Vajon miért van az, hogy a
kerékpáros tüntetés megemlékezés hatalmas figyelmet kap, míg
a 12000 motorral lezajlott felvonulást a média simán elhallgatta?

Szó se róla, nagyon rendes dolog a kerékpárosoktól, hogy tisztelegni akartak az elütött társuk emléke elött, ebben kivetnivalót a legradikálisabb kerékpárellenző sem találhat. Persze, megértem én a bicikliseket, nekik sem túl könnyű városban közlekedni, mondhatni lehetetlen, hiszen Magyarországon a vezetési kultúra még bőven a béka segge alatt van, az utak meg katasztrofálisak. Sok biciklis jön azzal, hogy a kerékpár régebben van jelen mint az autó, ebben teljesen igazuk van, de azt be kellene látni végre, hogy kerékpár ma már jóval kevesebb van mint autó. Az, hogy egyre többen hódolnak a kerékpáros közlekedésnek a városban is, remek dolog tekintve a folyamatos útkarbantartások miatt kialakult dugókat és a végletekig kiszámíthatlan tömegközlekdést. A magam részéről ezt nagyon jó ötletnek tartom, és támogatom az Európában kialakult modellt miszerint az autó csak akkor kerül elő ha kerékpárral nem lehet eljutni valahova.

És most jön a dolog ami miatt itt páran fel fognak háborodni, de előre megsúgom, hogy leszarom. Magyarországon, mint mindenki, a kerékpárosok is külön rassznak tekintik magukat, akiket mindenki gyűlöl, offkóz. És ha kérdezik, hogy mi ennek az oka, akkor mindenki csak egymásra néz és bátran mondják, hogy biztos azért mert ők gyámoltalanok és tehetetlenek az autósokkal szemben, és ez a sofőröket dühíti. Szuper. Az még véletlenül sem jut eszükbe, hogy a járdán bicikliző elmebeteg, ugyanígy tekint a gyalogosokra? Biztos nem. Magyarországon, különösen a városokban, még nem fejlődött ki semmiféle kerékpáros kultúra, ez betudható annak is, hogy az urbánus biciklizés feltételei egyáltalán nem adottak! Külön kerékpársávot nekik? Támogatom én, persze, de valaki elmondhatná, hogy mégis mi a jó fenéből építsenek nekik külön kerékpársávot mikor egy tisztességes útburkolatot sem tudnak úgy megcsinálni, hogy azt ne kelljen 3 éven belül garantáltan javítani. És akkor most legyen szó kicsit azokról, akiket folyamatos szopatás ér, mégis kevésbé esik szó róluk mint a biciklisekről. Városban motorozni kegyetlen tortúra, százszor több odafigyelést igényel, mint a biciklizés.

Szar, mert haladni tudnál, de folyton figyelni kell, hogy az MR1 Kossuth rádiót hallgató palántázni induló Jóska bácsi ne húzza rád a Suzukit, mikor elgurulsz mellette. Csak a motorosokat senki nem sajnálja. Magyarországon a motorkerékpár ugyanis LUXUSCIKK. Nem közlekedési eszköz, még véletlenül sem. Ezért is van az, hogy ma Magyaroszágon motort fenntartani kész agyrém, olyan adókkal és különböző terhekkel büntetik az átlagos motort vásárlókat is ,hogy az elképesztő. És nekik sem jár több megbecsülés mint a bicikliseknek.

Ők is szabad prédái az elmebeteg autósoknak, hiába a védőruházat, az sem véd meg mindentől. Érdekes módon azért ők nem követelnek maguknak külön sávot, csak azt, hogy ne kelljen olyan mértékű adót fizetniük mintha 60 milliós luxusautóval járnának. Hullanak ők is, ám nekik csak akkor jár 1 hetes médiaérdeklődés ha a balesetet kamera rögzítette, és lehet rajta csámcsogni, hogy hülye volt e az illető, vagy csak átlqagos motoros,mindegy,
mert azok mind ÁLLATOK! És akkor az Index topikjaiban előkerül a sok fotelből okoskodós nagyarc, akik életükben nem ültek motoron mert még a saját autójukban is félnek, (30 év vezetési rutinnal természetesen) és pökhendi stílusban adják elő, hogy miért kéne a motorokat végleg kitiltani a magyar utakról.
Félreértés ne essék, nekem nem a bicajosokkal van bajom, valaha én is az voltam, csak arra szándékozom felhívni a figyelmet, hogy van a közlekedés többi résztvevője között olyan akinek lenne legalább annyi panasza, mint a kerékpárosoknak, csak őket ritkán hallják meg...