S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Prüfstand - A német robogósok réme

2008.07.30. 14:11 scheerti

Néha én is meglepődöm azon, hogy egyes emberek milyen hülye döntéseket képesek hozni, ha egy kiskaput akarnak bezárni. Például nagyot röhögtem, mikor a kecskeméti srácok lekapták az első rendszámot, hogy a traffi ne mérje őket. Az a kurva híres magyar lelemény, a jég hátán is, ugye. Jön is a módosítás: aki rendszám nélkül közlekedik, annak a forgalmija ugrik. Aki nem veszi észre, hogy elhagyta, az megszívta. Nulltolerancia a gyorshajtókkal szemben, az kell! Annyit már biztosan sikerült elérni a májusi törvénnyel, hogy legalább nem a kanyar előtt előz meg szárharminccal az Audi, hanem az egyenesben kétszázzal, ahol látja, hogy nincsenek kinn a pékek. Köszi, Kondi!

Az ilyeneknél kicsit kiakad a magyar, hogy minek ennyire szőrözni, hiszen nyugaton nincs ilyen. A faszt nincs, csak szeretnénk azt hinni, hogy nálunk a leghülyébbek a törvények. Írtam még régen egy posztot, amiben azt találgattam, hogy vajon minek a robogókra rendszám, meg évenkénti műszaki szemle. A kommentelők vagy levélírók 99%-a szerint pénzlehúzás. És az is.

Valaki elő is hozta a mopedes Mekkát, Németországot, ahol annyi kategória van, hogy az ember nem győz válogatni magának, ha jogsit akar szerezni. A legnépszerűbb természetesen itt is az 50ccm-es robogó vagy moped. Rollernek nevezik a legkisebb kategóriát, és annyi a lényege, hogy szinte bárki vezetheti, aki elmúlt 14, és ismeri a KRESZ-t. Jogsi sem kell hozzá. Van viszont egy kikötés. A motor nem lehet gyorsabb 25 km/h-nál. Nem, nem elírás. Ennyi. 25 km/h az semmi, nevetséges. És természetesen ezekre is kell rendszám. Ugye mindenki el tudja képzelni, hogy kik járnak ilyen mocikkal? Tizenéves kölykök, akiknek a 25 km/h még gyalog is kevés. Mit tesznek ilyenkor? Tuningolnak! De ezt ne úgy képzeljük el, mint idehaza, hogy a srácok szereznek a Simsonra valahonnan egy 'rezo kipufogót, meg hozzá esetleg egy hatvanas hengert, aztán el van intézve, hogy menjen. Ott egy kicsit előrébb járnak. Hozzáférnek a legjobb olasz cuccokhoz az E-bay-ről, így simán elérhetik a 80-100 km/h-t, akik komolyan gondolják, azok a 130-150-et is.

 

Hanem a felelős Németország nem hagyhatja csak úgy, hogy minden hülyegyerek száguldozzon kedvére. Kitalálták a mobil mérőpadot, ami kb. akkora mint egy szobamérleg, és azt méri, hogy gyorsabb-e a megállított moped, mint amennyit a kategória megenged. Szinte mindegyik gyorsabb, ezért a rendőrök büntetnek mint az állat. Többszáz Euro lehet a büntetés, pláne ha a delikvens nem áll meg nekik. A fiatalok gyűlölik őket, hiszen nekik sem hiányzik, hogy több havi munkájuk és egy valag pénzük menjen a francba amikor visszaalakítják a gépet, hogy ismét 25 km/h-val menjen. Nálunk egyelőre az a helyzet, hogy a rendőr ránéz az út szélén a 125-ös motorra, és vagy elhiszi, hogy az a henger ötvenes, vagy ha már látott motort, akkor büntet. A németeknél pedig akkora kampány indult a motort buherálók ellen, hogy az összes jelentős tévécsatornán lehetett látni, amint megtermett rendőrök fenyegetnek tizenéves kölyköket elzárással és brutális pénzbüntetéssel, ha nem dobják fel a haverjaikat is. Ők azok, akik rettegve fognak megállni a rendőrnek legközelebb, ha egyáltalán megállnak.  Ezek a sportkipufogós, féldecis robogók nekem sem a kedvenceim, sőt néha kifejezetten idegesítenek. Mindenesetre irigylem azt az országot, ahol a fiatalokkal az a legnagyobb probléma, hogy a motorjaikat barkácsolják..

