S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Monaco

2008.05.26. 12:22 scheerti

Történt már veletek, hogy egy borzasztóan izgalmas F1 futam közben levettétek a hangot a közvetítésről? Tegnap megtettem. Nem bírtam tovább hallgatni a retekklubbos szakkommentátorokat. Borzasztó volt és csapongó. Azon már nem lepődöm meg, hogy a versenyzőket nem ismerik fel, ugye. IgenMassavoltazbocsánat. De már komolyan vártam, hogy téli gumit is emlegessenk, mert az összes variációt felsorolták mindenkinél, hátha majd valamelyik bejön, esetleg a másik kollega nagyobb baromságot tud mondani. Nem könnyű persze, én sem mondanám meg tuti biztosra, hogy milyen csík volt azon a gumin, vagy volt e rajta egyáltalán. Én nem hittem volna, hogy Palik" Hova tűnt Damon Hill?" Laci hiányozni fog, de sajnos ő is jobb volt. Palik legalább változatosan tud káromkodni és csodálkozni.

De minden megcsúszásnál azt hallgatni, hogy:


 Huhh, ájhhhhh ez de közel vooooooolt!

-Látta mindenki, hogy közel volt, már vagy tíz kör óta mindig közel volt, mert a palánk mellett van a száraz csík, ami kiadja az ideális ívet.


Aztán Massa boxutcai kijáratánál elhangzott, hogy:

Ájjh, de csúszkál az az autó, életveszélyes, simán baleset lehetett volna. Vajon miért csúszkál így Massa kocsija?

-Szerinted miért csúszkál egy több mint 900 lóerős, 700 kilós, kipörgésgátló nélküli hátsókerekes autó egy vizes pályán hideg gumikkal? Nekem tippem sincs.


Aztán a végén Raikkönen baleseténél fogyott el a türelem:

 Mit csinál Raikkönen, te jó éééég?!

Háromszor összeszedi az autót, mielőtt belecsúszik a másikba? Menti a menthetőt? Mit csinálna, bazdmeg? De a szakkomentátor úr biztosan összeszedte volna, fél kézzel. Így is csoda, hogy nem csapta neki a palánknak úgy mint Rosberg..


Na, valahol itt volt elég belőlük. Innentől csak a képet néztem. Állítólag Lauda jól közvetít a sógoroknál.  Miért nem szerzünk be valahonnan egy NORMÁLIS szakkommentátort, akinek legalább valami köze van a témához?

UPDATE:Igen, tényleg kifelejtettem a legjobbat, mikor szegény J. Button-t Barichellonak nézték és Nelsinho Piquet-t osztották , hogy nem engedi el. Visszabeszéltek, mint öregasszony a tévének. Aztán utána a kis Piquet pályafutásának a végét jósolták, majd kurtán bevallották, hogy hopp, ezt mégsem jól láttuk.. Katasztrófa, tényleg.

182 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr53487984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Öreg 2008.05.26. 14:33:42

Ja, elég s z a r kommentátorok..... Csak vigyázzatok! Ha agyon szidjátok őket még összeülnek az ertéel és lecseréli ezeket a töketleneket celebekre......

Vannak tippjeim:

1. Győzike:

- aztahogydzsanázzz.... hejj...figyelj..hlalblaaldlfldslflsdf
df
d
fsd
f
sdfdlfd
fs
dfl

2. Kisszel Tünde: .............................

mondjak még

Lezuzius 2008.05.26. 14:40:28

Senki nem mondta hogy nem Kimi hibazott, de attol igy leugatni ahogy ezek tettek?

Ez meg milyne hulyeseg hogy menjen a falnak!? A mogotte leve 10 auto meg mit csinalt volna?
Jo hogy nem azt irod, hogy hajtson a tengerbe.

Sutilt mindenki sajnalta szerintem, amugy jobb annal, hogy ez lett volna elete legjobb versenye. Lesz meg jobb is.

Carnivora (törölt) 2008.05.26. 14:40:42

chris25 2008.05.26. 14:30:01

Ja végülis logikus jobb lett volna, ha a fél mezőnyt berongyolja maga mögött :D így kiütötte szegény csóri Sutil-t sajnáltam én is, de ha már baj van így jött ki belőle a legjobban ...

Neked sem való ez a sport meghaladja a felfogóképességed ...

Raptor 2008.05.26. 14:41:49

Mindenben egyet értek, én már azt fontolgattam, hogy levelt írok ezeknek a félbánáknak, hogy azonnal takarítsák el ezeket a baromarcúakat. Ha egy 5 éves kezdő kis sutyerákot odaültetnék az is jobban tudná közvetíteni az egészet.
Felháborító, hogy milyen nyomorékok aze gész közvetítést elbasszák. Már az előzőn is teljesen kikészültem.
Azt már nem is említem, hogy az autós szakmában ott vannak, mint újságírók, szerkesztők, stb.. ja és versenyeznek is.

Én a kormány helyett egy cumit adnék mindeghyik szájába és beraknám őket a 2 éves unokaöcsén járókájába, mert azzal talán egy szinten vannak.

Tájfájter 2008.05.26. 14:43:12

reggelt,

A gond szerintem ott volt (van), hogy ezek az urak nagyon messziről ugatják a sportközvetítést.

Lehetnek tőlem aktív versenyzők, vagy lelkes amatőrök, de ahhoz, hogy valaki 2 órán keresztül értelmesen tudjon beszélni egy sporteseményről közel sem elég annyi, hogy bújom a cikkeket és számolom a köridőket.

A fent elhangzottakhoz kapcsolódóan, részrehajlás elkerülése, befejezetlen körmondatok tömkellegének elkerelüsé, szakmai, tárgyi tévedések kiküszöbölése.

Amit rtl klub csinál F1 közvetítés címén, az egy haveri alapon összejött futamnézés, odabaszva eléjük egy mikrofonnal, amibe ordíthatnak.

De most komolyan, körülbelül így nézné az ember a kocsmában is a futamot a kivetítőn, hangosan felkiáltana, lenne aki ennek szurkolna, a másik meg amannak, van aki hülyeséget nyög be, van aki meg okosat és fejben számolja a köridőket.

Nem hiszem, hogy amúgy ez változna bármit is, hiszen Palik László benne az F1 bizniszben eléggé és nagyon biztos helye van ott az rtl klubnál.

nem várt fordulat 2008.05.26. 14:44:11

"Otthon a fotelból mindenki tudja, hogy amit hall, az valójában természetes dolog, de nem az. Főleg nem egy ilyen versenyen. És otthon, amikor csak a TV-nek beszélsz vissza, mindenki jobban tudja. Most erre lehet azt mondani, hogy ők ezért kapják a pénzüket, de az parttalan vitához vezetne."

Hát már ne is haragudj, minekután 83 óta nézem az F1-et és nagy rajongója vagyok, folyamatosan követem a változásokat, szabályokat, még itthon a fotelből is jobban tudom.

Kifejezetten viccesnek tartom, hogy ő nem csak az adásban lévő képet látja, hanem egy kompjútert is uptodate adatokkal, ráadásul ketten vannak, és amikor a körszámláló sárgára vált, nyilván tudom, hogy valami történt, sárga zászló van. Nos nekik ez általában vagy akkor esik le, amikor mutatják az adott eseményt, vagy úgy jó 20-30 mp múlva.

Szakadó esőben ne feltételezzünk már egy csapatról sem száraz/lágy gumit csak azért mert ott a fehér csík. Az egyenesen bordázott csík nélküliről vegyük már észre, hogy az száraz kemény. A versenyzőket az autó/rajtszám/sisak kombóbol ismerjük már fel, ha pedig nem, akkor ne mondjunk baromságokat. Közvetítés közben még a lendület hevében se, úúúristen, hát hjuuuu, ssssszz, aztázzunk. És a többi...

Dallas 2008.05.26. 14:44:13

Emberek, ne bántsátok Dávid Lapaj Sándort én is miatta szerettem meg a F1-et. Nem igaz, h már nincs képben és nem ért hozzá, Palik, Czollner meg Wéber (hiába számolgat) a kisujjáig sem érnek, mert nem látják úgy az összefüggésit a sportnak, mint Sándor. Érdemes az Origón elolvasni a kommentjeit.
A közvetítés valóban egy fosparádé volt, nem gondoltam volna, h ilyen dilettantizmust fogok látni a Palik nélkül is. Egyébként nem lett volna annyira szar, ha csak közvetítik a látottakat és nem teszik hozzá a saját gondolataikat. Gyerekek, NEM KELL!

nem várt fordulat 2008.05.26. 14:46:18

Tájfájter: "Amit rtl klub csinál F1 közvetítés címén, az egy haveri alapon összejött futamnézés, odabaszva eléjük egy mikrofonnal, amibe ordíthatnak.
"

No igen, hát kb. valami ilyesmi. Itt a pont.

cgs 2008.05.26. 14:49:19

A Schumacher-Montoya hasonlatból a pályán kívül semmi sem egyezik....
Schumacher SC alatt, vezető pozícióban szaladt bele az előtte megmagyarázhatatlanul fékező lekörözött Montoyába az alagútban.... Az indokolatlanul nagy fékezést a kamerák is rögzítették, de Montoya nem kapott büntetést.
Kimi ugyanott, ugyanúgy járt mint DC csak ő nem ment a falnak.... persze ha falnak megy akkor is elviszi Sutilt csak akkor jóval nagyobb tempóban.
Nem volt jó versenye, valszeg tényleg a beállításokat rontotta el, hideg gumikon volt, megcsúszott.... versenybaleset. Idióta meg az aki mondja.... (Forest után szabadon)

Dallas 2008.05.26. 14:54:21

Én még emlékszem a Dávid-Frankl Róbert közvetítésekre, azok k jók voltak. Dávidon elaludtam, Frankl üvöltözött. Jól kiegészítették egymást.. :) De legalább nem mondtak faszságokat, nem alkottak új szavakat (ráesik a kanyarban), nem csak a rajtrácson szólaltak meg először, észre vették ha sárga zászló volt, stb..

burnsie 2008.05.26. 14:54:58

Nem ez volt az első és az utolsó verseny, ahol baromságokat mondanak.

