Germanizmusom határtalan. Mi sem bizonyítja ezt jobban mint hogy 3 alkalommal néztem végig az alábbi videót a Forma1 Turbomotoros éveiről, alattam felpúposodott a laminált parketta a lecsorgó nyáltól. Korábban már írtam a Forma1 Turbokorszakáról,pontosabban a legendás M10 motlorról ami annyra nagyszerű volt,hogy a mai napig felkapják a fejüket az értő autóbuzik a kódjel hallatán. És azt hiszem teljes bizonyossággal kijelenthetem,hogy EZ a hét videója,nagyszerű riportokkal és belsőkamerás felvételekkel. És micsoda lélekvesztőkben száguldanak háromszázzal,elképesztő. Emlékképek egy olyan korból ami valószínüleg már soha nem jön vissza,videó onnan ahol a gyűrődőzóna még az emberi test volt,a lóerő sokkal több volt mint ma,és az aerodinamika még csak az olyanok játéka volt akik nem tudtak rendes motort építeni. Hogy mi ehhez képest a mai F1? Piha. Itt még helyenként látni VASAT. A vas fontos az autóbuzinak,megnyugtatja az elővillanó motor,a fémesen csillogó kanyargó csövek látványa. A dőreség netovábbja,hogy ma már fátyolként takar el mindent a szénszál. Betekintést a motorokba gyakorlatilag SENKI nem kaphat,még pillanatképek erejéig sem. A videót érdemes megnézni,többek között azért mert olyan kifejezések szerepelnek benne mint "technische vorsprung". Dr. Oroszt ne keressétek,németül tanul...
Meet The Turbo Era!
2007.08.12. 10:43 scheerti
11 komment · 1 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr65138011
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: http://www.castlegatejames.com.au/?option=com_k2 2018.04.15. 07:56:59
Mit tanult az Airbus vezető tesztpilótája az AF 447 tragédiájából? - Fékszárny
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Grafithuszár 2007.08.12. 16:22:15
Nagyon cool videó. Én is imádtam ezt az időszakot. Bár azért van néhány dolog ami szerintem erős túlzás: "az aerodinamika még csak az olyanok játéka volt akik nem tudtak rendes motort építeni" Azért ez már régóta nem így volt. "Betekintést a motorokba gyakorlatilag SENKI nem kaphat,még pillanatképek erejéig sem" -azért nekem mégis sikerült pedig csak a google-t használtam :) Egyébként ha kimész a Csütörtöki napon a boxutcába akkor láthatod teljesen "meztelenül" is az autókat ahogy szerelik, meg gyakorolják a kerékcserét stb...
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.08.12. 16:41:25
Heti kvízkérdés: Ki mondta az alábbi mondatot?
"Az aerodinamika azok tudománya akik nem tudnak erős motort építeni"
A helyes megfejtőket szerettel várom egy jó olaszos vacsorára...
"Az aerodinamika azok tudománya akik nem tudnak erős motort építeni"
A helyes megfejtőket szerettel várom egy jó olaszos vacsorára...
Schumi 2007.08.12. 16:51:36
scheerti:
Enzo Ferrari mondta...
Enzo Ferrari mondta...
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.08.12. 19:42:37
miért kéne elájulni tőle? És egyáltalán mitől?
serialkiller01 2007.08.12. 22:11:45
jó írás, jó videó, teccik
ph0en1x 2007.08.12. 22:21:04
Az egy dolog, hogy ezek jól mentek egyenesben, meg volt erő, viszont a kanyarsebességek nullák a mostani F1 autókhoz képest. Persze megvolt ennek is a varázsa, mint ahogy a mostani F1nek is megvan, sőt meglesz pl akkor amikor már minden autó alkohollal vagy hidrogénnel vagy árammal fog menni, és hallgatják majd hogy bugyborékol az a V8as motor, az elektronikus zümmögéshez képest...
TCSA · http://make.blog.hu 2007.08.12. 22:39:24
Te miről beszélsz? A mostani F1 autók alja azért sima fa, mert régen annyira elszálltak az aerodinamikával, hogy kanyarban a pilóták már nem tudták a pedálokon tartani a lábukat.
Drix 2007.08.13. 08:50:18
Az F1 turbómotorok csúcsa a Honda V6 Turbo volt sztem. 1500 lóerő 1500ccm-ből. (Igaz, csak edzésen, versenyre lejjebb tekerték a turbónyomást, hogy végigbírja.)
Aero-t meg használtak régen is, csak nem ennyire fejlett dolgokat mint most. Viszont a Venturi csöveket pont azért tiltották be, mert irgalmatlan kanyarsebességeket lehetett elérni vele.
Aero-t meg használtak régen is, csak nem ennyire fejlett dolgokat mint most. Viszont a Venturi csöveket pont azért tiltották be, mert irgalmatlan kanyarsebességeket lehetett elérni vele.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.08.13. 08:55:30
Hat perc környékén az az össze-vissza mozgó első szárny — na azért konkrétan ma két hét villamosszék járna.