznek 10-et kedvezmenyt kapnak, plusz kotlal lelakott szaokat vesznek, serulteket stb...itthon meg a haveri kutyak..kipofozzak..
igen en kint vettem, nem lett olcsobb regadoval kb 50-100 ezerrel tobbe kerult, viszont 3 ev alatt nem koltottem ra semmit, csak olaj meg szurocsere, illetve ablakotorlo.es tudom, hogy mennyi a valos kmer...plusz nem koltottem ra semmit, tehat valszeg pluszban vagyok mintha otthon vettem volna vmi lelakott vasat.
nekem megerte az a kis pluszpenz...otthon is van egy ket jo peldany, de elvetve, vagy nem elado.

MErt altalaban azert adja el valaki a kocsijat mert kene ra kolteni es valami baja van...mert ha nincs akkor nem akar ujat...

elvetve ha valaki presztisbol megteheti hogy lecsereli ujra, csak hogy lassak a szomszedok hogy fussa...

loláb 2008.12.29. 16:03:07

@hafnyi:
Pont nem a 3-4 évennte ujra cserélésről beszéltem.

Gondolkozz: 7-8 évesen egy újkorában 3 milliós -mondjuk- német autót eladsz 1,2-ért, ekkor buksz 60%-ot.
Ezalatt mondjuk elkoptattál volna 3 használtan vett autót mert, ha hasonlóan "igényes" vagy, akkor az 5 évesen vett autódat is lecseréled 7-8 évesen (persze használhatnád épp 15 éves koráig, de akkor már nem ugyanarról a szituációról beszélünk), ha darabján csak 15%-ot buksz a két-hároméves használat alatt, akkor már ott vagy, hogy elbuktál azokon is 45%-ot.
Ehhez jön még az utánajárás költsége (ami, mivel JÓ használtautót akarsz venni, nem lesz elhanyagolható-sok sok utazás, szervízes felmérés, stb...), a plussz szervizek költsége (bármilyen jót is veszel, biztos, hogy lesz egy-két nem tervezett utad is a három autóval), amit biztosan nem úszol meg gombokért.
Ha hitelre veszed, akkor az is drágább fajlagosan (még akkor is, ha esetleg kisebb öszeget veszetl fel). nem mindegy, hogy 3 millióra fizetsz ki 4-et, vagy 1 millióra 1,8-at. Mert ugye a használtautó hitel kb ilyen árban van.

Ha hozzáveszed az olyan nem számszerüsíthető tényezőket is, minthogy drágább casco, az esetleges töréskor kifizetett kisebb biztosítási összeg (avultatás), valamint a megbízhatósági faktorból eredő károk, akkor körülbelül ugyanott vagy, mintha vettél volna egy új autót. Viszont van helyette egy 5-8 éves autód, ahelyett, hogy lenne egy 0km-es, ami "kiszolgál" a 8 év alatt.

A 200ezres éves szervízdíj pedig BAROMSÁG. Nekem az astrán a kétéves szervíz került 56 ezer forintba, más szervízköltségem eddig NEM volt. Az olajcsereperiódus márkafüggetlenül minimum 30 ezer kilóméter. Hogy ez mennyire indokolt a mai tribotechnikai szinten, azt nem tudom,de még ha ez túl sok is, ebből baja maximum az utánam következő sokadik tulajdonosnak lehet, kb 15 év múlva, az pedig nem érdekel, úgyhogy nem hordom 10ezrenként olajcserére.
Ha mondjuk három-négyszer többet mennék az autóval, mint a jelenlegi éves kb 18000km, akkor nyilván nem egy, hanem esetleg két szervíz lenne esedékes évente, dupla ilyen költséggel, de nagyobb éves futásteljesítmény esetén halmozottan rosszabb megoldás a használt autó.

Garanciális szervíz: ez, mivel garanciális, ingyen van. Ha kéne. De az én szűk ismerettségi körömben az elmúlt pár évben megfordult cirka 15 új autó közül egyben SEM kellett semmi komoly dolgot garanciában intézni. Azt a pár apróságot (légtömegmérő, légzsák-szenzor) pedig mindíg gördülékenyen, símán, idegeskedés, utánajárás nélkül lehetett intézni. Pedig volt mindenféle típus, csak amerikaiak és franciák nem.

Szerintem az új autó vásárlás a legkényelmesebb, és a második legjobb megoldás. A legjobb a baráttól, idős családtagtól vett, leinformálható, 10-20 ezret futott, sérülésmentes 2-3 éves autó vásárlása kb. azon az áron, amiért a kereskedő beszámítaná. Viszont ez olyan ritka, hogy említést sem érdemel.

Miklósbácsi 2008.12.30. 14:54:28

@kamasuka: persze, mert nem csak az időben van eltolódás, hanem a hosszban is, nem tudtad? :D

tamaska 2009.01.01. 10:10:09

BUÉK!

nem tom, olvassa-e még valaki a topikot, de asszem itt sem lesz konszenzus újautó kontra használt autó témában... Nekem új van (illetve az volt 3 éve..), kicsi (FIESTA). Van benne 55000 km, ami szerintem a mai ember átlagos futásteljesítménye. Volt 3 kötelező szervíz, 3*27000 HUF. Előtte használt swifem volt, abban 55000 alatt volt 5 olajcsere, igaz az kb 10-15000 HUF/db. Meg a mozgó-kopó alkatrészek (fékbetét, gyertyák), meg persze vásárlás után a kötelező olajcsere, vezérműszíj csere. 6 évesen vettem milla körül, 9 évesen adtam el fél milla körül.

Nem hiszem, hogy a fiestám többe lett volna az elmúlt három évben, persze valszeg több a bukó, mint fél milla. De most, 3-6 éves kora között szerintem tartja az árát, így még nem adom el.
Persze ez egy kis autó, nagyobbnál több a szervíz, több a bukó..

De hogy a témához is írjak, tipikus cégautót (focus, astra) használtan csak magánembertől vennék, de jószívvel inkább csak ismerőstől, legfeljebb ismerős ismerősétől...

MacskaÖsszeZavaróKft 2009.01.02. 13:07:36

A szerviz szo rovid i ... Tetszik erteni?
Gretsy prof megharagszik!

Bambano 2009.01.02. 14:15:57

Azt nem értem, autót kizárólag anyagi szempontok alapján lehet venni?

tamaska 2009.01.02. 15:22:36

@MacskaÖsszeZavaróKft: értettem:)

@Bambano: az az igazság, hogy Nekem például eléggé haszonállat funkciója van az autónak. Ebben az esetben pedig igen. Persze van olyan, amit nem anyagi alapon vennék, csak arra meg nincsen pénz meg idő....

Szendwich 2009.01.05. 18:16:14

Sok nézelődés után amúgy lehet találni igen szép dolgokat is!
www.hasznaltauto.hu/2633271_volkswagen_polo_1995
www.hasznaltauto.hu/2638314_volkswagen_polo_1996
Mi a közös a két autóban? Hát a rendszám! Pedig teljesen más paraméterekkel árulják.
süti beállítások módosítása