Lehet nem mond egy futamon csak 5 marhaságot, de az egy 18 futamos idénynél 90 hiba, plusz időmérő.

Nekem ennyi hibát nem engednek meg a munkahelyemen 1 évben. Persze ez mellékes.

Ott volt a bahrein, amit premieren néztem, de láttam a sportklubbon. 2. vagy 3. kör Raikkonen megelőzi Kubicát. Majd 1 kör múlva jön az ismétlés, erre Palik őrjöng, hogy Kubica visszaelőzi Raikkonent. Egyrészt ki volt írva hogy Replay, amit megkérdezhetnek Pozsgaytól hogy mit jelent, és a kép annyira lassan mozgott, nyilván lassítva volt, hogy egy f1-es autó ennyire lassan nem mozog, de hát ezt figyelni kellett volna.

jacks_colon (törölt) 2008.05.26. 15:01:06

Hát ha még az angol ITV közvetítését kellene nézned, hogy hiányozna neked Palik. Ő maga soha nem volt különösebben szimpatikus, mint ahogy senki, aki valaha a magyar bulvárceleb világ része volt, de összességében jól megadta a fílingjét a közvetítésnek. Azt a pár (jópár) hülye beszólását is ellensúlyozni tudta a sport iránti lelkesedése. Ráadásul külön plusz volt, hogy mindig szerepelt egy valódi autóversenyző is a közvetítésben, aki tényleg tudta, mit beszél.
Az itv-n ezzel szemben a közvetítők átlagéletkora úgy 55 év lehet, és nem igazán jön át tőlük a lelkesedés. Pedig még Hamilton is ott versenyzik, aki hazai gyerek, de Palik még így is lelkesebb volt. A leggázabb dolog pedig az, hogy a közvetítők között ott van Martin Brundle, aki a rajt előtt végigjárja a grid-et és minden szembejövőt meginterjúvol. Egyszerűen szar látni, ahogy egy ekkora név mint ő ott szerencsétlenkedik, mint egy rámenős riporter, mindenki próbálja lerázni, de ő csak nyomul, kérdezgeti a sablon kérdéseit, és hallgatja a pár szavas sablon válaszokat. Egyszóval égő és szánalmas. Valahogy az jön le nekem az egészből, hogy csak a "siker-fény-csillogás" részét akarják közvetíteni az egész cirkusznak, maga a verseny és a technikai rész háttérbe szorul. Persze a reklámokról, amikkel megszakítják a közvetítést már ne is beszéljünk.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.05.26. 15:04:35

most éppen nem voltak a topon, de a Wéber&Czollner páros még mindig egy nagyságrenddel elviselhetőbb, mint Palik & Bárki.

zajcev 2008.05.26. 15:06:32

nekem ez a hétvége csúcsa, mert ezen tudok a legjobbat kumni, csak ezen, szeretem a F1-et :)

Nem vagyok fideszes 2008.05.26. 15:09:29

Ha volt már, sry, nem olvastam végig a kommenteket: engem meg az rak a sírba, hogy a többet dumáló/hülyébbik az "intermediate" szót konzekvensen "interméjdiet"-nek ejti, holott az erősen "intermediéjt", esetleg "intermidiéjt"?

Nem vagyok fideszes 2008.05.26. 15:11:43

Egyébként a Palik is egy f@sz, sosem felejtem el, amikor bírta megállapítani, hogy egy Kispolszki kb. egy tonna, "Gyulám" meg nagyokat heherészve, mint Mardel izomból helyeselt, hogy nagyokat benyaljon a főnökének, vagy ő is ennyire setét. Ugyanis egy Kispolszki konkrétan 595 Kg, csak 40%-ot tévedett a két végtelen szakértő autós szakkommentátor.

873ujr3rk 2008.05.26. 15:11:50

"Kifejezetten viccesnek tartom, hogy ő nem csak az adásban lévő képet látja, hanem egy kompjútert is uptodate adatokkal, ráadásul ketten vannak, és amikor a körszámláló sárgára vált, nyilván tudom, hogy valami történt, sárga zászló van. Nos nekik ez általában vagy akkor esik le, amikor mutatják az adott eseményt, vagy úgy jó 20-30 mp múlva.
"

te is lathatod. ha kozben nezed meg arcpiritobb amit csinalnak:

www.formula1.com/services/live_timing/

van mellette kommentar is.

okoska 2008.05.26. 15:11:55

a 7végi közvetítés elérte a negatív csúcsot. egyszerűen nem értem hogy egy ilyen profi csatorna mint az rtl-klub mi a sz..ért enged mikrofon közelbe két ekkore barmot????? a palik sem volt gyenge... de ezek ?!?!?!?!? komolyan mondom mint az oviban. a barátnőm, aki nem ért az f1-hez, kifeküdt a szoba közepén a röhejtől hogy ez a két IQ bajnok mit művel. AKI NEM ÉRT A MOTORSPORTHOZ, AZ NE KÖZVETÍTSEN F1 FUTAMOT. eddig is jobb volt a német rtl-t nézni mint ezeket, de ezek után törjön el a két kezem ha mégegyszer ezt a két fajbarmot nézem.....

Lezuzius 2008.05.26. 15:20:00

Az eddig latottak alapjan valaki + Weber lenne a legidealisabb.
Mondjuk Hajdu B./Gundel szerintem ezt is jobban csinalna.

Es igazan kikuldhetnek oket a helyszinre, nem csak Szujo Zolikat a yacht-ok elott pozoloni.

Dezsőke 2008.05.26. 15:23:40

Ja, Pozsgay a fordításával halálos.
Czollner meg felvette Palik stilúsát. Ha ott van Palik lealázza, ha nincs, akkor meg ő a Palik. brrrr
Wéber Gabi legalább értelmes.
Kimi meg kicsit hülye volt tegnap, sajnáltam Sutilt. Bár valszeg, ha nem kap pofont, akkor is szabyáltalnul veszi be a kanyart. Már tolta a farát az autója. Bár lehet látta a tükörben a Kimikázét :D

W 2008.05.26. 15:28:51

Engem meg az idegesít, hogy a nevek előtt névelőtt használnak. De itt is a többség.

akárki 2008.05.26. 15:32:36

Jesszusom a nagyarcú Frankl Róbert! :o)))))

Na, ha valaki, ő le tudna szoktatni a F1 nézéséről....

Szegény Knézy pedig hótt homály volt a F1-hez, de ő legalább be is vallotta.

Legemlékezetesebb bakija Sumi lábtörésekor volt, amikor Watkins doktort a F1 hivatalos orvosát le watsondoktorozta. :o)))))))))))))))

Grafithuszár 2008.05.26. 15:33:46

Ezen a hétvégén különösen sokat hibáztak a kommentátorok. De nekem még mindig bejön Palik, mert az autókat ugyanúgy összekveri néha, de legalább vicces amikor "Gyulám"-nak szívja a vérét amikor hülyeséget mond pl.: "Vajon miért csúszkál így Massa kocsija? " :). Egyébként én nem tudnám megkülömböztetni Barcihello-t és Button-t mert fogalmam sincs milyen a sisakjuk. Az élmezőny persze megy sisakról, mert gyakran látni őket. (Igaz én nem is vagyok szakkommentátor)

Bergkamp 10 2008.05.26. 15:40:42

A sógoroknál Lauda sosem közvetített, maximum szakértőként nyilatkozik. Az osztrákok kommentátora 1971 óta Heinz Prüller. Vannak akik nem szeretik, de esetleges gyengeségei ellenére is fényévekkel jobb, mint bármelyik magyar nagyokos. Már akkor több évtizedes szakmai múltja volt, amikor Palik még javában ötödölőzött a köztévén.

zsutti · http://www.zsutti.blogspot.com 2008.05.26. 15:47:50

Apám a nagy F-1 és focirajongó a családban és ô már megcsinálta azt, hogy inkább átkapcsolt az osztrák adóra vagy valami másra, csak a nyomorult magyar szakkommentátorok vartyogását ne kelljen hallania. Hozzáteszem, apám semmilyen külföldi nyelvet nem beszél!

varjú 2008.05.26. 15:51:39

Czollner teljesen elpalikosodott, szánalmas hogy próbálják a közvetítést pörgetni a hangerő emeléssel, és marhára fárasztó, hogy az ember folyamatosan hisztizik mint egy fürdőskurva, ha épp rossz kép van, vagy 3mpre kicserélik kör/idő számláló ikont, mert félrenyomtak. Ez van, úgyse tud változtatni rajta, fasznak kell hisztizni nem kiváncsi rá senki sem. Ahogy arra se kiváncsi senki, hogyan bratyiznak, meg szivogatják egymás vérét haverságból vagy arra, hogy ha az egyik szakért valamit a másik meg kijelenti hogy ő ezt már tudja, de könyörgöm, nem neki mondja hanem a nézőknek... valaki szóljon már rájuk...

