S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Meet The Turbo Era!

2007.08.12. 10:43 scheerti

Germanizmusom határtalan. Mi sem bizonyítja ezt jobban mint hogy 3 alkalommal néztem végig az alábbi videót a Forma1 Turbomotoros éveiről, alattam felpúposodott a laminált parketta a  lecsorgó nyáltól. Korábban már írtam a Forma1 Turbokorszakáról,pontosabban a legendás M10 motlorról ami annyra nagyszerű volt,hogy a mai napig felkapják a fejüket az értő autóbuzik a kódjel hallatán. És azt hiszem teljes bizonyossággal kijelenthetem,hogy EZ a hét videója,nagyszerű riportokkal és belsőkamerás felvételekkel. És micsoda lélekvesztőkben száguldanak háromszázzal,elképesztő. Emlékképek egy olyan korból ami valószínüleg már soha nem jön vissza,videó onnan ahol a gyűrődőzóna még az emberi test volt,a lóerő sokkal több volt mint ma,és az aerodinamika még csak az olyanok játéka volt akik nem tudtak rendes motort építeni. Hogy mi ehhez képest a mai F1? Piha. Itt még helyenként látni VASAT. A vas fontos az autóbuzinak,megnyugtatja az elővillanó motor,a fémesen csillogó kanyargó csövek látványa. A dőreség netovábbja,hogy ma már fátyolként takar el mindent a szénszál. Betekintést a motorokba gyakorlatilag SENKI nem kaphat,még pillanatképek erejéig sem. A videót érdemes megnézni,többek között azért mert olyan kifejezések szerepelnek benne mint "technische vorsprung". Dr. Oroszt ne keressétek,németül tanul...

11 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr7138011

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: http://www.castlegatejames.com.au/?option=com_k2 2018.04.15. 07:56:59

Mit tanult az Airbus vezető tesztpilótája az AF 447 tragédiájából? - Fékszárny

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grafithuszár 2007.08.12. 16:22:15

Nagyon cool videó. Én is imádtam ezt az időszakot. Bár azért van néhány dolog ami szerintem erős túlzás: "az aerodinamika még csak az olyanok játéka volt akik nem tudtak rendes motort építeni" Azért ez már régóta nem így volt. "Betekintést a motorokba gyakorlatilag SENKI nem kaphat,még pillanatképek erejéig sem" -azért nekem mégis sikerült pedig csak a google-t használtam :) Egyébként ha kimész a Csütörtöki napon a boxutcába akkor láthatod teljesen "meztelenül" is az autókat ahogy szerelik, meg gyakorolják a kerékcserét stb...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.08.12. 16:41:25

Heti kvízkérdés: Ki mondta az alábbi mondatot?

"Az aerodinamika azok tudománya akik nem tudnak erős motort építeni"

A helyes megfejtőket szerettel várom egy jó olaszos vacsorára...

Schumi 2007.08.12. 16:51:36

scheerti:
Enzo Ferrari mondta...

lesszi 2007.08.12. 19:29:40

és akkor ettől most el kell ájulnunk?
már bocsi

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.08.12. 19:42:37

miért kéne elájulni tőle? És egyáltalán mitől?

serialkiller01 2007.08.12. 22:11:45

jó írás, jó videó, teccik

ph0en1x 2007.08.12. 22:21:04

Az egy dolog, hogy ezek jól mentek egyenesben, meg volt erő, viszont a kanyarsebességek nullák a mostani F1 autókhoz képest. Persze megvolt ennek is a varázsa, mint ahogy a mostani F1nek is megvan, sőt meglesz pl akkor amikor már minden autó alkohollal vagy hidrogénnel vagy árammal fog menni, és hallgatják majd hogy bugyborékol az a V8as motor, az elektronikus zümmögéshez képest...

TCSA · http://make.blog.hu 2007.08.12. 22:39:24

Te miről beszélsz? A mostani F1 autók alja azért sima fa, mert régen annyira elszálltak az aerodinamikával, hogy kanyarban a pilóták már nem tudták a pedálokon tartani a lábukat.

Drix 2007.08.13. 08:50:18

Az F1 turbómotorok csúcsa a Honda V6 Turbo volt sztem. 1500 lóerő 1500ccm-ből. (Igaz, csak edzésen, versenyre lejjebb tekerték a turbónyomást, hogy végigbírja.)

Aero-t meg használtak régen is, csak nem ennyire fejlett dolgokat mint most. Viszont a Venturi csöveket pont azért tiltották be, mert irgalmatlan kanyarsebességeket lehetett elérni vele.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2007.08.13. 08:55:30

Hat perc környékén az az össze-vissza mozgó első szárny — na azért konkrétan ma két hét villamosszék járna.
süti beállítások módosítása