Néha én is meglepődöm azon, hogy egyes emberek milyen hülye döntéseket képesek hozni, ha egy kiskaput akarnak bezárni. Például nagyot röhögtem, mikor a kecskeméti srácok lekapták az első rendszámot, hogy a traffi ne mérje őket. Az a kurva híres magyar lelemény, a jég hátán is, ugye. Jön is a módosítás: aki rendszám nélkül közlekedik, annak a forgalmija ugrik. Aki nem veszi észre, hogy elhagyta, az megszívta. Nulltolerancia a gyorshajtókkal szemben, az kell! Annyit már biztosan sikerült elérni a májusi törvénnyel, hogy legalább nem a kanyar előtt előz meg szárharminccal az Audi, hanem az egyenesben kétszázzal, ahol látja, hogy nincsenek kinn a pékek. Köszi, Kondi!
Az ilyeneknél kicsit kiakad a magyar, hogy minek ennyire szőrözni, hiszen nyugaton nincs ilyen. A faszt nincs, csak szeretnénk azt hinni, hogy nálunk a leghülyébbek a törvények. Írtam még régen egy posztot, amiben azt találgattam, hogy vajon minek a robogókra rendszám, meg évenkénti műszaki szemle. A kommentelők vagy levélírók 99%-a szerint pénzlehúzás. És az is.
Valaki elő is hozta a mopedes Mekkát, Németországot, ahol annyi kategória van, hogy az ember nem győz válogatni magának, ha jogsit akar szerezni. A legnépszerűbb természetesen itt is az 50ccm-es robogó vagy moped. Rollernek nevezik a legkisebb kategóriát, és annyi a lényege, hogy szinte bárki vezetheti, aki elmúlt 14, és ismeri a KRESZ-t. Jogsi sem kell hozzá. Van viszont egy kikötés. A motor nem lehet gyorsabb 25 km/h-nál. Nem, nem elírás. Ennyi. 25 km/h az semmi, nevetséges. És természetesen ezekre is kell rendszám. Ugye mindenki el tudja képzelni, hogy kik járnak ilyen mocikkal? Tizenéves kölykök, akiknek a 25 km/h még gyalog is kevés. Mit tesznek ilyenkor? Tuningolnak! De ezt ne úgy képzeljük el, mint idehaza, hogy a srácok szereznek a Simsonra valahonnan egy 'rezo kipufogót, meg hozzá esetleg egy hatvanas hengert, aztán el van intézve, hogy menjen. Ott egy kicsit előrébb járnak. Hozzáférnek a legjobb olasz cuccokhoz az E-bay-ről, így simán elérhetik a 80-100 km/h-t, akik komolyan gondolják, azok a 130-150-et is.
Hanem a felelős Németország nem hagyhatja csak úgy, hogy minden hülyegyerek száguldozzon kedvére. Kitalálták a mobil mérőpadot, ami kb. akkora mint egy szobamérleg, és azt méri, hogy gyorsabb-e a megállított moped, mint amennyit a kategória megenged. Szinte mindegyik gyorsabb, ezért a rendőrök büntetnek mint az állat. Többszáz Euro lehet a büntetés, pláne ha a delikvens nem áll meg nekik. A fiatalok gyűlölik őket, hiszen nekik sem hiányzik, hogy több havi munkájuk és egy valag pénzük menjen a francba amikor visszaalakítják a gépet, hogy ismét 25 km/h-val menjen. Nálunk egyelőre az a helyzet, hogy a rendőr ránéz az út szélén a 125-ös motorra, és vagy elhiszi, hogy az a henger ötvenes, vagy ha már látott motort, akkor büntet. A németeknél pedig akkora kampány indult a motort buherálók ellen, hogy az összes jelentős tévécsatornán lehetett látni, amint megtermett rendőrök fenyegetnek tizenéves kölyköket elzárással és brutális pénzbüntetéssel, ha nem dobják fel a haverjaikat is. Ők azok, akik rettegve fognak megállni a rendőrnek legközelebb, ha egyáltalán megállnak. Ezek a sportkipufogós, féldecis robogók nekem sem a kedvenceim, sőt néha kifejezetten idegesítenek. Mindenesetre irigylem azt az országot, ahol a fiatalokkal az a legnagyobb probléma, hogy a motorjaikat barkácsolják..
A törvény bátor és rettenthetetlen őrei:
Érdemes megfigyelni 3:50-től a srácot, aki nem kispályás. Az ő robogójával 50-et mehetne, mert annyit enged a jogsija, erre a motorja csak 30 km/h-t mutat a mérőpadon. A srác pont emiatt bukott le, hiszen a rendőrök nem értették ,hogy miért csinál jogsit, ha csak 4 km/h-val akar gyorsabban menni mint a jogsi nélkül megengedett. A gyerek ugyanis megbütykölte a motor elektronikáját, és ha a fékkart húzza, akkor nem engedi a motort harminc fölé gyorsulni. Elcsúszni egy banánhéjon ahogy mondani szokták. Egyébként zseniális:)