Pacho · http://pacho.blog.hu 2008.05.26. 15:52:24

Hát nemtom. Én amióta nézem az F1et, a magyar kommentárok közűl a Palik tetszik a legjobban. Az oké, hogy nemért hozzá, de legalább lehet röhögni néha közben az unalmas részeken is. Az gondolom nem sok mindenkit köt le amikor 5 meg 10 mp-es távolságokra mennek egymás mögött az autók és akkor néha van kerékcsere. Ilyenkor én vagy bealszom, vagy próbálok a kommentárból kiszűrni valami értelmeset, ha meg az nincs lehet röhögni a Palik féle hülyeségeken. Oké van akit idegesít, mert beleszorúlt a seggébe a zabszem és nemképes röhögni csak azon ami elé oda van írva, hogy: KABARÉMŰSOR. (Én pl. az utóbbi időben a magyar válogatott meccsekre is úgy ülök be, hogy vicceset fogok látni.) Jó ez mellékes.
Annó amikor Dávid Sándor közvetítette akkor az izgalmas részeken is be lehetett aludni. Jellemző mondat oda-vissza előzéseknél: "Szépen előzte be." kicsúszásnál: "Ő meg kicsúszott." tömegkarambolnál meg: "nahát micsoda ütközés." Nagyon izgalmas volt. Knézy meg aszitte focimeccset közvetít.

Viszont ami Czollnert illeti attól nekem is feláll a hátamon a szőr. De már a hangja is ez a vékonyan magas a végén mégmagasabb röhögésbe áttörő, de elfolytott hang. Az már, hogy mit beszél nemis érdekel néha, mert már ott kicsapja a biztosítékot, amikor nemtudja egy előzésnél hogy sírjon-e, vagy nevessen azon az elmés dolgon amit mondott, mert annyira jó volt szerinte. Wéber még oké lenne, de ez a szerencsétlen ilyenkor full Palikot próbál meg előadni. Félelmetes.

Na a másik dolog ez a Räikonnen imádat, meg ferrári buzulás ami itt folyik. Oké hogy mindenki elfogúlt, mert a Ferrári ilyen meg olyan jó, de ne játsszuk már az eszünket azon, hogy MEGFOGTA. Fogta a faszát, fogta. Gyökér módon belement a másikba, mert elvesztette az uralmat a kocsi felett, ha megfogta volna, az azt jelenti, hogy nem csinál balesetet. Pl. Massa megfogta az autót a kicsúszásánál. Kimi meg símán elmérte a dolgokat és rossz döntést hozott és inkább kiütötte Sutilt, (mert kiaza a Sutil, biztos valaki a hátsó sorból) minthogy nagyobb kárt tegyen a kocsiba. Féreg ember. Eddig bírtam Kimit, de mostmár leírta magát. Ja hogy most a Ferrárisok lelkébe tapostam picit, na hát annyi baj legyen.

Lófasz Hadnagy: és amikor Ross Brawn-ra azt mondják hogy Rossz Bráun? Én azon röhögök, meg Krisztián Klienen annó.

Megint másik a Pozsgay szidása, mert nemtudja mit beszél. Az nemtudja mit jelent szinkrontolmácsolni, aki ezt írja. Az hogy te épp akkor hallod hogy, ...and the tires were wet...yes..i dont know, az azt jelenti, hogy miközben a Pozsgay fordít addig nemhallod amit ők mondanak, csak néhány részletet, amikor levegőt vesz. Az lehet hogy bizonyos dolgokat félrefordít, de itt nincs idő javítani, hanem folytatni kell a darálást. Főleg úgy nehéz, amikor pl. Kubica erős lengyel akcentussal mondjuk a frenetic helyett mondjuk frenztztycka-t mond és akkor dekódolni kell és mondjuk félreérti hogy mit akart mondani. De persze nagyon profi angonos itt mindenki, az nyilvánvaló. Sők mindenhez sokkal jobban értenek.

Összegezve a dolgokat: Az F1 közvetítések nálunk sajnos elég gyengék manapság és ez leginkább a Czollner féle kommentároknak köszönhető, meg a protekciós rendszernek, ahol nem a minőségi kommentárokat veszik meg, hanem nyílván valakinek a valakijét. Ottvan a Léderer mint másik példa, az ugyanez csak fociba, mondjuk ha lehet az egy fokkal rosszabb.

Schumi 2008.05.26. 15:55:01

Wéber vágja a témát de ő is elhülyült Gyuláék mellett, ráadásul selypít de kétség kívül még ő ér valamit azon a szemétdombon. Palik hangszíne jó lenne meg átadja a hangulatot emiatt régen többször megvédtem, hogy ő még ok. De amióta felvette ezt az alázzuk gügyeGyulát élő adásban fél órán át az undorító + a betapad, abszolvál, személygépjárműverseny stb faszságai, azt hiszi vicceset mond de hát nem. GügyeGyula debil hangjától rosszul vagyok a tárgyi tévedeseiről nem is beszélve. Annyira fogalmatlan mint Mezei Dániel volt anno az m1-en, még véletlenül se ismeri fel a pilótákat. Dávid Sándortól elalszik az ember, Héder az idióta mondataival (ő is csak Palik miatt van ott, mert anno együtt amőbáztak vagy mi már nem emlékszem) Gyulai autómániás Balázs szintén katasztrófa, halál unalmas ember az okoskodásaival nem képernyőre való...no comment.

Én évek óta az orf1-en, rtl-en nézem a futamokat, egy kis német gyakorlás és sokkal jobb minden. Nálunk reklám meg minden hülyeség megy. Ott meg 1 órával a verseny előtt helyszíni riportok élőben, boxutca, grid-girl stirölés, a német rtl-en Kai interjúi és negyedórával a start előtt a rendező ország himnusza, pilótaparádé szóval millió dolog amit a magyar közvetítésben nem látni. És a futam után szintén még jó sokat ott maradnak és elemeznek. Szóval ég és föld.

stardust 2008.05.26. 15:56:35

Apróság: Piquet nem "Piké", hanem "Piket", ugyanis nem francia, hanem brazil. Amúgy ezt pl. a futam közben rádióadásokban is lehetett hallani. De a Piquet család nálunk már vagy 22 éve "Piké". Meg "Baricselló".

nem várt fordulat 2008.05.26. 15:56:35

a retekklubnak amúgy az is egy különösen gusztustalan húzása és nem csak a forma 1-ben, amikor kiemelnek valakit, és úgy mondják a "csapatot".

pl: vajon sikerülni fog -e massaéknak ez a hétvége, vagy hamiltonék kerülnek ki győztesen?

vagy: kiderül, hogy ronaldóék lesznek a bajnokok, vagy beckhemék

hát a f***omat, miért nem lehet a csapatnevet mondani?

Schumi 2008.05.26. 15:56:37

Ja és ok aláírom a német rtl-en van közben reklám ami gáz, de ők az egész délutánt az F1-re szánják viszont az osztrák 1-en még ez sincs.

Carnivora (törölt) 2008.05.26. 15:56:38

Pacho 2008.05.26. 15:52:24

Te gyökérarc nem Ferrari buzulás, hanem hozzáértés kérdése ... Kimi egy dologban hibázott az autó beállításainál ez a verseny eleje óta látszott nem véletlenül volt annyival lassabb, mint Massa ... a vasat meg addig tudta uralni egyszer hibázott, akkor visszahozta az orrkúpot vesztette el hibázott mégegyszer, akkor két lehetősége volt bizony, hogy MEGFOGJA gondolom ő sem számolt, hogy Sutilba száll egyenesen, vagy nekivágja a palánknak keresztbeáll, és méf féltucat autó beleszáll aki mögötte jön ...

Feleslegesen írsz ilyen hosszú kommentet, ha hülye vagy hozzá ...

redriot 2008.05.26. 16:00:07

Olyan volt a közvetítés amilyen, nem volt túl jó. WG és CzGy csinálták már ezt sokkal jobban is.

