Ez a post szigorúan az én véleményemet hivatott képviselni aki meg akar sértődni tegye,nem érdekel.
A világ jelentős részén kezd elharapózni az idióta SUV mánia ami természetesen Amerikából indult. Ott egyáltalán nem számít nagyzási mániának az ha átlagos kertvárosi család 2-3 SUV-val jár még akkor sem ha csak az 5 mérföldre lévő munkahelyéig megy vele nap mint nap sík úton. Ott talán a biztonságot,nagy rakteret jelenti,nálunk egész mást. Ha itt SUV-val jársz akkor a közlekedőpartnerek nagy része ordas nagy tahó állatnak fog nézni akinek pénze van de esze nincs. És ÉN mondom van is benne valami. Idegesítő ha egy plázakurva sminkelés közben ráhajt a kocsid seggére és a visszapillantóban csak annyit látsz,hogy egy 20 éves pina vezet egy olyan autót a városban amit alapvetően terepre találtak ki. Persze,terepre találták ki de a gyárban is tisztában volt vele minden egyes ember aki a projekten dolgozott,hogy az autók 99%-a városban fog kikötni olyan embereknél akik még ki sem teszik a lábukat a onnan, ha mégis akkor is havonta egyszer, szigorúan az aszfalton. Sok SUV tulajdonos takarózik vele,hogy neki biztonságot nyújt a magasabb üléspozíció és meg vannak róla győződve,hogy a 6-8-10 légzsák fogja őket megvédeni a karambol során. Pontosan ők azok akik nem gondolnak bele,hogy a 2-2,5 tonna vas amiben ülnek mit fog művelni azzal akibe belemennek,neadjisten elgázolják. Aztán van az a kategória akik állítják,hogy nekik ez elengedhetetlen mert ők terepre járnak és nekik feltétlenül szükségük van egy olyan járgányra ami bírja a "kemény terepet" Arról érdekes módon sosem esik szó,hogy a kemény terep hogyan egyeztethető össze a bőr üléshuzattal és a fényezett lökhárítóval ami a terepen tényleg összekarcolódik valamint a 20 hüvelykes könnyűfém felnikkel. A nyíltabb SUV-osok korrekt módon belemondják az ember pofájába,hogy csakis és kizárólag azért vették meg imádnak elterpeszkedni a kéynelmes ülésben és kevesebb inzultus is éri őket pusztán a méretüknél fogva mintha egy Swiftben araszolgatnának a városban. A legszebb az egészben mégis az,hogy a SUV tulajok többségének van családja mégis egyedül jár reggelente munkába a kocsival. Asszonypajtás VW Poloval viszi a gyerekeket iskolába és jár bevásárolni. Hogy is volt a biztonságosabb mint egy kisautó szöveg iylenkor?
A fogyasztásra nem térnék ki,mindenkinek szive joga olyan kocsit etetni amilyet akar. A barom nagyzási hóbort viszont kezd dühítő lenni. Egy SUV akkor jó ha nagy alapon rengetegen megvesznek egy olyan kocsit amivel rémálom parkolni,főleg az idegesítő,hogy az utcákban egyre gyakrabban lógnak ki autók a parkolóhelyekről tovább szűkítve ezzel az amúgy is keskeny utat. Ha ehhez még egy fent említett 20 éves plázapina is párosul aki ráadásul nem is tud tisztességesen parkolni akkor az ember a megváltó meglehetősen gyakori emlegetése mellett próbálja kikerülni a "közúti akadályt" anélkül,hogy koccanjon. Félreértés ne essék NEKEM TETSZENEK A SUV-ok de szerintem megvan a helyük a közlekedésben és ez nem feltétlen a nagyváros. Megértem a vidéki orvost,hogy Honda CRV -t vezet mert nem lehet tudni hova kell mennie egy beteghez. Megértem az erdőgazdaság vezetőjét,hogy Toyota Rav4 -et használ,az agronómust,hogy Nissan Pathfinder-t vezet,de nem tudom megérteni az egyedülálló nagyvárosi 30 éves konditeremtulajdonost akinek se kutyája se macskája mégis Volvo XC90 -est hajt,továbbá nem értem meg,hogy egy huszonéves nullarutinos plázabiccsnek minek Porsche Cayenne ,hiszen a kutyája is elfér egy közepes méretű kézitáskában. Vannak országok ahol szabályozták a SUV-ok városi használatát és fizetniük kell azért,hogy a belvárosba hajthassanak.Erre Anglia a legjobb példa ahol a London belvárosába hajtó minden autósnak fizetnie kell, de a SUV-okat külön megadóztatják.
Van video is,sokmindent megtudhatsz belőle a SUV-okról.