 

A törvény bátor és rettenthetetlen őrei:

 

 

 Érdemes megfigyelni 3:50-től a srácot, aki nem kispályás. Az ő robogójával 50-et mehetne, mert annyit enged a jogsija, erre a motorja csak 30 km/h-t mutat a mérőpadon. A srác pont emiatt bukott le, hiszen a rendőrök nem értették ,hogy miért csinál jogsit, ha csak 4 km/h-val akar gyorsabban menni mint a jogsi nélkül megengedett. A gyerek ugyanis megbütykölte a motor elektronikáját, és ha a fékkart húzza, akkor nem engedi a motort harminc fölé gyorsulni. Elcsúszni egy banánhéjon ahogy mondani szokták. Egyébként zseniális:)

 

 

49 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr100592742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Squeky 2008.07.30. 17:29:27

Nekem nem a fékkart kell huzogatni hanem egy kapcsolót kell átkapcsolni :)
Egyébként én nem engedném meg a rendőrnek, h ilyen körülmények között mérje, mert az enyém léghűtéses és ugye így nem kap semmi menetszelet...

martong 2008.07.30. 17:52:54

ez azért szivatás a javából; 25km/h a bringás is megy 40-et, hogy az ámokfutó elektromos-biciklis nyuggerekről ne is beszéljünk

bár az én 'A'-s jogsim nem tesz kompetenssé az ügyben

régen mikor 12-13 évesen a Pancsival meg unokatesóm 250-es Jawajával csapattunk a faluban, szép idők :)
a 'körzeti meghízott' Sanyi bácsi meg a haverokkal tolta a kisfröccsöt a Sánta Zolinál :) (Búfelejtő a kocsma becsületes neve ma már Roll&Play Casino)
bukó meg védőruha - piha, ha eltaknyoltunk akkoris max a dülőútra zuhantunk vagy be a szántásba, szőlőbe

Most meg ha kimegyek motorozni egyből cseszegetnek, hogy a sisak mellé kabát meg nadrág (ja 40 fokban a sarki 'bótig), meg milyen jogsi satöbbi

szép 90-es évek (eleje) ;)

bocs, csak nosztalgia

(mge amikor még az MTZ-t meg az RS-t jogsi nélkül vittem ki a szüretre 9 évesen két futóval :D )

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.30. 18:07:25

Itt nálunk sincs rendszám, csaka legújabb motorokon:)

Lally 2008.07.30. 19:12:03

Nálunk ezt a mérőeszközt hány tizmillióért közbeszereznék? :))))))))

Ma mondta egy okos a rádióban, hogy a motoros-autós jogosítvány/biztosítási kategóriákat nem lökettérfogat szerint, hanem teljesítmény alapján kellene felosztani!
Egyetértek!
És a tununggépeket megméri a szerv az út szélén? :)))))))

ndr 2008.07.30. 21:50:30

Én itt valamit nem értek. Az rendben van, hogy nem mehet többel, mint 25/50 akármennyi, de ahhoz mi köze a motor végsebességének? Így minden autóst meg lehetne büntetni az országban, mert az autója többet megy mint 50 és városban csak annyival lehet menni!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.30. 22:06:02

Namost náluk az van, hogy le kell butítani a robogókat annyira, hogy 25-nél ne mehessen gyorsabban. Így veheted meg ha bemész a kereskedésbe, és megmondod, hogy te nem akarsz jogsit rá, csak 25-el menni. Akkor lebutítják neked úgy, hogy ennyit tudjon. Ezt szokták kicsit megbuzerálni, aztán a 25 helyett 80-100 lesz:)

29 Palms 2008.07.30. 22:07:12

ndr, lécci ne adj nekik ötleteket... :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.30. 22:09:30

Japánban működik, hogy 180 felett NEM mehet utcai autó. Sportkocsi sem. Van az újakhoz egy kód, ami a versenypályákon leveszi a tiltást..

Valaki más 2008.07.30. 22:25:54

nincs ezzel semmi baj.

itt egyenlő a játék. De szerintem a rendőr arrafelé nem riad meg senkitől, megállít bárkit, aki szembe jön vele, nincs kec-mec- Nem úgy, mint nálunk.

eztEgyed 2008.07.30. 22:29:46

"Annyit már biztosan sikerült elérni a májusi törvénnyel, hogy legalább nem a kanyar előtt előz meg szárharminccal az Audi, hanem az egyenesben kétszázzal, ahol látja, hogy nincsenek kinn a pékek. Köszi, Kondi!"