Olyat azért ne írjunk már, hogy Palik jobb volt!!! Jó, engem is zavar, ha huzamosabb ideig összekevernek két pilótát, vagy nagyon máshogy ítélnek meg egy helyzetet mint én. Viszont Paliknak minden mondatán hallani, hogy egy szellemileg és pszichésen leépült ember, vmi hihetetlenül túlméretezett egóval.

Az pedig, hogy vki minden mondatában a saját nyomorúságos pszichiátriai kórképét vetíti ki, jobban zavar, mintha vki egy 3 colos monitoron összekever két 5 pixeles sisakot (mer' ugye ők nem 120 centis LCDn nézik, erről már volt szó más fórumban).

Az a gusztustalan talponállóba/vagy szakmunkásképző kollégiumba illő óberkodás amit előad Palik szegény Czollnernek nem való tévébe. Sőt, kulturember nem beszél így mással, nyilvánosság előtt főként nem.

Lapajnak nagy tisztelője vagyok, de a stílusa már kicsit lassú volt a '90-es évek elején is, és néha rosszul időzítette a 20 éves anekdoták előadását. Nagyon sokat ért az F1-hez, és valószínű hogy anno az átkosban nem lettek volna F1 közvetítések ha ő nincs, de őt ma már inkább csak szakértőnek a stúdióba.

WG szerintem rendben van - igaz vannak gyengébb közvetítései mint pl. tegnap. CzGy-n viszont tényleg megfigyelhetők az elpalikosodás tünetei, jó lenne ha ezt időben észrevenné!

burnsie 2008.05.26. 16:02:48

Egyrészt megfogta... azért is... másrészt meg megváltozott a pontozás, és az is kap 3 plusz pontot aki a legnagyobbat csattan a futam alatt, mint ahogyan az amerikában van, hogy a legtovább élen álló, a leggyorsabb kört futó is kap pontot.

És szerintem a versenybíráknál be kéne perelni az összes palánkot, vagy mit, mert Rosbergnek is hogy nekiment az egyik.

És qrvára unom ezt a "persze mindenki jobban ért hozzá, meg dilettantizmus, meg hasonló semmitmondó" dumát.
Annyira nehéz elképzelni hogy valaki tudja azt hogy mi is történik egy 58:42 vagy egy 51:49 brake bias beállításnál, vagy a, áhh nem is folytatom...

Pacho · http://pacho.blog.hu 2008.05.26. 16:05:08

Carnivora: tudtam, hogy egy rajongó befog szólni, viseld el hogy ilyen féreg versenyzőnek drukkolsz és azonosúlj vele.:) Istenítsed csak Kimit, hogy milyen profi volt. Ha meg csak indulatból tudsz írni, akkor inkább ne tedd. Csók.

Dallas 2008.05.26. 16:05:24

Pacho:
"inkább kiütötte Sutilt, (mert kiaza a Sutil, biztos valaki a hátsó sorból) minthogy nagyobb kárt tegyen a kocsiba. Féreg ember. Eddig bírtam Kimit, de mostmár leírta magát."

Te aztán k nagy fan lehetsz, ha valki egy elbaltázott előzés miat leírja magát+féreg ember.
Mér nem mész innen francba, ha ekkora hozzá nem értő, ostoba faszkalap vagy?

sanyi 2008.05.26. 16:06:34

Egyébként a minimális tömeg 605 kg pilótával, hűtőfolyadékkal, mindenféle olajokkal együtt. Ezt a tömeget mérlegelésnél el kell érni. Erre jön a plusz üzemanyag mennyiség. Szóval a 700 kg helytálló. A ferrari motor teljesítménye olyan 780-800 Le. Az idény elején cseréltek egy csomó alkatrészt, melyek a forgattyúsművet alkotják. Mindezt azért cserélték erősebbekre, hogy a kipufogó és szívórendszer további szabad fejlesztésével tovább növelhessék a nyomaték leadást, mivel a fordulatszám maximalizált.
FERRARI!!!

Dallas 2008.05.26. 16:08:29

Jahh és Pacho, nem egy rajongó szól be neked, hanem egy hozzáértő átlag ember egy hozzá nem értő átlag hülyének.

Pacho · http://pacho.blog.hu 2008.05.26. 16:08:40

Hehe látom bedurrant a Ferrarisok agya ahogy a kis kedvencüket picit megszólja valaki. Gogo.:)

Pacho · http://pacho.blog.hu 2008.05.26. 16:10:30

Dallas: te nagyon hozzáértő teee.:) Megbántódtál? Ne tedd. Inkább vedd észre, hogy direkt baszogatom a Ferrarisokat mert utálom őket. :D Nagyon szakértő.

Carnivora (törölt) 2008.05.26. 16:11:52

Pacho 2008.05.26. 16:05:08

Te tényleg ennyire debil vagy? olvassd már el mégegyszer gyökér. Kimi elbaszta , de nem ott ahol te gondolod balf*sz, hanem a verseny előtt már az autó beállításaival ...

Még egyszer megkérdezem szerinted mi a jobb választás egy auót vagy eltalálsz vagy nem, vagy tuti kiütsz 5-6 másikat aki mögötted jön?

Pacho · http://pacho.blog.hu 2008.05.26. 16:13:19

Carnivora: értelek én, de nemveszed észre, hogy direkt a Ferrarisokat baszogatom? Vedd már észre na. Hát milyen dolog ez már.

burnsie 2008.05.26. 16:13:42

Még mindig van faszkalap a világon, aki el nem tudja képzelni, hogy nem imádatból van az embernek kedvence, hanem abból, ahogyan vezet!

Igen érdekes, emiatt bírom a Raikkonen gyereket, mert nem egy autóversenyzésisikolában betanított műmájer, akinek 3 évig okjtatták, hogy mi a gáz és fék, és 5 évet pazarolt arra, hogy a fotósok előtt hogyan kell csillogni. Hanem ment és gokartozott önerőből vagy 18 évet, aztán azt mondták Te kipróbálod az F1-et, bár nem lehetne, ő meg bevállalata.

És a gáz, hogy utána nem lesz kedvencem, mert még Alonso a nem versenyiskolás, a többi már tenyészet. Kösz, abból meg nem kell.

Pacho · http://pacho.blog.hu 2008.05.26. 16:14:58

De amúgy rendesen felhúzzátok magatokat és ez már valami. Ilyen egy igazi elfogúlt Kimi rajongó. Mondjuk azt nemértem hogylehet egy ilyen szar csaló csapatnak szurkolni. De ez a ti dolgotok. Én jókat derülök ezen.

Pacho · http://pacho.blog.hu 2008.05.26. 16:19:43

burnsie: látom te is félreértetted a dolgot, énis bírom ahogy Kimi vezet, ellenben a ferrarit mint csapat utálom, ahogy a rajongóit is. Ennyi. Tudtam, hogy pár embernél kifogja csapni a biztosítékot ha picit szidom a versenyzőjüket. De hogy miért kell káromkodni, na azt nemértem. De nyílván ilyen az igazi Ferraridrukker.

jup 2008.05.26. 16:20:04

Palikot szerintem a Wéberrel kellene kipróbálni. Gyula nem visítana idiótán és hiányában Palik se őt alázná folyton. Gyulában még azt utálom a súlyos tévedésein kívül, hogy egy szurkoló mondhat ilyeneket: uhhhh, jujjj meg aztaaaa de egy kommentátor nem! A hangszíne is borzalmas. És az már tényleg a legalja amikor az ismétlésre, lassításra kiabál jéééézussoomm mi történt megint juuuj...Ja meg a szabályokkal is illene tisztában lenni, az az "Alonso nem érdekes úgyis megbüntetik" duma te jó ég...
Palik szókincséből meg örökre törölni kellene a betapad, ráesik, beelőz, abszolvál, személygépjárműverseny stb. szavakat...

redriot 2008.05.26. 16:20:06

"azt nemértem hogylehet egy ilyen szar csaló csapatnak szurkolni"

:DDDD Tíz-tizenkét éve még tényleg a Ferrari volt a legcsíterebb, de azóta azért más idők járnak, a többieket sem kell félteni.

burnsie 2008.05.26. 16:21:24

Bár nem vagy konzekvens, mert először Ferrarit utálsz, aztán már a Raikkonen fanokat is, akkor itt a te feketelistád: szemezgess:

1950  Alberto Ascari
1950  Clemente Biondetti
1950  Dorino Serafini
1950  Raymond Sommer
1950  Luigi Villoresi
1950  Peter Whitehead
1951  Alberto Ascari
1951  Rudi Fischer
1951  José Froilán González
1951  Chico Landi
1951  Reg Parnell
1951  Piero Taruffi
1951  Luigi Villoresi
1951  Peter Whitehead
1952  Alberto Ascari
1952  Piero Carini
1952  Franco Comotti
1952  Nino Farina
1952  Rudi Fischer
1952  Peter Hirt
1952  Roger Laurent
1952  Louis Rosier
1952  Roy Salvadori
1952  Rudolf Schoeller
1952  Andre Simon
1952  Hans von Stuck
1952  Piero Taruffi
1952  Charles de Tornaco
1952  Maurice Trintignant
1952  Luigi Villoresi
1952  Peter Whitehead
1953  Kurt Adolff
1953  Alberto Ascari
1953  Piero Carini
1953  Nino Farina
1953  Mike Hawthorn
1953  Peter Hirt
1953  Umberto Maglioli
1953  Louis Rosier
1953  Jacques Swaters
1953  Max de Terra
1953  Charles de Tornaco
1953  Luigi Villoresi
1954  Alberto Ascari
1954  Nino Farina
1954  José Froilán González
1954  Mike Hawthorn
1954  Umberto Maglioli
1954  Robert Manzon
1954  Reg Parnell
1954  Louis Rosier
1954  Jacques Swaters
1954  Piero Taruffi
1954  Maurice Trintignant
1955  Eugenio Castellotti
1955  Johnny Claes
1955  Nino Farina
1955  Paul Frère
1955  José Froilán González
1955  Mike Hawthorn
1955  Umberto Maglioli
1955  Harry Schell
1955  Piero Taruffi
1955  Maurice Trintignant
1955  Luigi Villoresi
1956  Eugenio Castellotti
1956  Peter Collins
1956  Juan Manuel Fangio
1956  Paul Frère
1956  Olivier Gendebien
1956  Luigi Musso
1956  André Pilette
1956  Alfonso de Portago
1956  Giorgio Scarlatti
1956  Wolfgang von Trips
1957  Eugenio Castellotti
1957  Peter Collins
1957  José Froilán González
1957  Mike Hawthorn
1957  Luigi Musso
1957  Cesare Perdisa
1957  Alfonso de Portago
1957  Alessandro de Tomaso
1957  Maurice Trintignant
1957  Wolfgang von Trips
1958  Peter Collins
1958  Olivier Gendebien
1958  Mike Hawthorn
1958  Phil Hill
1958  Luigi Musso
1958  Wolfgang von Trips
1959  Cliff Allison
1959  Jean Behra
1959  Tony Brooks
1959  Olivier Gendebien
1959  Dan Gurney
1959  Phil Hill
1959  Wolfgang von Trips
1960  Cliff Allison
1960  Richie Ginther
1960  José Froilán González
1960  Phil Hill
1960  Willy Mairesse
1960  Wolfgang von Trips
1961  Giancarlo Baghetti
1961  Olivier Gendebien
1961  Richie Ginther
1961  Phil Hill
1961  Willy Mairesse
1961  Ricardo Rodriguez
1961  Wolfgang von Trips
1962  Giancarlo Baghetti
1962  Lorenzo Bandini
1962  Phil Hill
1962  Willy Mairesse
1962  Ricardo Rodriguez
1963  Lorenzo Bandini
1963  Willy Mairesse
1963  Ludovico Scarfiotti
1963  John Surtees
1964  Lorenzo Bandini
1964  Pedro Rodriguez
1964  Ludovico Scarfiotti
1964  John Surtees
1965  Lorenzo Bandini
1965  Bob Bondurant
1965  Pedro Rodriguez
1965  Ludovico Scarfiotti
1965  John Surtees
1965  Nino Vaccarella
1966  Giancarlo Baghetti
1966  Lorenzo Bandini
1966  Mike Parkes
1966  Ludovico Scarfiotti
1966  John Surtees
1967  Chris Amon
1967  Lorenzo Bandini
1967  Mike Parkes
1967  Ludovico Scarfiotti
1967  Jonathan Williams
1968  Chris Amon
1968  Derek Bell
1968  Andrea de Adamich
1968  Jacky Ickx
1969  Chris Amon
1969  Ernesto Brambilla
1969  Pedro Rodriguez
1970  Ignazio Giunti
1970  Jacky Ickx
1970  Clay Regazzoni
1971  Mario Andretti
1971  Jacky Ickx
1971  Clay Regazzoni
1972  Mario Andretti
1972  Nanni Galli
1972  Jacky Ickx
1972  Arturo Merzario
1972  Clay Regazzoni
1973  Jacky Ickx
1973  Arturo Merzario
1974  Niki Lauda
1974  Clay Regazzoni
1975  Niki Lauda
1975  Clay Regazzoni
1976  Niki Lauda
1976  Clay Regazzoni
1976  Carlos Reutemann
1977  Niki Lauda
1977  Carlos Reutemann
1977  Gilles Villeneuve
1978  Carlos Reutemann
1978  Gilles Villeneuve
1979  Jody Scheckter
1979  Gilles Villeneuve
1980  Jody Scheckter
1980  Gilles Villeneuve
1981  Didier Pironi
1981  Gilles Villeneuve
1982  Mario Andretti
1982  Didier Pironi
1982  Patrick Tambay
1982  Gilles Villeneuve
1983  René Arnoux
1983  Patrick Tambay
1984  Michele Alboreto
1984  René Arnoux
1985  Michele Alboreto
1985  René Arnoux
1985  Stefan Johansson
1986  Michele Alboreto
1986  Stefan Johansson
1987  Michele Alboreto
1987  Gerhard Berger
1988  Michele Alboreto
1988  Gerhard Berger
1989  Gerhard Berger
1989  Nigel Mansell
1990  Nigel Mansell
1990  Alain Prost
1991  Jean Alesi
1991  Gianni Morbidelli
1991  Alain Prost
1992  Jean Alesi
1992  Ivan Capelli
1992  Nicola Larini
1993  Jean Alesi
1993  Gerhard Berger
1994  Jean Alesi
1994  Gerhard Berger
1994  Nicola Larini
1995  Jean Alesi
1995  Gerhard Berger
1996  Eddie Irvine
1996  Michael Schumacher
1997  Eddie Irvine
1997  Michael Schumacher
1998  Eddie Irvine
1998  Michael Schumacher
1999  Eddie Irvine
1999  Mika Salo
1999  Michael Schumacher
2000  Rubens Barrichello
2000  Michael Schumacher
2001  Rubens Barrichello
2001  Michael Schumacher
2002  Rubens Barrichello
2002  Michael Schumacher
2003  Rubens Barrichello
2003  Michael Schumacher
2004  Rubens Barrichello
2004  Michael Schumacher
2005  Rubens Barrichello
2005  Michael Schumacher
2006  Felipe Massa
2006  Michael Schumacher
2007  Felipe Massa
2007  Kimi Räikkönen
2008  Felipe Massa
2008  Kimi Räikkönen

Carnivora (törölt) 2008.05.26. 16:21:49

"A fékeim hidegek voltak, a hátsók blokkoltak, és volt ott egy hupli a pályán. Sajnos beleütköztem, ami szomorú, mert nem gyakran versenyezhet pontokért. Sajnálom, de nem tudtam mit csinálni" - kért bocsánatot később Raikkönen.

"Ott próbáltam megelőzni Heidfeldet, ahol nem lehet, persze Monacóban sehol sem lehet. Vagyis az én hibám volt" - idézte a kétszeres bajnokot az autosport.com.

Ennyi ezért nagy pilóták elismerik, ha hibáznak.

Carnivora (törölt) 2008.05.26. 16:23:05

Pacho 2008.05.26. 16:14:58

Nem tudom, úgy emlékszem McLaren-Mercedes nevű csapatot zároltak tavaly pl. csalásért ... :P

burnsie 2008.05.26. 16:23:22

Nem vagyok ferraridrukker, nem érdekel a csapat, bár emiatt már sokan megszóltak, hogy nem egy emberen múlik.
De te sem értetted meg, amit mondani akartam.. mindegy.

Tőlem akár a Force India is lehetne vb.

Hja, hopsz, abban is felláli motor van???:-)

sanyi 2008.05.26. 16:23:22

Kimi sajnos Ausztráliában is csinált egy hideg gumi, fék kombós kicsúszást.De a ő a robot aki majdnem úgy vezet, mint ha egy számítógép vezetne. Persze a pontosságra gondoltam. Mérsékelt, mindig uralkodik magán. Szóval olyan észak-európai.

Dallas 2008.05.26. 16:25:37

Pacho, te tényleg debil vagy.. :)
Én nem vagyok Ferrari fan, te szerencsétlen!! Csak próbáltam a sötétségbe egy kis fényt csempészni és elmondani, h rosszul látod a dolgot, de mindhiába. Most aztán jól felhúztad a Ferrarisokat kis humorherold.. :) Ez ám a nem semmi..
Na, most, h jól kiröhögtük magunkat ezen az évszázad poénján, mindjárt el is mehetsz innen a picsába.

sanyi 2008.05.26. 16:27:40

Ez a két szerencsétlen riporter attól hogy széria kocsikat vezetnek, lehúzhatnának egy ötöst a Műegyetemen. Talán kevesseb baromságot mondanának. Illetve ha nem háttal néznék a közvetítést és megoldanák a színvakság témáját, akkor nem beszélnének annyi baromságot.

isti77 2008.05.26. 16:28:13

Lehet, hogy kicsit off, de Frankl keresztneve nem András volt véletlenül?
Még mindig emlékszem a jellegzetes kiejtésére: Nájdzsl Menszl. Jellegzetes nyögései (aa....aa... ez magyarul inkább "ö" akart lenni), amikor a szavakat kereste, szintén feledhetetlenek. Persze, Angliában él, tudom, azért volt ilyen a kiejtése.
... de akkor a Jordan-t miért ejtette kemény "j"-vel (ahogy írjuk) ?

burnsie 2008.05.26. 16:28:58

Azon gondolkoztam, hogy amikor a Palik család megy mondjuk vásárolni, akkor mondja otthon Anikó, hogy Te Laci elmegyünk vásárolni.
Erre Palik mindjárt, csak kiállok, és bemelegítem a gumikat.

Ez reális elképzelés?

Nem vagyok fideszes 2008.05.26. 16:31:20

burnsie:

Vagy:

Anikó, hogy Te Laci, dugjunk már egy jót!
Erre Palik mindjárt, csak kiállok, és bemelegítem a gumikat. :-D

Pacho · http://pacho.blog.hu 2008.05.26. 16:31:44

Carnivora: az a csalás dolog elég véleményes volt remélem te is belátod. Ahogy idén is furcsa módon már kiszvárgott pár olyan dolog a Ferrarinál aminek nem kellett volna. Nekem erről olyan dolog jut eszembe, amiről egy autós blogban nemillik dumálni, mert aktuálpolitika és nemszeretném idekeverni. De az mégsem való, hogy ha egy csapaton belűl valaki kiad infót, akkor az a bűnös aki megveszi. Ennyi erővel, ha én lennék a Ferrari mindenkinek eladnám az összes tervemet ami fejlesztés alatt áll, jó pénzért, majd amikor valaki felhasználja őket, akkor beperelem őket és kilesznek zárva, így persze könnyű megnyerni akármilyen bajnokságot.

Dallas 2008.05.26. 16:31:49

Isti, respect András volt. Én spec szétröhögtem magam rajta, de láttam, h valaki utálta. Izlések és pofonok.. Mansellt tényleg így ejtette.. :))

Carnivora (törölt) 2008.05.26. 16:32:04

Én Kimi fan vagyok az tény viszont elismerem, ha v.miben hibázik mivel nem Isten hibázhat. A Ferrarit sosem szerettem annyiban örültem, hogy eljött a McLaren-től, hogy így végre világbajnok is lehetett, mert a Ferrarit lehet utálni, de a legprofibb - legmegbízhatóbb - leprecízebb csapat ... ez van meglepő , mert alapvetően az is egy olasz szar egy nagy fiat :D .

A McLarent anno a német nagydíjnál utáltam meg végleg, amikor Kimi autója az első helyről, azért rohadt le, mert egy szerelő nem jól húzott meg egy csavart ...

Sutil meg így járt verseny közben megesik ... így is víritott egyet bizonyára számolnak majd vele, mert német versenyző esélye van bekerülni nagyobb csapatba később.
Kimi már világbajnoki esélyeket is bukott , mikor versenyen hol a kis Schumák, hol Montoya patintotta ki anno ...

Kimi Toyota-nal, Renault-nál, Red Bull stb. versenyezne, akkor is neki drukkolnék. Ezen a hétvégén nem volt a toppon elcseszte, de viszonylag jól hozta ki azt is a fél mezőnyt is ledarálhatta volna annál a pontnál, ha keresztbefordulva szétszáll a palánkon nem csupán Sutilt ...

Pacho · http://pacho.blog.hu 2008.05.26. 16:33:46

Dallas: addig ne nevezz sötétnek amíg nemtudsz két mondatot úgy leírni hogy ne legyen benne indulat és káromkodás.

Carnivora (törölt) 2008.05.26. 16:33:58

Pacho 2008.05.26. 16:31:44

Mivel a McLaren jópár éve nem volt képes normális autót építeni lásd. szegény Mika végső szenvedései, majd Kimi állandó lerohadásai tavaly pedig hirtelen a semmiből elővirítottak egy erőgépet, aztán kiderült honnan jött az isteni sugallat. Ennyi.

Adamfark 2008.05.26. 16:36:05

Szerintem is gusztustalan volt az amit tegnap Raikkönennel.
Senkinek nem tünt fel, hogy Raikkönen pontosan ott dobta el a vasat, ahol Coulthard. Nem lehet, hogy valami "ördögi furfang" miatt ott tényleg van egy hupli? Mert ha igen, akkor senkinek esélye sincs a tetején megfogni az autót, mert ha egy negatív gyorsulású helyen akarsz teliféket nyomni, akkor amikor az autó visszaér a talajra +G-kkel, akkor a kerekek autómatikusan leblokkolnak. Raikkönen (vagy a fékrendszere) azért FOGTA MEG, mert nem fordult neki egyből a falnak, mint ahogy Coulthard. Ellenben a lassuláshoz ilyenkor már több idő kell, mert minimum 1 mp-el megnő a fékút. Valószínüleg pont azon a ponton van az útegyenetlenség, ahol legkésőbb lehet fékezni, ahhoz, hogy bevehető legyen a kanyar. Ezért biztos azhogy Sutil is elrontotta a kanyart, mert ezek szerint Ő még később fékezett, és annyira le kellett lassítania, hogy csúszva, rossz helyről is be tudja venni a kanyart. Ha nem rontja el a kanyart, akkor valószínüleg mind a ketten megússzák. Tehát szerintem mind a kettejük hibája kellett a balesethez, de természetesen a felelősség Raikkönent terheli, mivel Ő volt hátul. Ezzel együtt igazságtalannak érzem az ilyen jellegű kirohanásokat.
Nem ehhez vagyok hozzászokva Wéber Gábortól. Azt, hogy Gyulám egy marha, már régen tudjuk. Gyulám akkor értékelhető, amikor Palikkal előadják a Hacsek ls Sajó paródiát. Mert Palik osztja ám, és persze Gyulám marhasága jó alany erre. Ugyanakkor Gyulám "főkommentátornak" kritikán aluli. Néhe azt is nehéz elhinni, hogy nem az előző futamot nézi felvételről.
Elhiszem, hogy bonyolult egyszerre nézni az időket, meg a versenyt is, de akkor miért nem osztoznak meg. Wéber abban jó, hogy naggyából tisztában van a dolgoknak a stratégiai, technikai hátterével. Neki csak erre kellene koncentrálni. 1szer-1szer értő, érdekes meglátásokkal színesíteni. Palikkal kéne összeültetni, mert az Ő marhaságai lelkesedése, pesties "tájszólása" szerintem sosem árt. Azt mondanám, hogy szórakoztató. Gyulámat meg el kellene felejteni, mert amíg azt sem tudja elmondani, amit a "képernőn" lát, addig minek ül oda. Palik legalább beismeri, ha marha, és saját magával is tud irónikus lenni....

01 2008.05.26. 16:36:28

Azt mikor érem meg, hogy amikor megy 2 autó és a kanyar előtt az első lassít, a hátsó nyilvánvalóan később ér a kanyarhoz szóval ő még gyors miközben az első már fékezési pontnál van, így persze úgy tűnik a hátsó tűnik gyorsabbnak. Na szóval ezt a szitut mikor dolgozzák fel agyilag a kommentátorok? És akkor nem vísitanának, hogy úristeeen mennyivel gyorsabb a hátsó autó mindjárt megelőzi!!! Aztán jön az egyenes és máris visszaáll a kanyar előtti különbség a 2 kocsi között. Akkor meg hebegnek okosan "áá nem nem mégse annyira erős, biztos több a benzin benne"

:DD

Lelina 2008.05.26. 16:37:22

Könyörgöm, Palikot semmiképp ne!!!!! Az nem F1-közvetítés, hogy folyamatosan olyan hülyeségeket mond mint pl. versenyszemélygépjármű és egyéb baromságok. Ha meg nem ez megy, akkor "Gyulám" teljes lealázása, hülyeként kezelése... Szerintem még Wéber a legjobb. Közel sem annyira idióta, mint Palik, és nem olyan bugyuta, mint Gyulám.
Egyszer végre lenne valaki, aki nem keveri össze a pilótákat... (Nem engedik el Barichellot...áááá). Ezzel gyakorlatilag élvezhetetlenné teszik a közvetítést!!!!

"Kedvenc szösszenetem a múltból: Palik: (kiabál) "És Schumacher jön be a boxba!!!!!!...ja nem, Barichello jön ki..." Anyám! :)

Pacho · http://pacho.blog.hu 2008.05.26. 16:37:36

Carnivora: én nem is mondtam, hogy nem vették meg, mert tény hogy igen. Nade azt valaki el is adta.