Meg annyit, hogy 40%-kal kevesebben haltak meg...

jakabos 2008.07.30. 22:36:05

A járművet érintő korlátozás nálunk is 50ccm ÉS _nem_képes_gyorsabban_haladni_40km/h-nál. Tehát _nem_képes_,_nem_tud_,_nem_lehet_vele_40-nél_gyorsabban_menni_. Teccikérteni?

hj 2008.07.30. 22:40:38

eztegyed

Te ezt tényleg megetted!
Te beveszed hogy jobb lett a statisztika??
Ráadásul 40%-al??
De birka vagy...

Te vagy az, aki azt is elhiszi (mert a TV-ben bemondták) hogy most milyen sok kullancs van M.országon, és rohansz a patikába oltásért.

Meg azt is elhiszed, hogy a felújított Margithídon a szigeti bejárónál tervezett zebra, nem fogja lassítani a forgalmat (mert a forgalom tervező ezt mondta a TV-ben).

Tényleg birka vagy.

MÜSZI 2008.07.30. 22:49:39

tisztelt nagy hatóság! hagyják már élni egy kicsit a magyar embert.ne mindig tiltó jogszabályt hozzanak már!legyen egyszer végre valami megengedő is!azokat büntessék már akik kárt okoznak ,kellemetlenséget bünt követnek el,életszerüek legyenek a törvényeink!szomorú ,hogy megbüntetik azt aki véletlenül 5 -10 km -rel gyorsabban megy ,de nem árt senkinek.az meg szabadon fut,aki az útról ellopja a csatorna fedelet,a robogós meg beleszalad a lyukba,és még meg is büntetik ,mert nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett!a sok dilettáns törvényhozót el kellene zavarni a büdös francba!!!! müszi

AP 2008.07.30. 22:51:22

ilyen fasz népet csak tiltásokkal lehet irányítani

Gyulimali 2008.07.30. 22:52:12

És vajon meddig tart egy olyan "gombot" tenni a mocira, ami a vezérlő elektronikánál aktiválja a "vész üzemmódot" amikor csak 25km/h-val megy a moci?
Csak egy gomb, meg némi SW buherálás...

MÜSZI 2008.07.30. 22:58:47

AP ! a hülyéket nem tiltásokkal, akasztófával kellene irányitani,hogy a normálisak élhessenek! müszi

djsms 2008.07.30. 22:59:30

Ez az egész egy nagy f@.ság! Próbálj megy 40-el közlekedni. Letolnak, leszorítanak, megölnek!!!
Pedig a legtöbb esetben az autósok (included kamion stb) sem mehetne 50-nél többel, de egyszerűen képtelenek elviselni, ha - főleg egy kisebb gép - lassabban megy.
Ráadásul a mai robogók, de még a régebbi 50-es gépek is könnyen többet mennek 40-nél. Nekem van egy komar mopedem (pedálos kormányváltós) ami ha jól be van állítva simán megy 60-at is egyenes úton. Pedig bőven 3kW alatt van (1.6 ló!!!) és csak 50 köbcentis. Ezzel ellentétben a yamaha jog-om is 50-es, de kis áttétel módosítás után megfelelő körülmények között gps-el mérve 75-80-at is tud menni. Lehet rá mondani, hogy ez már életveszély, de sajnos magyarisztánban ez pont fordítva van. Ha nem megy a géped legalább 70-et akkor le fognak tolni. Akkor is, ha 60-al mész 50-es táblánál, mert a kedves autóst derogálja, hogy egy csipszutyok kétkerekű megy elötte...
Ha viszont 70-et mész akkor meg azért fognak megölni, mert nehogymár olyan gyors legyél, majd ő megmutatja, hogy ezt neked tilos...
Szóval a baj a fejekben keresendő és nem értelmetlen szabályozásokkal lehet megoldani!

Guba 2008.07.30. 23:01:58

1. "Annyit már biztosan sikerült elérni a májusi törvénnyel, hogy legalább nem a kanyar előtt előz meg szárharminccal az Audi, hanem az egyenesben kétszázzal, ahol látja, hogy nincsenek kinn a pékek. Köszi, Kondi!" 2. "Meg annyit, hogy 40%-kal kevesebben haltak meg..." Talán az elsőből (is) következik a második... Ez már csak így működik itt nálunk a nyugat-balkánban: nem azért nem száguldozunk mindenhol, mert könnyen belehalhatunk/megnyomorodhatunk/ugyanezt tehetjük vétlennel, hanem mert megbírságol a gonosz rendőr... Szánalmas, de ez van. :(

Make Valamit · http://make.blog.hu 2008.07.30. 23:02:50

Lelkes: Ez zseniális szerintem, hogy egy fordulatszámszabályozó belép, ha ritmusban háromszor meghúzza a fékkart.
Geci: Az összeset a falhoz állítanám, aki hozzányúl a kipufogóhoz, kurvára nem bírom este tíz után hallgatni, ahogy fél liter erőlködik egy nyitott csőbe.

Guba 2008.07.30. 23:03:12

bocs, az Auto-BR elfogyott :)

ccc 2008.07.30. 23:03:49

ap, egy ilyen kis buzi csipfaszt mint te, csak egy nagy veréssel lehet megregulázni. Kurva anyád :)

Manyizga (törölt) 2008.07.30. 23:06:41

Nevetséges.
Ilyen alapon az én autóm is megy 250-et a piros tartományig pörgetve álló helyzetben 5.-ben...

A menetszél/mozgatott tömeg valahogy nem engedi elérni ezt a tempót. :)

countdown 2008.07.30. 23:11:50

hj: tényleg kevesebben haltak meg.
MÜSZI: Hagyták már élni a magyar embert, engedtek neki a szabályokból. Mi lett pl. a petárdázás engedélyezésével: megőrültek az emberek. Mert mi, magyarok nem ismerünk mértéket.
AP: Te is egy kis pöcsdarab vagy, a nagy magyar fasz népből...

Rav Antal 2008.07.30. 23:32:58

hj:
Mivel a Margithídon az idő nagy részében áll a sor a dugóban, így tényleg nem fog lassítani.

Make Valamit:
Azért az 500 köbcenti már nem erőlködik olyan nagyon.

Kicsijoe 2008.07.31. 00:14:13

Én azt várom,amit már alapozott a médiakampány Gratz városával,ahol mosolyogva tökölnek harminccal.Azt hiszem,ha nálunk is behozzák,a parlament előtt fogom felgyújatni a kocsimat.Gyorsabb,és boldogabb halál a szerencsétlennek,mint a harmincas tökölés.Azon kívül,lehet,hogy egy sznob fasz vagyok-harmincas tábláknál maradva-de nekem derogál,mikor Marinéni hegynek föl megelőz a kiskosaras Campinggel...

De az ötven is érdekes...boldogabb országokban a korlát hatvan,és mivel mi csak mutyukit gyártunk,a legtöbb kocsi is erre van belőve.ha 50-nel tötymörgök,akkor 13-4 litert eszik a kocsim,míg 60-nal ötösben elporoszkálok 11-ből is.Azt hiszem,nem mindegy...

De beszélgethetünk a 90-ről is pl a 2/a-n,ami enyhén nonszensz,meg a "dinamikus és biztonságos" 130-ról a fizetős autópályán,ami teli van tűzdelve sebességkorlátozással + traffival.Ilyen faszkalap nép is csak a magyar,hogy fizet,hogy szopassák.

Grossglockner 2008.07.31. 00:14:28

Deutschland über alles!!!

Ide a mi kiskapuzó, bratyizó, urambátyámozó országunk kb 250 év múlva fog eljutni.

Vagy még akkor se.

Scientist · http://deadindian.extra.hu 2008.07.31. 00:16:38

aki rendszám nélkül közlekedik, annak a forgalmija ugrik. - szééép. holnap még a biciglimre is teszek

atti 2008.07.31. 00:39:58

Kicsidzsó: ha ilyen trágya autóval közléekedsz, ami 13 l fogyaszt, akkor megérdemled. De eltakarodhatsz az országból a kurva anyádba a környezetszennyező fostalocskáddal együtt is.