Pacho · http://pacho.blog.hu 2008.05.26. 16:41:35

01: azt ma is bemondták, hogy az előző versenyen láthattuk hogy Fisichella autója az egyenesekben gyors, csak a kanyarokban utol lehet érni.:D

grigorij (törölt) 2008.05.26. 16:43:42

Az, hogy nem "látják", még érthető lenne, hiszen egy liftben ülnek és 30 centis monitort + a számítógépet bámulják...
De!
Ettől még visszataszító, hányingert keltő barmok mindannyian!
A "legjobbmagyarautóversenyző" Palik, a bambafasz "gyulám", akinek a húha dumájától a falra mászok, a eladhatatlan Automotor zseni főszerkje, a szőrtelen minimanó szuperverzsenző szimulátor világbajnok Gabika és végül az üzleti élet nagyja, Barnus... 5 golyó!
Évek óta basszák el kedven sportom élvezését!

Dallas 2008.05.26. 16:43:58

Pacho, ki is mondta, h "féreg"?
Mindegy, hagyjuk, csak irritálnak a hülyék.. Na basszus, megint egy csúnya a szó..:)

Carnivora: Abszolúte egyet értek veled! Amit Mikával (kedvencem) és Kimivel csináltak a McLarennél az annyira felháborított(+ Ron Dennis hozzá nem értése, már ami a pilótakérdést illeti, gondolok itt Alonsóra) hogy mára Ferrari drukker lettem, ami pár éve elképzelhetetlen volt.

Carnivora (törölt) 2008.05.26. 16:44:25

Pacho 2008.05.26. 16:41:35

A legtöbb verseny nem ilyen izgalmas, mint ez a monacói főleg így esőben :) ezzel próbálják feldobni, hogy a köznép , úgy érezze v.mi izgi is lesz :D

Nekem a kedvencem az ezen kívül, amikor még van mondjuk 10 kör, és mondjuk kurvára esélye sincsen utólérni az egyik versenyzőnek a másikat ezek meg azon izgulnak, hogy 5-6 körön belül belefére az előzés ...

encigirle 2008.05.26. 16:44:39

és az milyen volt, hogy "raikönnen már körök óta lilában van" :-)

(juszt sem magyrázom meg mit jelet) :-)

01 2008.05.26. 16:45:17

De tényleg nem röhej? Üvöltenek mint a sakál, hogy mennyire megérkezett a hátsó, aztán mikor az első már kiér a kanyarból és padlózik közben a hátsó még javában kanyarodik tehát visszaáll a különbség akkor meg néznek nagy csodálkozva áhh mégse olyan gyors a hátsó pedig úgy tűnt...Istenem és ezt minden alkalommal eljátszák...wáááá

Uracska 2008.05.26. 16:46:29

Felőlem akár Anettka is közvetítheti a futamokat csak Paliktól mentsen meg az Isten.Esküszöm Palik a világ hülyéje.Megbolondulok olyan marhaságokat beszél állandóan.

Lelina 2008.05.26. 16:48:43

01: Ez a másik "kedvencem".

A kanyarban utóléri, de aztán nagyooooon elnyúúúúúlik. Nyúlik a rossebb! :)

encigirle 2008.05.26. 16:50:39

És az a rész hogy tetszett, hogy:

- zárt boxutca már meg kellett volna változtatni ezt a szabályt
- Jééé Alonsoék mégsem kaptak büntetést, lehet hogy megváltoztatták a szabályt?

:-D

Pacho · http://pacho.blog.hu 2008.05.26. 16:54:22

Dallas Dallas nahát, nemtudtam hogy a féreg csúnya szó, legfőképp hogy nem rád értettem, viszont te sértődtél meg, viszont hogy hazudozol is. Hát az aztán nemszép. Viszont ezekután kár osztani az igazságot remélem belátod.

idézet: "Én nem vagyok Ferrari fan, te szerencsétlen!!" "hogy mára Ferrari drukker lettem"

Igazi jellem vagy. Igazán büszke lehetsz magadra. Kis érdekrajongó. Ahol nem megy, azt ottkell hagyni és a jól menő csapatnak kell szurkolni. Az ilyen rajongót mindenhol utálják. Tőled azt is eltudnám képzelni, hogyha Fradidrukker lennél, átmész Újpestinek, mert azoknál jobban fut a szekér. Persze nyílván utálod a focit is. Hah. Te kis áruló senki. Nekem innen te ne próbálj meg magyarázni, mert kiröhöglek.:) Káromkodsz, érdekszövetséget kötsz, utasítasz, ellentmondasz magadnak, hazudsz. Szép.

Adamfark 2008.05.26. 16:58:25

Jup:
Palikban pont az a jó, hogy ilyen marhaságokat beszél. Szerintem ez feldobja a versenyt. Tetszik, hogy nem veszi magát komolyan. Belegondolva, hogy mi lenne akkor, ha nem lennének a marhaságai, akkor akár Dávid Sanci is közvetíthetne. Akkor viszont egy unalmasabb versenyen még a legelvakultabb F1 rajongók is heveny horkolásban törnének ki...
Szerintem neki jó ez a "studióban ülök, és hallatlan tapasztalattal átlátom az F1 hangulatát, és sztorizgatok" stílus.
A közvetítésről meg általában:
Nyugaton sincs ennél jobb helyzet. Múltkor - sajnos a nevére már nem emlékszem, de azt hiszem Ross Brawn - egy F1-es guru nem tudott elmenni az aktuális versenyre, és az ITV közvetítését nézte végig. És rájött, hogy mennyire semmi nem jön át egy ilyen közvetítés alkalmával. A csapatoknak annyi infó áll rendelkezésére, az irányító állásban, hogy szinte minden stratégiát ki tudnak belőle olvasni.
Akinek van lehetősége hogy menet közben kövesse a livetimingot az F1.com-on, az egy picit beleláthat az infókba, de még valószínüleg ez is csak a felszínt kapirgálja.

Pacho · http://pacho.blog.hu 2008.05.26. 17:00:02

Carnivora: azvolt a jó, már nemis tudom melyik versenyen, mert szenilis vagyok már, de valami 35 mp előnye volt a srácnak az élen és volt még 10 kör hátra, és másfél másodperceket kezdett el faragni a második helyezett aki mögött 3 mp-re volt a harmadik. És akkor elkezdtek matekozni, hogyha körönként 2,5 mp-et hoz akkor 10 körön belül, 5 mp-re lesz és ott már kitudja mi történhet még.

Amúgy meg téma on: Az első versenyt muteolva, zenei aláfestéssel néztem meg. Egész érdekes élmény.

Schumi 2008.05.26. 17:00:51

Olyan is volt, hogy Gyulánk vísitja 1:38 a leggyorsabb kör közben meg már rég 1:32-es időket mentek...
Meg hogy a rajtszám, sisakfestés, autó tetején lévő jelzés alapján képtelenek felismerni ki kicsoda, elképesztően szánalmas.
Még egy gyöngyszem: amikor Kimi megkapta az áthajtásos büntetést és Gyula csodálkozott hogy 4. helyre jött vissza nem értette pedig ő megmondta hogy mezőny vége lesz...ekkora idiótát Istenem. Sőt még okoskodott hogy Monaco-ban csak 60-nal lehet menni a boxban szegény azt már nem bírta feldolgozni, hogy azért annyit nem veszt Kimi ezzel időben és igen Monacoban csak 60-nal szabad, de rövidebb is sokkal a boxutca mint máshol. Annyira ostoba szegényem...

jup 2008.05.26. 17:04:18

Adamfark: nem, Palikban ez rettentően szánalmas. Ne legyen nyelvújító, ne beszéljen "trendiül". A hangszínét, lelkesedését bírom mert feldobja a közvetítést, átjön a feeling és nem alszok be egy unalmasabb, eseménytelenebb versenyen se, de ne beszéljen faszságokat! Abszolválni és társai...

Shag_Beckur 2008.05.26. 17:07:08

Észre kéne venni, hogy a kereskedelmi TV-knek nem érdeke színvonalas műsort készíteni. Miért? Azért, hogy otthon a buta ember is okosnak érezhesse magát. "Néddmá asszony, ez a hülye még ezt se tudja!! Hátilyet, miért ültetnek ilyet oda, ezt még én is tudom!!".

Nézzétek meg a vetélkedőket, a délutáni betelefonálós játékokat, az SMS küldős Forma1-es játékokat. Bárgyú, minden mélyebb gondolatot nélkülöző tömegbutító termékek.

Nem cél okos emberek nevelése. A butítás a lényeg. Ha okos vagy, nem hat rád a fogyasztói társadalom "még ezt is vedd meg", "ettől trendi leszel" üzenete.

Buta emberek kellenek. Buták, akik azt hiszik, okosak. Hiszen az ilyen ember irányítható, de mivel okosnak hiszi magát meg se kérdőjelezi a saját indítékait. Buta emberek kellenek, akik 200-300 Ft + ÁFÁért betelefonálnak, SMSben szavaznak a Naplóban, kaphatóak a reklámokra.

Irányítható néptömeg kell. És ez csak abban az esetben érhető el, ha az a tömeg nem gondolkozik, illetve megerősítést nyer abban, hogy ő "okos".

[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2008.05.26. 17:09:30

hajdú b. istvánt forma1-et közvetíteni!