Butters 2008.07.31. 01:07:43

savankás a szőlő buziatti?

istvan123 2008.07.31. 01:56:38

Hali!
Szerintem csak azért 25km/h, mert az okos gyereknek még az is sok tud lenni: "Én már felnőtt fasz vagyok, nehomá nekem pofázzon a közeg". Aztán péntek este meg szombat reggel mindig hullik a férgese. Ha szerencsénk van csak egyedül és nem a munkából hazamenőkkel, vagy a zebrán gyaloglókkal együtt.
Idő kell a tanuláshoz. Ha megtanultad, akkor lépj tovább és ne csak a Janit játszd egy olyan géppel ami menni tud, de megállni már nem.
És igen! lehet menni lakott területen 50-el, vasúti átjáróban is 30-al. Akinek nemtetszik az dudál vagy erőlködik. Engem nem tud érdekelni (már két jogsit elintéztem, amikor a síneken előztek meg és ott voltak a zsaruk). Tudod ba..eg jól esett.
Olyan okos mindegyik. Láttad a motorost a TV-ben, amikor azt mondta, hogy ő nem úgy gondolta. Na ba..eg! kösszi. Zebrán elgázolni az út közepén és "hát féktávon belül volt". Na ezt is ba..
ÉS 30-as korlát a zebrára? IGEN ez MAGYARORSZÁG! BALKÁN! SÖTÉT KÖZÉPKOR?
Mért csak a Jogainkat hangoztatjuk. Van kötelességünk is ba..eg!
De mindegy is. Az első kommentekből már leszűrhető a vélekedés és hozzáállás. Remélem nem arra fogtok járni, amerre a családommal szoktam közlekedni. Csináljatok amit akartok, de csak MAGATOKKAL.
Akinek nem inge ne vegye magára.
Szóltam.

közlekedési bűnöző 2008.07.31. 06:51:55

"Engem nem tud érdekelni (már két jogsit elintéztem, amikor a síneken előztek meg és ott voltak a zsaruk). Tudod ba..eg jól esett."

Gondolom te is Németországban éreznéd jól magad, de 1990 előtt a Stasi korszakban... az pont megfelelő közeg számodra szerintem.

Holdvilágképű Patkány 2008.07.31. 07:25:48

"ilyen fasz népet csak tiltásokkal lehet irányítani"
AP: Nézd meg édesanyád fényképét mielőtt ilyeneket írogatsz...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.31. 07:27:29

Na, uraim, mintha Európában lennénk.

911 Turbo 2008.07.31. 07:50:11

"Kedves" istvan123 én is remélem hogy nem ugyan arra közlekedünk mert akkor nehéz napjaink lesznek . Javaslom hogy gyalog járjál és néha lépjél visszafelé is hogy minél lassabban haladjál . Javaslom hogy 250-300 LE alatt ne kapjanak forgalmi engedélyt az autók . Aki betartja a szabályokat az meg szarjon sünt ! Nem EU-s külföldi rendszámmal ker járni és minden trafipax előtt a középső újjunkat mutassuk fel miközben padlógázzal gyorsítunk . A szabályok azért vannak hogy megszegjük őket ! Go fast have fan !!!

Megamedve 2008.07.31. 07:54:29

Sztem. a magyar KRESZ szabályok egy része dilettáns. Át lehet haladni figyelmesen 50-el egy zebrán, vagy vasúti átjárón úgy, hogy nem ütök el senkit, nem okozok balesetet. Ha a barmok miatt, akik városban 120-al elütnek gyalogosokat a zebrán kitalálják, hogy a zebra előtt meg kell állni, ki kell szállni, oda kell menni a várakozó gyalogoshoz (aki lehet hogy pont az anyósát várja, vagy esetleg rendőrbérenc csali), meg kell tőle kérdezni, hogy szándékában áll-e áthaladni az elkövetkező egy percben, s ha nem, akkor legyenszíves ezt írásba adni, s ha mindez megtörtént, akkor visszaszállunk, s nagyon-nagyon óvatosan, a fejünket folyamatosan jobbra-balra forgatva (hogy mialatt visszaültünk az autónkba, nem jelent-e meg újabb átkelőjelölt) áthaladunk a zebrán, s lehetőleg ezt rögzítsük is egy kamerával, mert sosem lehet tudni....nos akkor elmondhatjuk, hogy hoztunk egy tuti frankó szabályt, ami majd aztán 100%-al csökkenteni fogja a zebrángázolást. Csakhogy egy szabály annyit ér, amennyit be lehet tartatni belőle, az már majdnem mindegy, hogy azért nem tartják be, mert baromság, vagy azért nem mert nem lehett kontrollálni a betartottságát. A vasúti átjárónál sem azzal kellene foglalkozni egy vezetőnek, hogy vajon lelassítottam-e 30-ra, hanem azzal, hogy jön-e a vonat, aki barom és tojik a szabályokra, az akkor is barom módra fog közlekedni (alkalmanként, pl. ha iszik .....hehe) ha a világ legtutibb tiltó szabályait hozzák meg. Ezeket ki kell szűrni a forgalomból, egy életre elvenni a jogsiját, a normális vezetőket pedig hagyni kell közlekedni.

Még annyit: "Vigyázzunk rájuk" , mármint a motorosokra....
A minap elgondolkodtam, mikor a városban jobbról előzött meg kb. 140-el, majd két perc múlva jött visszafelé kb 180-al, hogy hol is tudnék én rájuk vigyázni? Inkább rettegek...

droidoknak 2008.07.31. 08:33:33

eztegyed: Gondolom a követekző hírre gondolsz:

"A statisztika szerint 2001 hasonló időszakához viszonyítva ez év első öt hónapjában 79-cel csökkent a halálos kimenetelű közúti balesetek száma, 306 ilyen tragédia fordult elő. Ez 20,5 százalékos javulást jelent - utalt rá a kormánybiztos." (www.hirado.hu/cikk.php?id=286546)

Azaz nem az objektív (piha, inkább a vagyonosokat, képviselőket támogató szabály) felelősség miatt csökkent a halálos balesetek száma, hanem simán az év első öt hónapjánban. Ellenben májusban rengeteg halálos baleset történt, pont amiatt, hogy mindenki kórosan az óráját bámulta. Persze erről külön papírt nem adott ki Kondorosi úr hiába kérték....

renegade 2008.07.31. 08:36:47

Éppen ma reggel csodálkoztam el egy rendszám nélküli robogóson. 70-nel mentem, és lazán megelőzött. Ha jól tévedek, rendszám nélküli robogó nem mehet ennyit legálisan...

primatus 2008.07.31. 09:07:00

Mindig könnyebb a statikus beavatkozás a rendszerbe, főleg, ha sok bírság begyűjtése a cél. Egyetértek sok szigorítással, de pl. érdekes, hogy az ön és közveszélyes "közlekedőket" nem szűrik ki. Az ugye nehezebb, odafigyelést igényel, esetleg kevésbé jövedelmező a befektetett munkát figyelembe véve. Szűrjék ki végre az agresszív "barmokat" a közlekedésből!

A végsebesség ilyen ellenőrzése egy baromság, ha a terhelés, légellenállás, vagy pl. az út emelkedési szöge nincs beleszámolva. Teljesítmény -tartalék mindig kell, hogy maradjon a normál viszonyok között, különben használhatatla a cucc. Én autózom és ha jó az idő egy Simson S51 Enduro-val járok dolgozni. kb. 70km/h a végsebesség sík úton. 50km/h-val használom általában, mert normális úton így nem tartom fel az autósokat, biztonságos és Én is haladok. Az a sebességtöbblet lehetőség nagyon kell egy előzéshez (teherautó, busz, béna kalapos sofőr stb.), hogy aztán a folyamatos haladásnál messze kerüljek tőlük, mert nagyon veszélyesek. Aki egyébként fikázza a segédmotorosokat, az próbálja ki! Sokkal veszélyesebb, mint a nagymotor, mert könnyen elnyomják az autósok. Természetesen tisztelet a kivételnek! Vannak dugóban félrehúzódók is sokan, de számos a szemetek száma, aki nem bírja elviselni, hogy valaki ott is el tudna menni, ahol Őkelme állni kényszerül, még ráhúzza a kocsit a mellette lévőre. Én kultúráltan közlekedem és megköszönöm, ha segítenek. Változtatni csak így lehet, nem pedig a szabályok túlzó szorításával.
Rendszámozás: Persze, aztán vigyem műszakira a szimót, írassam át et cetera..... Egy évben jó, ha egy két tiszta hónapot tudom használni, mert vagy az idő nem jó, vagy a moci. Ebben az évben 5-6 alkalommal tudtam vele munkába járni eddig. (50km oda-vissza/alkalom) Nem reckírozom meg, hogy szétázzam.... Ha ezeket adóprés formájában bevezetik, akkor nem lesz értelme használni. Biztosan jobb megoldás az autó- mert sokat fogyaszt, a BKV, -mert jó lassú (napi 4 óra, 1 helyett), stb.....
Ezeket is mérlegelni kellene, de mint látni egészen más a cél.