Carnivora (törölt) 2008.05.26. 17:14:17

Bamugartner Zsóti kéne :D imádtam a szakértői megnyilvánulásait anno :D:D:D

stonepeg 2008.05.26. 17:21:17

Gyerekkoromban csináltuk focimeccsnél (akkor még néztem), hogy levettük a TV-n a Vitray hangját és a Sokol rádión Szepesit hallgattuk.
A F1-et - sajnos - nem közvetíti a rádió... :-(

Kenseth 2008.05.26. 17:36:46

talán a legidegesítőbb, hogy nem értik a biztonsági-autó-alatt-bezár-a-boxutca szabályt, a célját, az értelmét, a különbséget a boxutca be- és kijárata között és ezért CzGy mindig a szabály megváltoztatááért küzd, pedig csak utána kellene nézni, hogy ti.:
a biztonsági autó pályára küldésétől a mezőny összegyűjtéséig folyamatosan zárva van a boxutca BEjárata (nem lehet BEhajtani a boxba), ennek megsértéséért 10sec stop&go,
amíg a biztonsági autó és a mezőny elhalad a box előtt, addig zárva van a KIjárat (nem lehet KIhajtani a boxból), ennek megszegéséért a versenyzőt kizárják

és amúgy mindkettő teljesen jó szabály, csak fel kéne fogni, hogy mi vele a szabályalkotó célja (ti. hogy a SC beküldése után egyből boxba hajtó autók ne száguldozzanak a pályán a mezőny után, vagyis csak az menjen ki, akinek benzin/defekt miatt feltétlen szükséges, illetve
hogy a pályán levők ne keveredjenek a boxból kihajtókkal)

eddig csak a rossz képminőség miatt nem a neten néztem a Forma-1-et, de a tegnapi nap után komolyan elgondolkodtam, hogy talán mégis érdemes lenne váltani, a következő hasonló teljesítmény után biztos, hogy nincs több rtlklub

Vég Béla 2008.05.26. 17:37:30

Nem tudom pontosan idézni, de a végén valami ilyesmitvel zárt Héber Barna:
-.... vala.
-Raikonnen-nek meg marad a Kalevala!

Ennyire gyökér hogy lehet valaki???
Édes Istenem!

AP (törölt) 2008.05.26. 17:46:17

Ki vezette a Safety Cart?
Azért ő se lehett könnyű helyzetben, a bivalyerős mercivel szakadó esőben azokban a visszafordítókban.. Mekkora ciki lenne, ha megúszik a vízen és odaveri valahova!
Volt már safetycarcrash ever in f1?

Pelthar 2008.05.26. 17:58:49

Wéber Gáborral nekem általában nincs gondom, egyébként is helye van ott, pályaautósként nem ügyetlen, pedig már nem fiatal. Idén először részt vehetett a Seat Leon Eurocup első futamán (Ez a kupa a WTCC másodosztályának is tekinthető, pl innen került oda Huff és Terting, olyan mint a F1-nek a GP2).

A 16. helyről rajtolva lett 3. az egyik futamon, mellékesen a 2. legjobb köridőt futva, és miután szabad lett előtte az út, utána folyamatosan közelítette az élmezőnyt is, csak közben vége lett a versenynek.

Nem tudom indul-e majd a többi versenyen is, de ha összetettben a top3 környékén zárna (jelenleg 5. helyen áll), akkor a WTCC-ből is kaphatna ajánlatokat, ott meg azért ex-F1-es pilóták is nyomják a gázt, lényegében tökugyanolyan autókkal, mint az Eurocup versenyzői.

Egy a lényeg, Wéber tényleg ügyes versenyző, és jó ötlet volt az RTL-től, hogy szerződtette.

Ellenben a mostani futamon a Räikönnen-es ütközést szerintem ő is benézte, pályaversenyzőként pont neki kéne tudni, hogy egy ilyen megcsúszást NEM lehet megfogni, a fizika alapvetően egyszerű szabályai nem teszik ezt lehetővé. Ahogy valaki korábban írta is, ha a fékerőelosztás nincs jól belőve, és egy ilyen brutális fékezésnél elúszik a kocsi hátulja, akkor onnantól kezdve csak imádkozni lehet, mivel 4 db csúszó, blokkoló kereket se fékezni, se irányítani nem lehet, még szárazon se, nemhogy vizen. Még ha sikerül is Räikönnennek egyenesbe hozni az autót, akkor is nekiszáguldott volna a bukóteret és a pályát elválasztó falnak (Coulthard is centikkel kerülte el, amikor becsúszott a bukótérbe), de így közben ott volt szegény Sutil is. Pech. Van ilyen.

Palik nem jó, millió különböző okból, a többségét már leírták előttem. Gyula igyekszik, de béna, helyette valami olyan fiatal srác kéne, mint pl az M1-es MotoGP közvetítésekből Haraszti Ádám.

burnsie 2008.05.26. 22:03:18

AP 2008.05.26. 17:46:17

Konkrétan ez nem az, de hasonló, nem sc, hanem a dokis kocsi, de komoly nagyon:

youtube.com/watch?v=uCBisNZuOQg

Titi120 2008.05.26. 22:08:46

Czollner kritikán aluli, de aki Palikot vagy Lapajt visszasírja, az inkább ne írjon ilyen témában postot ...

Rocko- 2008.05.26. 23:08:42

AP 2008.05.26. 17:46:17
hát ha RWD, akkor padlózza, leaglább lesz vmi élvezetes is az F1-ben. :D

Forester · http://safetyarea.blog.hu 2008.05.27. 12:26:43

KB 20 percig találgatták, hogy Hamilton hogy tud ilyen sokáig kinn maradni, mire rájöttek, hogy: "Hohóóó Gyuszi, ez a gyerek már volt a boxban, mert nekivágta a kocsit a falnak és biztos akkor tankoltak rá!!"

Néha jó lenne, ha be lehetne telefonálni és elmondani nekik mi történik a pályán. Vagy legalább egy sms-t írni.

HAJRÁ HAMILTON!!!!!!

szaby 2008.05.27. 16:43:34

Olyan szomorú, hogy egy, a közvetítést (nagyon jogosan)kritizáló cikkre tömérdeknyi anyázást, és a másik pilótának szurkoló lebecsmérlését olvasni...

Ja, és ha jó sportkommentátort akartok látni, az Eurosportnál dolgozik Szabó Gábor, hihetetlen alázattal, lelkesedéssel és felkészültséggel(!!!) áll minden közvetítéséhez, öröm hallgatni egy általa konferált eseményt!
Ha nincs éppen érdemi történés, mindig előhúz egy jó sztorit, egy x évvel ezelőtti aktuálisan releváns eseményt, élvezet hallgatni.


:)

Pelthar 2008.05.27. 17:26:45

szaby: Szabó Gáborral egy nagyon komoly probléma van: folyamatosan rosszul mondja a sportolók neveit, és itt most nem a kiejtésre gondolok, egyszerűen felcseréli a betűket, néha többet is egyetlen néven belül, és SOHA nem javítja magát. Ez nem egy-két versenyen fordul elő, hanem lényegében minden közvetítésében. Szerintem ez elfogadhatatlan - minden sportoló a saját nevének dicsőségéért versenyzik, az a minimum, hogy erre odafigyelek.

Milyen lett volna, ha tavaly az Eurosport motogp közvetítésében az angol kommentátor azt üvölti az éterbe többször is, hogy Tacslámi is the world champion?!

madbalee 2008.05.27. 20:47:40

Nekem a Palik előtti Franklék hiányoznak. Igaz, hogy üvöltöztek, csinálták a fesztivált, de minden pilótát felismertek, és sokkal jobb meglátásaik voltak.

GregS 2008.05.29. 09:29:05

AP:

h volt e SC crash, nem tudom, de a Mercit mindig Bernt Maylander (nem biztos h pont így kell írni de asszem) vezeti, már jó pár éve. A formula.hu-n volt is egy rövid interjú vele. És ha emlékeim nem csalnak a tavalyi kanadai nagydíjon mikor 4.szer állt be a mezőny elé majdnem eldobta mert elmelegedtek a fékek. ha vmi info nem pontos mea culpa, nem néztem pontosan utána ezeknek.

AP (törölt) 2008.06.06. 09:20:37

yááy elnézést, hogy csak most válaszolok, de köszönöm!
Az elég komoly lehet, hogy még azon az AMg mercin is így el tudnak melegedni pár kör alatt a fékek..

[@Részeg@] 2008.06.08. 20:49:14

Nem Monaco, hanem már Montreál...

Időmérőeddzés: Későn volt, (23:50-környékén lett vége) már a kommentátorok dumáját is nehéz volt megérteni, de utána jött az a szutyok tolmács, akiből még annyit se lehetett érteni.

verseny: Ismét Palik barátunk volt a (fő)kommentátor, most is hangzottak el vicces mondatok. Kedvencem: "Lehet, hogy az autó jobban betapadt a füves részen, mint a kijárt aszfalton?"

Kíváncsian várom a következő futamot, ekkorákat régen röhögtem TV-műsoron.
süti beállítások módosítása