Rav Antal 2008.07.31. 10:36:06

911 turbo:

Menj gyorsan és legyen ventilátorod?
Menj gyorsan és legyen legyeződ?
Menj gyorsan és legyen szurkolód?

Vagy mire gondoltál?

Vagy miért próbálsz angolul beszélni, ha nem tudsz?

hukk 2008.07.31. 13:31:17

Szerintem ennek a szigorításnak a gyorshajtók csesztetése csak az első lépése kellene hogy legyen. A többi lenne a gyalogátkelők védelme, a veszélyeztetők kiszűrése, az demens öregek csirkéért vett jogosítványának elvétele, satöbbi, satöbbi...van elég sok tipikus ön és közveszélyes magatartás az úton, amit fel kéne számolni.
Csak sajnos van egy olyan érzésem, hogy nálunk a közlekedés biztonsgért tett lépések az objektív felelősség és a zéró tolerancia hangzatos elveivel véget érnek.

hukk 2008.07.31. 13:33:31

Ja igen, és ezzel párhuzamosan persze racionalizálni is kellene a közlekedést, hogy ne csak a tiltótáblák szaporodjanak.

loláb 2008.07.31. 13:41:02

911 turbo: de égő vagy...hehehe

Atom · http://atom.blog.hu 2008.07.31. 14:24:55

Anno vettem egy 125-ös Honda NSR-t kereskedésben, persze 50-esként. Kétszer-háromszor állítottak meg, mindig értetlen képet vágtam, amikor azt mondták, hogy ez nem 50-es... Bevállt, csak elegem lett a dologból, úgyhogy inkább túladtam a mocin...

ndr 2008.07.31. 14:31:08

Köszönöm a felvilágosítást! Nem gondoltam hogy ilyen fojtással árulják a gépeket. Mindemellett már büntettek meg németországban. A közeg végig udvarias volt, mosolygott! Elmondta mit vétettünk, mi elismertük, ő megírta a papírt, és jó utat kívánt.

közlekedési bűnöző 2008.07.31. 21:23:12

"A közeg végig udvarias volt, mosolygott! Elmondta mit vétettünk, mi elismertük, ő megírta a papírt, és jó utat kívánt. "

Ha elismered , ez Magyarországon is így zajlik... :-)

orizatriznyák 2008.08.02. 23:08:05

Rav Antal 2008.07.31. 10:36:06

:)

Miklós 2008.08.03. 11:28:06

Csak annyit fűznék hozzá, hogy ezek valószínűleg fordulat szabályozott gépek, nem pedig egy konyharuha van betömködve a légszűrőbe. Gondoljátok, hogy ez a terheléses-légellenállásos-szerintem nem jutott eszükbe a precíz németeknek? Erő attól még van a kis vakarékban, csak nem engedi pörögni, szóval ami mérőpadon 25, az az úttesten is 25 lesz, de talán meg emelkedőnek fölfele is.
A kommentek meg jópofák, kb ugyanez az arány megvan az utakon is::)

dextercapo 2008.08.06. 00:19:43

miklos - ezeket ugy akasztjak meg hogy a variatorba tesznek egy hatarolo gyurut- igy a gep vegfordulaton tud 25-ot , amitol jo hamar meghal - de igy szabalyos . visit mint egy motorfuresz , de annyira visszafojtjak a blokkot hogy ne essen szet tul koran . muszakilag egy katasztrofa , de lehet ellenorizni - kemenykedni . arra oszinten kivancsi lennek hogy nem a nemet birodalombol szarmazik-e a kobcenti alapu adoztatas , bitositas - nekik koszonhetjuk-e az oriasi fordulatu , kiskobcentis vackokat oriasi elogyujtassal es felelmetes fogyasztassal - mert a vezermutengelyt a fogfurohoz hangoltak .

Szunyee · http://www.szunyee.mlap.hu 2008.08.21. 03:38:17

911 Turbo az úgy lett volna h Go fast have fun
süti beállítások módosítása